2020-06-18, 13:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag slänger in 135. så folk ska bli riktigt rädda och skärpa till sig.
Nja, idag är det live från FHM så nu har vi plana kurvor igen.

16

Citera
2020-06-18, 13:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fast man behöver ju inte vara ett offer – om man inte vill det.

Tidigare någon här sa att det inte finns tid nog att banta för den här pandemin. Jo, det finns.

Om alla sprängfeta skulle banta 5-8% av sin kroppsvikt tills i höst/vinter då skulle de dels underlätta på blodtrycket och blodsockret – men dels även för överlevnaden i C19.

Man behöver alltså inte förvänta sig att ”någon annan gör något” - man kan agera själv för sitt eget bästa.

Och facktum kvarstår att dessa personer även löper större risk vid en vanlig årlig influensa. Så även på den punkten finns det bara fördelar.

Och till slut kan alla rökare som har madrömmar om andningsmaskiner sluta röka idag.

Vad är det för jäkla dravel om att man inte behöver vara ett offer om man inte vill det?!?

Faktum ( utan C ) är att många tvingas gå till sina arbeten där de inte har möjlighet till social distansering. Dessutom tvingas de åka kollektivt då de inte har någon annan möjlighet att ta sig till och från jobbet.

Vad ska dessa människor göra tycker du?
Citera
2020-06-18, 13:48
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nja, idag är det live från FHM så nu har vi plana kurvor igen.

16

Ja och 100 döda igår är alldeles för jobbigt för regeringen att hantera så jag säger 25 bara för att man sprider ut antalet döda på olika dagar.
Citera
2020-06-18, 13:51
Medlem
Madagascars avatar
Idag ska det bli intressant att se om den uppåtgående trenden i dödstal fortsätter. Jag tittar på 7-dagars rullande medelvärde av rapporterade dödsfall.

I förrgår var det 25 fler än föregående tisdag.
Igår var det 24 fler än föregående onsdag

Dagens kommande siffra kan jämföras med föregående torsdag då det rapporterades 19 dödsfall.

Och det ska bli intressant om Stockholm idag kanske börjar rapportera ett stort antal fall som ett resultat av den storskaliga testning som de påstår har dragit igång fr o m måndags.
Citera
2020-06-18, 13:51
Medlem
Förhoppningsvis ger Ann Linde de utländska tittarna en tankeställare hur bra det egentligen är med en feminstisk regering som ju Sverige stolt deklarerat att de har.
Och att det här med könskvotering närmast bör göra förbjudet enligt lag.

Och när vi kommer till män så bär man kräva mer i CVt än en misslyckad svetskurs för att kunna nomineras till statsminster.

Jag brukar normalt alltid försvara Sverige på utländska forum, vid möte med utlänningar både i o utanför Sverige, men denna regering har verkligen dragit ner landet i smutsen så det är svårt numera.
Citera
2020-06-18, 13:52
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Var sticker Sverige ut frågade jag? Bland befolkningen under 70 år har varken Norge eller någon annan bättre siffror än oss
Nej, just det. Vi har inte större andel som dött inom äldreomsorgen jämfört med andra länder, ändå har vi mångdubbelt döda. Hur förklarar du det?
https://twitter.com/bjorn_hogberg/status/1255247596223856647
https://www.expressen.se/debatt/aldrevarden-ar-en-falsk-forklaring-till-dodstalen/
Citera
2020-06-18, 13:54
Medlem
gloffgloffs avatar
Reportage om Jena, väl staden de 23 forskarna hänvisade till i debattartikel Aftonbladet?

Jag kunde se reportaget/videon även om artikeln verkar låst.

