2020-06-18, 07:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hvis jeg var TH, ville jeg for det første vært uskyldig.

Kanskje var jeg lei AE etter et langt samliv.

Kanskje ville hun skille seg. Kanskje truet hun med både dette og hint.

Og selv om jeg hadde vært en gnier hele livet, ville jeg løftet opp røret til den dyre advokaten min og sagt, «AEH vil skilles, du må hjelpe meg ut av dette på en så rimelig måte som mulig».

Jeg hadde i hvert fall ikke drept damen.

Du hadde ikke drept damen sier du.
Men du er ikke TH, og du er ikke psykopat, eller? Må sette seg inni hva psykopat/narsissist er for å forstå hvorfor han drap henne. Veldig mange vet ikke hva en psykopat er. De tenker at det er sikkert en mann som er gal, akkurat som Jack Nicholson i Ondskapens Hotell, med store psykotiske øyne.
Det med ektepakt og penger er bare en del av motivet. Husk at ektepakten måtte i så tilfelle gjøres ugyldig først. Det er at TH ble sittende alene som er hans største problem. Uten å ha et offer som han kan trykke ned på daglig. Uten et offer, så føler psykopaten seg som ingenting.
Citera
2020-06-18, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, eller kanskje det var et spesielt bensinlokk som skal være stålfarget selv om bilen er rød? Gassa beskrev et slikt bensinlokk som noen velger å kjøpe til bilen sin.

Jeg vet ikke hvordan man fjerner coating. Kanskje coatingen er som et lag med plast som enkelt kan rives av?

Angående vitnets detaljerte observasjoner. Du har rett i at det var veldig detaljert. Hun opplevde situasjonen med frykt, etter det jeg leste. Og mange erfarer å huske veldig godt detaljer fra hendelser der de opplever frykt. Hun var veldig bevisst på at hun måtte forsøke å huske detaljer.

Kanskje hun samme dag som observasjonen også fortalte sin mann og sin arbeidsgiver om de detaljene og kanskje hun også noterte detaljene i en bok samme dag?

Det første som slår Irene er at hun må forsøke å huske detaljer. Hun ser på registreringsskiltet bak på bilen, men det er så tilsølet av gjørme at det er umulig å se noe. Da legger hun merke til en annen detalj.
– Jeg ser at det står «BMW X3», og at bensinluken er stålfarget med noen uthevede tegn på.

– Husker du hva du tenkte du da du sto i situasjonen der?
– Jeg tenkte at jeg bare måtte gå videre. Jeg fikk en følelse av å være i fare. Jeg følte at jeg hadde sett noe jeg ikke var tenkt til å se.

https://www.tv2.no/a/11499053/

Tror ikke vi skal henge oss for mye opp i dette tipset fra Irene #u#d#k#a#.
Det er større sjanse for at det hun så, hadde med bråbremsingen å gjøre.
Dessuten er det mange andre folk som mener å ha sett AE. Irene virket ikke helt 100% sikker heller, men sier at hun tror det var henne. Ikke greit å huske flere mnd etterpå.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-18 kl. 08:59.
Citera
2020-06-18, 08:10
Medlem
Citat:

Kan funnet av levninger i en kum ved Vår frelses gravlund være knyttet til hagen-saken?

Det er ikke noen indikasjoner på det. Politiet formulerer det slik: Funnet er gjort med bakgrunn i opplysninger fremkommet i en savnetsak. Politiet har antagelser om identiteten til avdøde, og de pårørende er av den grunn varslet.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5eeae3964efc4700188bf092?utm_source=vgfront&utm_co ntent=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhet sdognet

Her er et sammenfall i tid. Det gikk mindre enn 48 timer fra dusøren ble utlyst og til det ble gjort funn av død person i kummen.

Noen ganger er det rene skjære tilfeldigheter som gjør at ting skjer omtrent samtidig, mens det andre ganger er en sammenheng mellom hendelsene.

Jeg tror det er ett av de 40 tipsene politiet har mottatt via dusøren som ledet til funnet. Og jeg tror at det er AEH som er funnet.

Så får vi se om identiteten til avdøde er klar i løpet av dagen.
Citera
2020-06-18, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Jeg kan omtrent garantere at den døde personen har tilhørt et rusbelastet/kriminelt miljø. Det er selvfølgelig ikke et oppegående menneske som har kjørt rundt i Oslos gater med AEH i bilen - død eller levende. For så å dumpe liket i en kum på en gravlund, sentralt i Oslo. Omtrent like smart som å dumpe liket i kummen foran garasjen i Sl+raveien .

Jeg vet nå ikke det. Foreløpig har politiet lett etter AEH i nesten 20 måneder, uten å finne henne.
Og vi vet ennå ikke hvem som er funnet i kummen. Identiteten vil bli bekreftet i løpet av dagen.

Hvis det er AEH som er funnet, tror jeg at saken vil få en rask videre utvikling. Kanskje politiet nå vil gå løs på livsbevisene fra morgenen forsvinningsdagen.

Det vil bli mange nye spørsmål, blant annet om TH kan ha vært kjent på, eller ha noen form for tilknytning til, denne gravlunden. Det er en æreskirkegård der, kanskje noen gamle skøytehelter ligger der.
Citera
2020-06-18, 08:31
Medlem
Husk at de lette i en kum på eiendommen. Kan det hende politiet har lest eller avlyttet noe om en kum, som gjorde at de lette der?

