2020-06-18, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du kan faktiskt ha absolut rätt i detta fallet att MVM faktiskt är den samme som huvamannen. Jag undrar om det faktiskt var MVM som loggade in sig på BO:s dator på morgonen ?

Vad tror du om detta ? anser du att det kan finnas en möjlighet här ?

Mvh/ @JokerMannen

Å här har du roligt, du snurrar upp hela tråden i stort sett.
Fast jag förstår inte riktigt vitsen med din ironi, vad du vill uppnå.

Men du kanske kan förklara för en oförstående hur det hjälper fallet framåt.
Citera
2020-06-18, 07:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
En hypotes som kan stämma in på motorvägsmannen, vem denna motorvägsman var/är lär nog aldrig komma fram, det som är lite konstig är att motorvägsmannen sågs vid det aktuella planket av bärgaren, just den kvällen/natten, det kanske var ett tillhåll som *mannen * (kan lika gärna ha varit en kvinna ) , uppsökt flertalet ggr, men aldrig blivit direkt observerad, förrän mordet på LW.
Vrider du inte till sanningen igen?
Vad jag minns sågs motorvägsmannen några km från brottsplatsen och inte alls i närheten av planket?
Citera
2020-06-18, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det här är något annat ni glömt att att läsa och skriva på FB är mitt arbete f.n.

Jag var tydlig när jag började här att mitt syfte är forskning. Enligt lag var jag tvungen att informera er om att ni ingår i ett forsknings- och experimentsobjekt och därför gjorde jag det i början!

On Topic:
Jag tänker inte läsa alla inlägg från början igen för att hitta relevanta inlägg åt er. Jag vet vad jag minns. Det är ni som har glömt att Lena hade affärer med JH, ML och SD.

Efter eller i samband med affäreren med JH var troligtvis när hon fick lämna församlingen efter "kontreverser".

Om ni valt att glömma vissa uppgifter för att det inte passar er så är det inte mitt fel. Ni får korrigera ert eget misstag.
Antingen läser ni om tråden eller så väljer ni att leva i ovisshet och hoppar på stackare som faktiskt vet.

Inlägg 27/5 2019 kl 8.42 sid 3802 (syns det fetande i inlägget så är det inte jag som gjort det utan trådskrivaren själv).

Det du hittat i din forskning kommer det fram vad tiden lider?

Tex det du skrev häromdagen att du hittat något i FUP som vi andra tyvärr har missat?

Hoppas att du framför det till åkl/polisen iaf inför nästa instans.

Lena är värd att den som missunnade henne livet kommer inom lås och bom!
Citera
2020-06-18, 07:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det svänger kraftigt i skuldfrågan hos vissa men det är väl bara naturligt.Jag själv tvivlar inte en sekund på vem som är mördaren.
För mig är det självklart att SD är mördaren och om han inte blir dömd är fallet ändå polisiärt uppklarat.
Vi kan vara säkra på att ingen utredare kommer att leta efter alternativa gärningsmän, förutom att det möjligen kan vara HD också.

Det är ovanligt många i den här tråden som helt plötsligt ändrar uppfattning utan att det finns någon direkt orsak till det.
Är trollen betydligt fler än vi har insett tidigare?
Citera
2020-06-18, 08:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morningcloud
@ Smhf Det är självklart att man kan ändra sig, men jag undrade vad som plötsligt fått JokerMannen att ändra sig.

@ Avd. 9 Men för att ÅKs bevisning inte höll i TR är det väl inte nödvändigtvis ett tecken på att någon är oskyldig, bara att skuld inte har kunnat bevisas så här långt.

Tack för mig, lämnar nu tråden.

Precis så tolkar även jag domen.

Hoppas du ändrar dej, alla vettiga inlägg i denna tråd är en lisa för själen.
Citera
2020-06-18, 08:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
En hypotes som kan stämma in på motorvägsmannen, vem denna motorvägsman var/är lär nog aldrig komma fram, det som är lite konstig är att motorvägsmannen sågs vid det aktuella planket av bärgaren, just den kvällen/natten, det kanske var ett tillhåll som *mannen * (kan lika gärna ha varit en kvinna ) , uppsökt flertalet ggr, men aldrig blivit direkt observerad, förrän mordet på LW.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vrider du inte till sanningen igen?
Vad jag minns sågs motorvägsmannen några km från brottsplatsen och inte alls i närheten av planket?

Plastpåsemannen observerades flera kilometer bort av bärgaren. I FUP finns bilder på platsen och mannen har även beskrivit noga med ord (mellan två skyltar på motorvägen) var observationen gjordes vid 02:10 15 maj. Det är ca 2 km från mordplatsen.
Citera
2020-06-18, 08:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Anledningen till att åklagarnas så kallade "jätte mycket bevisning" inte höll visar sålunda att MGM var fullständigt oskyldig, enklare än så kan det inte blir hur man än vänder och vrider på det hela.

Sedan tycker jag att det är mycket viktigt att vi slutar upp med att kasta dynga över MGM, detta sagt med anledning av att TR har friat MGM från det tidigare av någon eller några begångna mordet på BO.

Med anledning av att TR friat MGM skall MGM fortsättningsvis betraktas som fullständigt oskyldig.

MGM har fått lida tillräckligt och fått tillräckligt med dynga över sig bland annat av mig @JokerMannen som kallat MGM för både det ena och det andra.