Så fick tyska staden ner fallen till noll – var det munskyddens förtjänst?https://www.dn.se/nyheter/varlden/sa-fick-tyska-staden-ner-fallen-till-noll-var-det-munskyddens-fortjanst/
Citera
2020-06-18, 13:54
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Det är liksom ingen tävling Som du tycks tro.....
Att veta vilket land som gjorde rätt är rätt omöjligt veta när vi fortfarande är i början av pandemin o det syns inget (finnes inte?) slut på allt.....
Sverige har valt en strategi som håller landet igång och gett ansvar till en o var att skydda sej själv/andra genom distans o hygien....
Att stänga ner allt kommer leda till ekonomiskt kras med arbetslöshet och elände, det spelar kanske ingen roll för dom flesta domedagsprofeter då dom verkar sakna arbete med tanke på att dom sitter 24/7 o spelar kunniga epidimiologer, men vi andra realister med arbete tänker snorlunda....

Åter igen att vi fick in sliten på äldreboenden är ett misslyckande det har ingen förnekat men åtgärder har införts, där jag bor är det krav på visir och munskydd för alla anställda inom hemtjänsten, och så bör det vara i hela Sverige nu, är det inte det är det bara anmäla till socialstyrelsen

Har du inte begripit att Sveriges ekonomi är lika dålig, eller sämre, än våra grannländers? Skillnaden är att vi dessutom har många fler döda och smittan sprids fortfarande i stor omfattning.

Våra grannar börjar nu få igång sin ekonomi och ser ljuset i tunneln medan vi fortfarande harvar på med mängder av döda och smittade varje dag. Stor samhällsspridning i Gällivare, unga 15-19 åringar inlagda på IVA i Motala osv osv.

Så här kommer det att fortsätta för oss under en längre tid framöve. Tycker du att det är att föredra framför hur det ser ut i Danmark, Norge och Finland?

För övrigt så har våra grannländer fått in smittan på sina äldreboenden lika mycket, eller t om mer, än vad vi har fått rent procentuellt.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-06-18 kl. 13:57.
Citera
2020-06-18, 13:58
Medlem
Citat:
Rena zombieögonen ju! Det är helt otroligt vad många symtom och följdverkningar det verkar ge.

Symtomen är väl ingen fara med är väl tom bra så att det blir lättare att se varningssignalerna.
Om följdverkningar vet vi ju väldigt lite än så länge i varje fall.

Men vad är det för supertönt som skrivit artikeln??
Personen ifråga försöker vara lustig i var o varannan mening men det blir bara fjantigt.
Citera
2020-06-18, 13:58
Medlem
Snapcounts avatar
Hur är det i Gällivare.., man har ju stängt bibliotek och annat kommunalt..

Men krogar håller upp som vanligt ?
Citera
2020-06-18, 14:00
Medlem
Citat:
Jag slänger in 135. så folk ska bli riktigt rädda och skärpa till sig.

Idag är dock en dag när många tjänstemän rimligen tagit ledigt för att dra iväg till landställen osv?

Åtminstone när jag arbetade inom det offentliga, så var det sällan en själ på kontoren en sådan här dag... administratörer och dylikt.

Med bakgrund av det skulle jag tro att idag blir en dag vi får höra en väldigt "låg" siffra. Kanske 10-20. Sedan ingen rapportering alls knappt, närmsta 4 dagarna. (Under den tiden kommer "förnekarna" härja vilt här inne och jubla om att Corona är över, precis som de felaktigt gjort de senaste 2 månaderna).

Sen blir det ett förskräckande dödstal tisd/onsd.

Cycle of Denial, har jag börjat kalla detta..
Citera
2020-06-18, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, just det. Vi har inte större andel som dött inom äldreomsorgen jämfört med andra länder, ändå har vi mångdubbelt döda. Hur förklarar du det?
https://twitter.com/bjorn_hogberg/status/1255247596223856647
https://www.expressen.se/debatt/aldrevarden-ar-en-falsk-forklaring-till-dodstalen/
https://emanuelkarlsten.se/06/over-90-procent-av-dodsfall-med-covid-19-i-sverige-ar-70-ar-eller-aldre/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in