2020-06-18, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
HAHAHAHAHHA
En till som inte fattar ett jävla skit.
Får se om ett halvår extremt dumma kuksugare
Precis som coronaförnekarna håller käften numer så kommer ni som fortf tror vi räddar ekonomin i Sverige hålla KÄFTEN om några månader också. Och jag kommer sitta och runka till hur FEL ni hade!! Mohahahahaha😈😈😈
Ja, då får vi hoppas att svensk ekonomi kraschar så rejält att tusentals människor dör på kuppen så får du det riktigt skönt.

Den här tråden har verkligen utvecklats till en riktig svenskhatartråd.

Det finns ingen ändå på hur mycket elände som ni hoppas ska drabba de förhatliga svenskarna.
Citera
2020-06-18, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Ja det är det som är tokigt,

yngre håller igång smittspridningen,

äldre drabbas.

Finns det något äldre själva kan göra istället för att anklaga de yngre och gnälla på nätet?

Finns det inget eget ansvar när det gäller de äldre?
Citera
2020-06-18, 10:03
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi kan väl åtminstone vara glada för att vissa tar det här med COVID19 på allvar:

Kvinna bakbunden och rånad i sitt hem
Polisen fick in ett larm strax efter åtta om att en kvinna hade rånats i sitt hem i Gamla stan i Stockholm.

Två gärningsmän, maskerade med munskydd, knackade på hos kvinnan, tog sig in i bostaden och bakband kvinnan.

– Hon ska ha skadats av någon form av vasst föremål. Hon ska inte vara allvarligt skadad men en ambulans är beställd till platsen, säger Anna Westberg, presstalesperson på polisens regionsledningscentral.

Polisen söker nu efter två långa gärningsmän med stora kroppsbyggnader, mellan 25 och 30 år.

Samtidigt söker man efter vittnen, undersöker ifall det finns övervakningskameror som fångat gärningsmännen och genomför en teknisk undersökning på platsen.
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5eeb0dec4efc4700188bf2cd
Tja, dom tänkte ett steg längre i alla fall.
Citera
2020-06-18, 10:06
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Sverige är intressant land på många sätt. Man hävdar att man gör rätt, alla andra gör fel osv. Sedan har man alltid sina egna förklaringar.

Nu säger man att man testar mer och därför ökar det och det är inget konstigt. Men så här långt har Sverige kommit just nu. (med reservation för denna vecka)

Procent av befolkningen testade:

Danmark 14,5 procent
Finland 4,0 procent
Norge 5,4 procent
Sverige 3,2 procent

Det går bra nu
En testning har ju ett värde endast under kortare tid. Ska man lista upp dem så där bör man nog bara ta med dem som testats under de senaste 7-10 dagarna.
Citera
2020-06-18, 10:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det har jag inte sett. De patienter jag vårdat var 45 - 70 år gamla.

Fixeringen vid IVA är fö missledande.

IVA kompletteras med nyfixade, tillfälliga avdelningar, fulla med respar, syrgas osv.

Dessa tillfälliga avdelningar nämns aldrig i media, och skulle inte tillåtas i normala fall.

En av de tillfälliga covidavdelningarna (på mitt sjukhus) tog 15 st resp-patienter. 15 st lealösa helskötningar, nära döden.

Men ändå nämns bara IVA i media.

Ligger det ungdomar där då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, det där har jag tänkt på många gånger. Just det är faktiskt ganska obegripligt. Jag tycker den mest rimliga tolkningen är att en stor del av de inflytelserika sossarna (precis som största delen av folket inklusive journalister) faktiskt är duperade av Tegnell och Giesecke. Dessa sossar förstår inte att FHM kör mot flockimmunitet och vill upprätthålla smittspridningen med många dödsfall bland de äldre som pris. De har säkert även gått på Gieseckes lögner om att de andra länderna kommer komma ikapp Sverige i antal dödsfall och Tegnells lögn om att han inte förstod hur smittan hade kunnat ta sig in på äldreboenden.

Men en del sossar har nog förstått. Och de är nöjda med att bli av med pensionskostnader t ex. Och de ser sig ändå som ett mittenparti för medelklassen och skiter i sina äldre väljare.
Jag tror väl att det var ungefär så i början när man bestämde strategin. Men idag tror jag de flesta inser att an gjorde fel och det man sparar på pensionerna förlorar man på annat.
Men nu är det för sent att ändra sig.
De kommer att låta det sprida sig och hoppas på vaccin någon gång.
Kanske kan det bli ändring om det blir regeringsskifte.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
De kunne lære noget af hvordan vi gør i Danmark..
The coronavirus has hit meat processing plants hard. But not in Denmark, where automation makes for safer slaughterhouses.
inside Europe’s largest pig slaughterhouse, the only visible sign that there’s a global pandemic going on is in the break room, where every other chair has been spirited away to leave conspicuous gaps between any would-be socializers. Otherwise, it’s business as usual. That’s because, at this meat plant, robots do most of the work.

https://www.wired.com/story/covid-19-makes-the-case-for-more-meatpacking-robots/

Tack det var intressant information, precis vad jag letat efter.
Citera
2020-06-18, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Ja, men nu är det för sent för hans del. Han ska bara bort, han är direkt motbjudande. Ett monster.

Speciellt med Löfven är också att han i coronakrisen inte kommer med några löften. Smart, beräknande och väldigt cyniskt. Eftersom han vet att han kanske inte skulle kunna hålla dem och på det viset undkommer han kritik. Det är ju det som är det viktigaste för honom, att undkomma kritik.

Jag tycker tvärtom det hade varit bra om han kom med löften, för det hade i alla fall visat att han hade god vilja.

Ett "löfte" fick vi nog...

