2020-06-18, 12:46
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Tittar. Häpnar!

Ja så där frågar en riktig påläst journalist.

Ann Linde är pinsam.... Hon ljugar dessutom o påstår att alla utan symptom kan gå och testa sig och det därför blir höga siffror . I Skåne tex "12 juni: Du som har symtom på covid-19 kommer från månadsskiftet juni-juli att kunna beställa hem ett test för covid-19."
Citera
2020-06-18, 12:51
Medlem
-AIR-s avatar
svenskens verklighet är kluven
mellan lögnens verklighet
som två nakna kejsare talar om
och den verklighet
som vi i själva verket
lever våra liv i
Citera
2020-06-18, 12:52
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag brukar sällan skratta åt folk som inte kan prata engelska, men jag ger mig den på att hennes CV innehåller något i still med "flytande engelska".

Ann Linde är alltså utrikesminister?

Har hon svetsarutbildning också?

Det verkar vara något sorts krav att du som svensk politiker inte får lov att prata ett främande språk på ett vettigt sätt. Lyssna bara på Löven, Persson eller Reinfeldt så förstår du vad jag menar.
Citera
2020-06-18, 12:53
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Rusning efter resor när restriktionerna släpptes
– Vi såg en markant ökning av bokningar, säger Annica Smith, marknadschef på Apollo.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/LA28p9/rusning-efter-resor-nar-restriktionerna-slapptes

Vad säger man?? Tokigt värre

Både mottagarländerna och resenärer utan antikroppar tar en risk,

har Grekland lyft blocken på inresande från Arlanda?
Citera
2020-06-18, 12:55
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Dröm på:
Coronapandemin väntas kasta in Sverige och världsekonomin i en mycket allvarlig lågkonjunktur. Konjunkturinstitutet bedömer att den blir djupare än under finanskrisen.
https://www.ekonomifakta.se/
Ta den ekonomiska diskussionen i annat forum.
Citat:
Jag TROR att när Sverige kommer upp i över 1,500 smittade per dag så kommer Sverige införa någon form av restriktioner. Det skulle kunna ske redan i Juni. Jag hoppas verkligen att ni slipper den typ av 'spike' som vi fick här i UK. Antagligen är det bara temperaturen som räddar er just nu, annars hade ni redan varit där, för när antalet smittade når en viss nivå drar det iväg oerhört fort.

Förhoppningsvis slipper vi inskränkningar, det skall mycket till innan stadsministern går ut med lockdown, jag menar det händer grejer i Gällivare utan att någon höjer ögonbrynen.
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är det fascistiskt att vilja stänga ned och rädda liv? Leds Nya Zeeland av en fascistregering?
Ta politiska diskussioner i annat forum.
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ättestupa som nu tillämpas i det här landet är fascism.
Ingen tvingar dig att gå ut, hypokondriker kan beställa livsmedel hem till dörren, perfekt för de som vill minimera riskerna.
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Viruset fick fart i mars i Sverige. Det är ungefär 5000 döda på fyra månader, sönderkörd sjukvård och sjukskrivningar på 3-12 veckor, bestående men (vissa får andningshjälp under resten av livet) och ekonomisk härdsmälta. Detta TROTS grannländernas hårda stängningsåtgärder och våra restriktioner. Detta har ingenting med influensa att göra. Tror msn fortfarande det, är man totalt hopplös, obildbar.

Enligt WHO hade Asiaten 1957 en dödlighet om 0,6% vilket FoHM också kommit fram till för Covid, ni måste lugna ner, ni måste skaffa er sysselsättning, er obefogade oro är värre för folkhälsan än coronaviruset.
Citera
2020-06-18, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Vad i helvete! Varför har detta inte kommit upp i media? Det är ju värre än zikaviruset!
Media har rapporterat om att viruset är neurotropt. Jag hörde om det i vetenskapsradion för nån vecka sedan.

SVT text har haft en sida om det idag.
Citera
2020-06-18, 13:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jag brukar sällan skratta åt folk som inte kan prata engelska, men jag ger mig den på att hennes CV innehåller något i still med "flytande engelska".

Ann Linde är alltså utrikesminister?

Har hon svetsarutbildning också?

Hon är ohyfsad o vet inte hur man uppför sig under en intervju heller. Pratar i mun o avbryter reportern trots att reportern agerar professionelt.
Citera
2020-06-18, 13:04
Medlem
En medarbetare inom förskolan i Skövde kommun gick medvetet till jobbet trots konstaterad covid-19, skriver Skövde Nyheter.

Eftersom det kan vara ett brott mot smittskyddslagen efter att coronaviruset den 3 februari klassas som en allmänfarlig och samhällsfarlig sjukdom i Sverige har kommunen polisanmält personen.

Personen får nu också sparken, skriver tidningen.
(AB live)

Gott så, gott så.

Undrar om några som kan antas ha medverkat till att ha spridit covid i ehumm..lite större skala, också kan antas nu få utredas för brott mot smittskyddslagen? Och få sparken?

Eller är det som vanligt, att man fokuserar på att sätta dit de vanliga medborgarna, som "går att komma åt"....
Citera
2020-06-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Det finns inga vaccin. Om det inte är bevisat ofarligt att använda så är det direkt lögn att kalla det för vaccin. Det ska bara vara direkta avarter som reagerar dåligt på det i sådana fall.
Enligt din definition så finns det inga vaccin alls då? Eftersom inget vaccin är 100% ofarligt//!
Citera
2020-06-18, 13:07
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Ju mer jag läser i den här tråden hur folk ger fullständigt blanka fasen i att det dör ett par tusen äldre och sjuka - med hänvisning till att det är ointressant så länge den personliga ekonomin och konsumtionskraften kan hållas kvar på en nivå där inte Thailands-semestern och den nya Volvon är hotad - ju mer inser jag att det inte är ett vaccin mot SARS-CoV-2 vi behöver utan snarare ett vaccin mot total dumhet, arrogans och okunnighet i kombination med total avsaknad på moral och etik.

Pfizer, hjälp oss!
Citera
2020-06-18, 13:09
Medlem
Fyfan asså, skämskudden räcker inte. Går inte att kolla på den här Ann Lindeintervjun. Och fortroendet för den här regeringen ökar, det är helt sinnessjukt..

det här landet med ledning är sinnessjukt.
Citera
2020-06-18, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ann Linde är pinsam.... Hon ljugar dessutom o påstår att alla utan symptom kan gå och testa sig och det därför blir höga siffror . I Skåne tex "12 juni: Du som har symtom på covid-19 kommer från månadsskiftet juni-juli att kunna beställa hem ett test för covid-19."
Det är väl bara säga att Ann Linde har sagt att alla får testa sig oavsett symptom eller inte..eller så får man börja ljuga att man har symptom och följa samma linje som "några" speciellt verkar göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in