2020-06-17, 23:15
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Hittade ett till lustigt inlägg som är värt att återposta.
Så vitt jag vet har det inte blivit något rättsligt efterspel för Hajen fast han inte hans verksamhet inte var helt koscher. Kanske fick det räcka med personlig konkurs. Och därmed hände inget med Bellsan heller.

Med tanke på att Bellsan effektivt sänker ditt varumärke genom sina utspel undrar jag hur länge hon kommer fronta "Löwengrip". Det borde väl vara dags med en rebranding av kladdet.
Gissar att det är något på gång eftersom Bellsan börjar tala om att starta bolag igen: Dermanordic kapar bandet med henne och överger namnet Löwengrip.
Citera
2020-06-17, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Så vitt jag vet har det inte blivit något rättsligt efterspel för Hajen fast han inte hans verksamhet inte var helt koscher. Kanske fick det räcka med personlig konkurs. Och därmed hände inget med Bellsan heller.

Med tanke på att Bellsan effektivt sänker ditt varumärke genom sina utspel undrar jag hur länge hon kommer fronta "Löwengrip". Det borde väl vara dags med en rebranding av kladdet.
Gissar att det är något på gång eftersom Bellsan börjar tala om att starta bolag igen: Dermanordic kapar bandet med henne och överger namnet Löwengrip.

Vem äger varumärket Löwengrip för skönhetsbolaget? Fördes det över till Dermanordic vid bolagsköpet?
Citera
2020-06-18, 06:57
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakesiii
Vem äger varumärket Löwengrip för skönhetsbolaget? Fördes det över till Dermanordic vid bolagsköpet?

Om man läser artiklar i ämnet, då ser det ut som att varumärket följde med försäljningen, eller att det var varumärket som var det som såldes.

"Isabella Löwengrip ”pausar” efter försäljningen av varumärket"

https://www.resume.se/alla-nyheter/morgonsvepet/isabella-lowengrip-pausar-efter-forsaljningen-av-varumarket/
Citera
2020-06-18, 10:41
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Blondinbella har så svag koppling till den psykstörda VD:n att det inte ens är värt att fundera över saken!
Han hade precis tecknat ett avtal om att kränga Blondinens produkter på sina skönhetssalonger när det brast i huvudet på han. Antagligen hade han testat en dagkräm på natten och det var därför han blev galen?
Citera
2020-06-18, 10:56
Medlem
Citat:
Det finns två EU-varumärken registrerade på Löwengrip Beauty AB som innehavare.
Det ena är LÖWENGRIP och det andra Löwengrip Care & Color.
Därutöver ett svenskt nationellt varumärke för LÖW (den billigare serien som inte lanserades).
Köpte Dermanordic Löwengrip Beauty AB med dessa rättigheter så följde dessa varumärken med i köpet.
Men det kan finnas avtal om annat.
Hur som helst, registreringarna ser ut som ovan i denna stund.
Citera
2020-06-18, 10:57
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Han hade precis tecknat ett avtal om att kränga Blondinens produkter på sina skönhetssalonger när det brast i huvudet på han. Antagligen hade han testat en dagkräm på natten och det var därför han blev galen?

Bra där! Det ser jag som ett bevis på att påståendet om kinesiska giftkemikalier i Blondinbellas krämer stämmer!

