Citat:
Har du studerat "sanningen" i TPs bok så var vapensamlaren enligt uppgift bortrest med vapenrummet i källaren i Täby olåst...
SE var "således" både vid Grand och tog kollektivtrafiken tur och retur till Täby med en restid på 1,5 timme samtidigt innan mordet!
KP påstår också att SE i teorin kan ha ringt någon, dock ej vapensamlaren som var bortrest, som gick över till vapenkällaren med olåsta svängdörrar och körde vapnet med bil in till SE i Stockholm.
Det är inte buskis. Det är en pinsamt dålig sängkammarfars med spring i alla olåsta dörrar både på Skandiahusets baksida och vapenrummet i källaren i Täby.
SE var "således" både vid Grand och tog kollektivtrafiken tur och retur till Täby med en restid på 1,5 timme samtidigt innan mordet!
KP påstår också att SE i teorin kan ha ringt någon, dock ej vapensamlaren som var bortrest, som gick över till vapenkällaren med olåsta svängdörrar och körde vapnet med bil in till SE i Stockholm.
Det är inte buskis. Det är en pinsamt dålig sängkammarfars med spring i alla olåsta dörrar både på Skandiahusets baksida och vapenrummet i källaren i Täby.
En sängkammarfars uppvispat med otaliga och samstämmiga vittnesskildringar om en GM med ett utseende diametralt olikt en gubbe som, förutom att han kan misstänkas vara lite alkoholplufsig, ser ut att komma från filatelisternas "mycket spännande" årsmöte. Inget ont om filatelister, tvärtom, det är bara inte den bilden man får av den GM som beskrivs i de förhör jag läst igenom hittills.
Cherry picking var det visst någon som kallade KP's val av det han, för SE, menar vara besvärande omständigheter. Det jag inte kommer runt i all enkelhet är att beteendet starkt tyder på att SE antagligen överväldigades av sin mediakåta och fåfänga ådra, och i sin iver råkade han snärja in sig i några, förvisso besvärande, men ack så vita lögner. SE försökte krydda sin egen roll för att försöka framstå som ett betydligt viktigare vittne än vad han faktiskt var. Vilket väl med råge kan bekräftas bl a av de karaktärsbeskrivningar som närstående och bekanta tillägnat honom?
Kan någon f ö klargöra huruvida stämpelurets klocka gick ~1 minut före eller efter? Vad jag förstått så gick den ~1 minut efter men vet inte om jag fått det om bakfoten.