Citat:
Ursprungligen postat av
Hanna-Wigh
Dröm på:
Coronapandemin väntas kasta in Sverige och världsekonomin i en mycket allvarlig lågkonjunktur. Konjunkturinstitutet bedömer att den blir djupare än under finanskrisen.
https://www.ekonomifakta.se/
Ta den ekonomiska diskussionen i annat forum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Jag TROR att när Sverige kommer upp i över 1,500 smittade per dag så kommer Sverige införa någon form av restriktioner. Det skulle kunna ske redan i Juni. Jag hoppas verkligen att ni slipper den typ av 'spike' som vi fick här i UK. Antagligen är det bara temperaturen som räddar er just nu, annars hade ni redan varit där, för när antalet smittade når en viss nivå drar det iväg oerhört fort.
Förhoppningsvis slipper vi inskränkningar, det skall mycket till innan stadsministern går ut med lockdown, jag menar det händer grejer i Gällivare utan att någon höjer ögonbrynen.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Är det fascistiskt att vilja stänga ned och rädda liv? Leds Nya Zeeland av en fascistregering?
Ta politiska diskussioner i annat forum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Ättestupa som nu tillämpas i det här landet är fascism.
Ingen tvingar dig att gå ut, hypokondriker kan beställa livsmedel hem till dörren, perfekt för de som vill minimera riskerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Viruset fick fart i mars i Sverige. Det är ungefär 5000 döda på fyra månader, sönderkörd sjukvård och sjukskrivningar på 3-12 veckor, bestående men (vissa får andningshjälp under resten av livet) och ekonomisk härdsmälta. Detta TROTS grannländernas hårda stängningsåtgärder och våra restriktioner. Detta har ingenting med influensa att göra. Tror msn fortfarande det, är man totalt hopplös, obildbar.
Enligt WHO hade Asiaten 1957 en dödlighet om 0,6% vilket FoHM också kommit fram till för Covid, ni måste lugna ner, ni måste skaffa er sysselsättning, er obefogade oro är värre för folkhälsan än coronaviruset.