-Satan!
Citera
2020-06-18, 15:31
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
  • Varför spanade VDn på Isabella kring runt omkring hennes lokal? Obetalda fakturor, sex eller obesvarad kärlek?
  • Eller blev knivmords-VDn lurad på pengar i hajen-affären?
  • Var det denna VD som Isabella rapporterade till polisen?
  • Har VDn släppts ut från psyket nu, eller när släpps han?
Kort sagt, blev Isabella både jagad och övervakad av Syrianska pizza-maffian" och den jugoslaviska knivmords-VDn eller är en och samma historia?
Senast redigerad av qutm 2020-06-18 kl. 15:35.
Citera
2020-06-18, 15:46
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
Det finns två EU-varumärken registrerade på Löwengrip Beauty AB som innehavare.
Det ena är LÖWENGRIP och det andra Löwengrip Care & Color.
Därutöver ett svenskt nationellt varumärke för LÖW (den billigare serien som inte lanserades).
Köpte Dermanordic Löwengrip Beauty AB med dessa rättigheter så följde dessa varumärken med i köpet.
Men det kan finnas avtal om annat.
Hur som helst, registreringarna ser ut som ovan i denna stund.
Ja, varumärkena är registrerade för kladd etc. För andra produkter finns inget varumärkesskydd.
Det skulle förvåna mig om Dermanordic inte frikopplar Löwengrip från personen Bellsan och snart slutar använda henne i marknadsföringen. Försäljningssuccén har förmodligen uteblivit, så det klokaste är kanske att helt lägga ned varumärket och slumpa ut de produkter som finns kvar.
Vad jag har kunnat se gör inte Bellsan särskilt mycket reklam för Löwengrip längre i de egna kanalerna.

Blir det ett utökat samarbete med Sheila i fortsättningen? Ett nytt gemensamt bolag för "wellnessprodukter" och innerligt leverne? Sheila är ju yogainstruktör och det går säkert att krama ytterligare några kronor ur yogaboomen.
Citera
2020-06-18, 15:56
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
  • Varför spanade VDn på Isabella kring runt omkring hennes lokal? Obetalda fakturor, sex eller obesvarad kärlek?
  • Eller blev knivmords-VDn lurad på pengar i hajen-affären?
  • Var det denna VD som Isabella rapporterade till polisen?
  • Har VDn släppts ut från psyket nu, eller när släpps han?
Kort sagt, blev Isabella både jagad och övervakad av Syrianska pizza-maffian" och den jugoslaviska knivmords-VDn eller är en och samma historia?
Dermaromes förra VD är dömd till rättspsyk i tingsrätten. Målet är överklagat till hovrätten, men så vitt jag vet är det inte avgjort där ännu. Förmodligen sitter han där han sitter ett bra tag till.
Denne man har ett typiskt svenskt namn och har förmodligen ingen koppling till Jugoslavien.

Hajenspåret är sedan länge iskallt och Bellsan har gått vidare.
Citera
2020-06-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, varumärkena är registrerade för kladd etc. För andra produkter finns inget varumärkesskydd.
Det skulle förvåna mig om Dermanordic inte frikopplar Löwengrip från personen Bellsan och snart slutar använda henne i marknadsföringen. Försäljningssuccén har förmodligen uteblivit, så det klokaste är kanske att helt lägga ned varumärket och slumpa ut de produkter som finns kvar.
Vad jag har kunnat se gör inte Bellsan särskilt mycket reklam för Löwengrip längre i de egna kanalerna.

Blir det ett utökat samarbete med Sheila i fortsättningen? Ett nytt gemensamt bolag för "wellnessprodukter" och innerligt leverne? Sheila är ju yogainstruktör och det går säkert att krama ytterligare några kronor ur yogaboomen.
De kommer garanterat inte släppa varumärket om de behåller verksamheten. Löwengrip Beauty är enbart två saker, ett brand och ett varulager. De köpte inte något annat än det, det finns inga innovationer, processer eller annat av värde.
Citera
2020-06-18, 16:22
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
De kommer garanterat inte släppa varumärket om de behåller verksamheten. Löwengrip Beauty är enbart två saker, ett brand och ett varulager. De köpte inte något annat än det, det finns inga innovationer, processer eller annat av värde.

Fast räcker det? Så jävla het är inte Blondinbella längre! Hon är snart ett lika starkt varumärke som Kicki Danielsson.
Citera
2020-06-18, 16:36
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fast räcker det? Så jävla het är inte Blondinbella längre! Hon är snart ett lika starkt varumärke som Kicki Danielsson.
Löwengrip har väl gått med förlust de senaste åren och räddats undan konkurs av Dermarome/Dermanordic?
Det skulle förvåna mig om produkterna blivit en vinstmaskin för Dermanordic sedan köpet.
Det mesta talar för att Löwengrip förpassas till reahyllorna för gott.
Vid det här laget är det bara styrkekramsmongosarna som ser upp till Bellsan och köpet hennes produkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in