2017-02-05, 09:55
Medlem
Förra veckan slängde Bjurfors ägare ut VD´n Pontus Kopparberg och två andra anställda från Stockholms huvudkontor, dessutom fick två mäklare med omedelbar verkan lämna företaget efter ledningen beslagtagit deras datorer och telefoner, en intern utredning pågår i väntan på polisutredning. Kopparberg och den ena mäklaren har systematisk under två års tid lurat försäkringskassan på över 700 000 kr med förfalskade intyg till arbetsförmedlingen. Att ledningen beslagtagit deras datorer måste betyda att det är riktigt illa. Kan de fortsätta som mäklare, vart har de tagit vägen någonstans nu?
Citera
2017-02-05, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhodos78
Förra veckan slängde Bjurfors ägare ut VD´n Pontus Kopparberg och två andra anställda från Stockholms huvudkontor, dessutom fick två mäklare med omedelbar verkan lämna företaget efter ledningen beslagtagit deras datorer och telefoner, en intern utredning pågår i väntan på polisutredning. Kopparberg och den ena mäklaren har systematisk under två års tid lurat försäkringskassan på över 700 000 kr med förfalskade intyg till arbetsförmedlingen. Att ledningen beslagtagit deras datorer måste betyda att det är riktigt illa. Kan de fortsätta som mäklare, vart har de tagit vägen någonstans nu?

Gjorde inte du liknande inlägg för någon vecka sedan? som admin tog bort. Kopparberg är enligt hemsidan fortfarande högst aktiv i Bjurfors http://www.bjurfors.se/sv/om-oss/var...tor-stockholm/ hänvisa till källa annars borde admin kasta ut dig då det är gång nr 2 nu.
Citera
2020-06-15, 21:46
Medlem
Robe*t Hjalma*sson figurerar i SVT Skånes granskning just nu. Riktigt hal ål som ljuger utan att skämmas. Enligt Bjurfors hemsida har han tagit "tjänstledigt"...
Citera
2020-06-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TBhzILuwUbi11Hqx
Robe*t Hjalma*sson figurerar i SVT Skånes granskning just nu. Riktigt hal ål som ljuger utan att skämmas. Enligt Bjurfors hemsida har han tagit "tjänstledigt"...

Svt Skåne jagar Bjurfors i Malmö. Är det den mäklaren? Hemsk härva, stackars drabbade.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-var-i-maskopi

Citat:
När vi granskar Bjurforsmäklarens försäljningar de senaste två åren hittar vi fem lägenhetsaffärer med samma säljare, som gjort en affärsidé av att spekulationsköpa, renovera och sälja lägenheter. Säljaren, som vi kallar ”Erik”, har dessutom varit aktiv i en spekulationsaffär där hans mamma stod som säljare och mäklaren på Bjurfors skötte affären.

Men mäklarens och ”Eriks” relation går ännu längre tillbaka. Deras familjer umgås och kommentarer varandra på sociala medier. Vi hittar också en tingsrättsdom från 2010 som har stora likheter med Axel Wredes och Karolina Rodells fall. Då var det Ingrid Larsson som köpt en bostadsrätt av ”Erik” och där föreningen inte heller hade godkänt den omfattande renoveringen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-var-i-maskopi
Senast redigerad av haralltidundrat 2020-06-17 kl. 18:33.
Citera
2020-06-17, 20:05
Medlem
Citat:

Är ju plötsligt inte så imponerande att flasha med "året mäklare" pokaler och dyra champagneflaskor på finaste kontorsplasten ut mot Stora Varvsgatan när man inte spelare med rent mjöl i påsarna. Tar nog inte lång tid innan han golar ut de andra toppmäklarkollegorna och försöker få det till att han bara var bisittare. Obehaglig jäkel.
Citera
2020-06-18, 00:02
Avstängd
Citat:

Såg det på Rapport och Skånenytt, en riktigt ful fisk och det är ingalunda första gången.
Citera
2020-06-18, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Såg det på Rapport och Skånenytt, en riktigt ful fisk och det är ingalunda första gången.

Man kan ju undra varför inte tidningarna där nere tar upp det. Rädda om en stor annonsör. Ynkligt.
Citera
2020-06-18, 08:16
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Bjurfors lär inte bli den mäklarefirma som används i första hand. Märkligt de inte tar avstånd i intervjuer. Känns som en gravad fisk...är begravd här :-)

Såg vdn i Nyheterna precis. Sämst av de, sämsta. Undfallande och svag. Fy fan. Nu sänkte han sin egna verksamhet till 100%.

Vem vågar anlita detta skitföretag i framtiden?
Senast redigerad av Mullret 2020-06-18 kl. 08:49.
Citera
2020-06-18, 09:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Man kan ju undra varför inte tidningarna där nere tar upp det. Rädda om en stor annonsör. Ynkligt.

Sydan har flera gånger grävt upp skandaler i vanskötta bostadsrättsföreningar (senast förstås den beryktade härvan på Rosengård med en f d invandrarpolitiker i toppen) och skrivit om fifel och fusk hos storbanker. SDS är förvisso en tidning med stora inre problem och som har gått utför, men jag tror knappast att de har vetat om den här skandalmäklaren och aktivt hållit honom om ryggen.
Citera
2020-06-18, 11:17
Medlem
GudStraffarStatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesmo
Ja Bjurfors vinklar och böjer på sanningen till bristningsgränsen. Det finns tillfällen då Bjurforsmäklare "glömmer" ta med nycklar t.ex till vinden, garage eller andra utrymmen för att köparen inte ska upptäcka ev skador. Bara att erbjuda mäklaren om att bryta upp vindsluckan eller garagedörren och att köparen ersätter en ny lucka/dörr. Bättre betals en ny lucka än en totalrenovering av vind.

Jag hoppas min info hjälper folk att avstå från Bjurfors, hur lovande det än verkar. En Bjurforsmäklare fick nyligen sin licens indragen, han står som avregistrerad. Han arbetade på Bjurfors kontor i centrum eller om det var Partille Göteborg.
Jag köpte av Bjurfors. Blev också besviken. Önskar definitivt att någon varnat mig innan. Fick stora problem efter köpet, tog ett tag innan jag flyttade in för att det var olidligt att bo där pga problemen mäklaren inte berättat om.
Senast redigerad av GudStraffarStaten 2020-06-18 kl. 11:42.
Citera
2020-06-18, 16:44
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GudStraffarStaten
Jag köpte av Bjurfors. Blev också besviken. Önskar definitivt att någon varnat mig innan. Fick stora problem efter köpet, tog ett tag innan jag flyttade in för att det var olidligt att bo där pga problemen mäklaren inte berättat om.

Vilka problem var det och hur använde du dina konsumenträttigheter versus Bjurfors eller säljaren før att løsa dem?
Senast redigerad av Gromgutten 2020-06-18 kl. 16:56.
Citera
2020-06-18, 19:56
Medlem
Faen ni är lite off topic. Vi har haft dealar med köpare att efter handpenning och före kontraktskrivning göra en besiktning, vilket Bjurfors mäklare tyckt var "ovanligt krångligt att göra". I ett fall saknades bygglov! iofs preskriberat. Mäklaren har från min erfarenhet ingen som helst skyldigther i att ifrågasätta säljarens uppgifter. Bjurforsstroppen verkade inte bry sig nämnvärt över att han försökt sälja ett objekt utan bygglov. Får tacka den jäkligt erfarna besiktningsmannen som tog upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in