Angående motiv for evt barn og lojalitet, ved evt narsissistisk familiemønster/dynamikk blir det viktigste å opprettholde ansikt utad. Barna får forskjellige roller, et av barna kan feks også manipuleres selv til å mishandle en forelder og motiv kan da bli å beskytte dette søsken og opprettholde fasade, "den store hemmeligheten" om at de er "råtne". Kanskje særlig overfor nye partnere egne barn osv. Feks.

https://frilanser.tjenester.org/2014/10/23/psykopatiske-foreldre-groomer-sine-barn/
Citera
2020-06-18, 09:03
Medlem
Citat:
Bilobservasjonen i Hagens nabolag:
Ifølge naboen var bilen SUV-lignende og trolig sølvgrå, og med norske skilter. Når han i etterkant har gjort egne undersøkelser, er det eldre modeller av Volkswagen Amarok og BMW X3 han mener ligner mest. Han så ikke sjåføren, eller hvor mange som var i bilen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21ayeB/hagens-nabo-saa-bil-ta-mystisk-snarvei

Han mener bilen kan ha vært en sølvgrå eldre modell av Volkswagen Amarok eller en BMW X3, og tidfester hendelsen til mellom klokken 8.30 og 10.30.
https://www.aftenposten.no/norge/i/VRnePW/nabo-varslet-politiet-om-mistenkelig-bil-i-forsvinningssaken

Dette kan jo stemme med den røde BMW X3 som ble observert på Ås hvis den midlertidig var coatet med sølvgrå farge.

Når vitne forteller at bilen kan ha vært f.eks. Amarok eller X3 tyder det på det at dette ikke en person som har stor kompetanse eller interesse for bil. Disse modellene er så ulike at det like gjerne kan ha vært helt andre modeller vedkommende så. Ville ikke hengt meg opp i hverken Amarok eller X3, men først og fremst fargebeskrivelsen. Der er nok vitnet mer troverdig
Citera
2020-06-18, 09:41
Medlem
Litt over klokka ni skrev VG at funn i kum ikke har med Hagen-saken å gjøre.
Citera
2020-06-18, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billiejean82

Selvsagt.

Vi kan anta at den hovedsiktede i saken har planlagt dette så godt at:

- Det vil ikke bli funnet et lik
- Han har alibi for drapstidspunktet
- Det er ingen vitner til noe kriminell handling (som vil snakke)
- Politiet kan gjerne peke på mulig motiv, men han kan ikke dømmes på det alene, det må stå sammen
med bevis - som ikke
finnes (ref. punktene over)
Citera
2020-06-18, 09:53
Medlem
Hmm, nå synes jeg det har gått lang tid før noen ny podkast har kommet, og det har da skjedd en masse siden siste podkast. VG skrev jo så mye daglig, og jeg leste om 2 som jobbet kun med denne saken, og de fremstilte seg som større eksperter enn andre journalister siden de kun jobbet med denne saken - selv ved utbruddet av coronaen var dette viktigere for dem. De høres ut som en form for privatetterforskere omtrent, he he. Men nå synes jeg VG har skrevet lite nytt i det siste og jeg har også lagt merke til at VG ikke har vært tidligst ute med nyheter de siste ukene, så jeg ble ikke noe videre imponert av å lese dette når de ikke følger opp saken bedre. Hvor er vår venn Poirot? Har han blitt utestengt for en tid? Savner han i forumet ettersom det er mye tomt innhold og viss vass her nå Ellers lurer jeg på hvorfor politiet ikke gadd å samle inn alt tilgjengelig videomateriell så raskt som pokkern etter TH kontaktet de 31. okt 2018. Jeg er veldig sjokkert over hvordan politiet jobber. Er det noen politimenn her som kan forklare litt om hvordan politiet jobber? Det kommer frem så mye rart, som at de ikke sjekket søppelkassen, ikke kumlokket og ikke samlet inn videomateriell, de brukte ikke den beste dykkeekspertisen eller utstyret, de har ikke lett aktivt etter AEH, de har ikke tatt inn viktige mennesker til avhør, de hadde ikke avhørt postbudet selv etter lang tid, helt utrolig!!! De lyver for barna på en måte som avdekker at de tror folk er lite opplyste og ikke har mulighet til å avdekke deres simple løgner som f.eks. overvåkning av telefoner og annet, og de behandler barna respektløst og uten empati. De ser ut til å gjøre ting halvveis, og samtidig kan jeg ikke tro det heller, for jeg har alltid hatt stor tro på politiet, og at de gjør SITT ALLER BESTE for å løse saker. Men denne saken har vart for lenge - hvor mye skal dette koste? Brøske slår en ikke akkurat som en mann med tæl selv om jeg liker typen og liker å tro at folk er flinkere enn de feilene som kommer frem i mediene og kritikken som rettes mot politiet her inne generelt.
Citera
2020-06-18, 09:57
Medlem
Ny opplysning på VGs krimpod idag. Skal ha vært en tlf samtale mellom AE sin mobil og til datter på kun 3 sek......kl 0906. Deretter SMS 0910 til samme person.

Samtalen fra AE sin mobil og til annet familiemedlem kl 0914, som antagelig er til sønn, varte bare 1min og 30 sek.
Citera
2020-06-18, 09:59
Medlem
Citat:

Selvsagt hadde det ingenting med AEH å gjøre, synes synd på de som var overbevist om noe slikt
Citera
2020-06-18, 10:20
Medlem
Citat:

Ja, da er det avklart. Det er en annen familie og pårørende som har fått svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in