Citat:
Ursprungligen postat av
GodMode
De representerar Sveriges folkhälsa. FHM är ju ett team med många professioner. Inte bara pandemier. Jag tror de har räddat åtskilliga jobb, många kvinnor som skulle dödats av sina män, ett otaligt antal barn med skelettskador utfört av vårdnadshavare. Det finns en bigger picture det är det jag menar.
Fullständig idioti med andra ord. Att slå ihop smittskyddet med folkhälsan har visat sig vara en katastrof.
Smittskyddet ska bry sig om smittskydd, ingenting annat. Det finns ingen ”bigger picture”, Sveriges taktik har visat sig vara genomrutten för alla.
Nu sitter vi här med tusentals långtidssjuka och nu visar det sig att även måttligt sjuka drabbas av hjärnskador.
Förstår du vad det kommer kosta att vi skulle gå mellanvägen? Mellanvägar är ALDRIG bra i dessa lägen.
Vi ligger lika illa till på jobbfronten, bnp-utvecklingen och vi har överlägset flest sjuka. Det är personer som kan behöva försörjas hela livet ut pga skadorna de får, för upprättelse kommer de få till slut.
Men varför försöker jag övertyga någon? Ni kommer få se själv men ni kommer såklart aldrig erkänna ert misslyckande.