4 april

Stefan Löfven: Vi kommer få räkna de döda i tusental.

Någon här inne skrev uppgiften att vi vid den tidpunkten hade ca 358 avlidna i covid.

Här finns utmärkt goda skäl att fråga, om nu statsministern visste detta vid denna tidpunkten, varför vidtogs inte åtgärder för att försöka förhindra det? Eller har vi övergått till att drivas av någon slags fatalism i vårt land, där man ser det som att allt är ödesbestämt? 🤔

https://www.dn.se/nyheter/sverige/stefan-lofven-tusentals-kommer-att-do/
Citera
2020-06-18, 10:09
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Tror säkert Tegnell har kvar den felaktiga teorin om flockimmunitet, hans korrupte läromästare Giesecke har ju lurat i idioten Tegnell är det skall fungera. Det gör det dock inte utan hela världen valde en annan strategi än Sverige.

Det ironiska är att de som blivit mördade på grund av sossarnas felaktiga Corona hantering är just S kärnväljare.
Vad är fel med teorin om flockimmunitet? Förr eller senare når vi dit även om det går långsammare än vad man tänkte sig.
Citera
2020-06-18, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Du gör ännu ett generalfel, trots att du själv är en obildad tönt-tant med 1000 tals inlägg som försvar för en falerad strategi, pekar du finger åt andra (mig) och anklagar mig för att inte vara epidemolog...

Du har förlorat debatten för länge sen, du är numera en rapande papegoja med begränsat underhållningsvärde.

Hela ideen att man måset vara expert för att diskutera är ju idiotisk, lika idiotisk som du så iden passar ju dig.

Då kan ju ingen debattera ekonomi i riksdan, alla måste vara ekonomer?
Ingen kan debattera infrastruktur, du är ju inte ingenjör , lilla steffe svetsare?)
Absolut inte diskutera kriminalitet dvärgen Morgan, du är ju varken kriminolog eller knarklangare?

F-n vad du är blåst, och odemokratisk.

Det är liksom ingen tävling Som du tycks tro.....
Att veta vilket land som gjorde rätt är rätt omöjligt veta när vi fortfarande är i början av pandemin o det syns inget (finnes inte?) slut på allt.....
Sverige har valt en strategi som håller landet igång och gett ansvar till en o var att skydda sej själv/andra genom distans o hygien....
Att stänga ner allt kommer leda till ekonomiskt kras med arbetslöshet och elände, det spelar kanske ingen roll för dom flesta domedagsprofeter då dom verkar sakna arbete med tanke på att dom sitter 24/7 o spelar kunniga epidimiologer, men vi andra realister med arbete tänker snorlunda....

Åter igen att vi fick in sliten på äldreboenden är ett misslyckande det har ingen förnekat men åtgärder har införts, där jag bor är det krav på visir och munskydd för alla anställda inom hemtjänsten, och så bör det vara i hela Sverige nu, är det inte det är det bara anmäla till socialstyrelsen
Citera
2020-06-18, 10:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Förlåt om jag hoppar in här, inte hunnit läsa allt idag men förstod det som om ni pratade lom de ungdomar som hade smittats. Det var i Motala.

De senaste veckorna har vi haft flera inlagda patienter under 18 år, vilket vi inte har sett på samma sätt tidigare. Vi tror att skolavslutningen kan ha lett till att smittan har spridit sig

Det som nämndes av några personer här inne igår, var att några av ungdomarna hade lagts in på IVA. Jag kan dock inte hitta det i just denna artikel men här finns ändå lite info. Sedan nämnde några i tråden igår, att Motala verkade ha haft skolavslutning tidigt. Utifrån detta uppkom en viss oro (i tråden), kring att vi kunde få se flera sådana här kluster av smittade ungdomar nu i början av sommarn.

(Med reservation om att jag kan minnas gel om ngt).

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/okad-smittspridning-bland-unga-efter-studentfirande

Ja, det var väldigt olyckligt att ungdomarna fick träffas för skol- och studentavslutningar. Helt onödigt i detta läge. Och de anhöriga kände sig naturligtvis tvungna att gå och möta upp, fast de visste att det var farligt. Alla har inte heller bil utan om måste knö in sig i bussar och spårvagnar... Eller samåka med någon annan familj, som kan vara smittad... SÅ onödigt och dumt!

Nästa vecka kommer antagligen en ny våg av fall in på sjukhusen... Och veckan därefter en ny topp i dödsfallen...
Citera
2020-06-18, 10:12
Medlem
DikTs avatar
Trist att se hur landet har utvecklats och hur illa olika stora frågor har hanterats.
- Invandring/integration
- Sjukvårdskrisen (redan innan Corona)
- Brottslighet/rättssystemet
- MSM som blir mer och mer statspropaganda och allt mindre granskande (finns några få ljuspunkter fortfarande)
- Svensk narkotikapolitik
- Skola/utbildningssystem som är i förfall
- Åsiktskorridor som gör allt för att skrämma/tysta folk som tycker "fel"

Och nu den genomusla hanteringen av Corona-pandemin.

Jag brukade tänka att Sverige är ett rationellt land där man låter fakta styra. Men nu är det snarare tvärtom. Någon form av hybris där vi läxar upp andra länder som inte gör som vi fast det är vi som gör fel.

Det värsta är ändå inte den usla hanteringen utan ännu värre är den totala bristen på självkritik och vilja att ändra/förbättra. den skrämmer mig mest.

För 7-8 år sedan tänkte jag absolut att: "Sverige är ett de bästa länderna i världen att leva i"
Idag känns det oerhört tveksamt tyvärr. Fallet har gått fort. Eller så är det jag som blivit en grinig gubbe ;o
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in