Sedan tror jag vidare att det mesta som har kommit fram om MGM handlar om rent byskvaller och hörsägen från olika människor som har agg mot MGM.

Jag tror även att det som tidigare sagts beträffande MGM att MGM skulle ha okontrollerat och i ren ilska slagit sin hand rakt in i en gipsvägg framför ett av B:en, det tror jag är en osann historia, det vill säga, något som i själva verket aldrig har hänt och ägt rum.

MGM är nog trots allt en mycket god och trevlig människa och jag tror MGM också är väldigt ärlig och tycker väldigt mycket om sin familj som MGM bryr sig väldigt mycket om.

Det verkar mer och mer klarna att BO var en riktigt ful fisk och dessutom en mycket oärlig person, en ren och skär egoist. Kanske det inte är så speciellt egendomligt trots allt när man tänker efter att det inte var så konstigt att UW till sist fick nog så som två av B:en också fick tillsist.

Jag börjar nog mer och mer luta mig åt ordspråket "som man bäddar får man ligga"

MVM tror jag väldigt mycket på som den riktige GM, men det som fortfarande stör mig mycket är den mystiske huvamannen,

Kan det möjligtvis ha varit så att huvamannen på något sätt hjälpte MVM ?

Vad tror ni övriga medlemmar om denna teorin gällande huvamannen ?

Mvh/ @JokerMannen

Det är bra att du och några till ändrat uppfattning så håller vi nere skadeståndssbeloppet som SD kommer få.

Tänk att HD fick 30k för en veckas häktning.
Den högsta delen är givetvis för sveda och verk. Förlorad arbetsinkomst för en SSK kan inte vara högre än 7-8k.

SD:s skadestånd lär bli en av de högsta i svensk historia tyvärr. Tack vare den här tråden.
Citera
2020-06-18, 09:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Och då brukar jag komma in och hävda, med en dåres envishet, att SD gott och väl hinner hem på ca 1,5 minuter, det spelar ingen roll om han sitter vid datorn 23.34.16-17 i egen hög person.

Blir mycket spännande att följa utvecklingen!

Det är möjligt att SD med cykel skulle hinna hem. Men då skulle han vara blodig och kladdig och riskera att bli sedd och riskera att kladda ner allt i från dörrlås till golv/mattor mm.

Dessutom finns det ingen logik i att göra en aktivitet på 2 sekunder i datorn som inte knappt syns om han nu ville ha alibi (om han är skyldig).

Är han oskyldig finns det inte heller någon logik i att göra ett knapptryck för att sedan låta datorn stå still.

Som du säger, den session på 2 sekunder i SDs dator ger honom inte alibi.

Detta främst för att IT-teknikern har visat att hans egen dator gav samma resultat vid testet (utan mänsklig aktivitet), men också för att det är fullt möjligt att ta sig hem och knäppa på datorn som kanske stod precis vid entrén för att han planerat dådet och alibit, även om det inte är troligt att så skedde.

Jag tror att det första SD gjorde när han kom hem var att spola av sig noga i trädgården med vattenslangen innan han gick in. Därför hade han släckt utebelysningen.

Ruggigt när man tänker på det. Hur kallt beräknande han varit.
Citera
2020-06-18, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det svänger kraftigt i skuldfrågan hos vissa men det är väl bara naturligt.Jag själv tvivlar inte en sekund på vem som är mördaren.

Det finns bara en kandidat som jag ser det, finns ingen anledning att tvivla. Man ska stå för sina åsikter och inte sitta i diskussioner bara för att fördriva tiden.
Citera
2020-06-18, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är möjligt att SD med cykel skulle hinna hem. Men då skulle han vara blodig och kladdig och riskera att bli sedd och riskera att kladda ner allt i från dörrlås till golv/mattor mm.

Dessutom finns det ingen logik i att göra en aktivitet på 2 sekunder i datorn som inte knappt syns om han nu ville ha alibi (om han är skyldig).

Är han oskyldig finns det inte heller någon logik i att göra ett knapptryck för att sedan låta datorn stå still.

Som du säger, den session på 2 sekunder i SDs dator ger honom inte alibi.

Detta främst för att IT-teknikern har visat att hans egen dator gav samma resultat vid testet (utan mänsklig aktivitet), men också för att det är fullt möjligt att ta sig hem och knäppa på datorn som kanske stod precis vid entrén för att han planerat dådet och alibit, även om det inte är troligt att så skedde.

Jag tror att det första SD gjorde när han kom hem var att spola av sig noga i trädgården med vattenslangen innan han gick in. Därför hade han släckt utebelysningen.

Ruggigt när man tänker på det. Hur kallt beräknande han varit.

Om han var så blodig (?) är det ändå inte säkert att någon skulle ha sett detaljerna i nattmörkret. Han undvek förstås gatlyktorna och, som du säger, hans egen belysning var släckt. Tror att han klamrar sig fast vid datoraktiviteten trots att han uppgett att han inte haft någon aktivitet. Givetvis ordnar man ett mer konkret alibi, inte minst SD som är en slug orm. Tror att det blev för mycket att tänka på för en normalbegåvad person.
Citera
2020-06-18, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är bra att du och några till ändrat uppfattning så håller vi nere skadeståndssbeloppet som SD kommer få.

Tänk att HD fick 30k för en veckas häktning.
Den högsta delen är givetvis för sveda och verk. Förlorad arbetsinkomst för en SSK kan inte vara högre än 7-8k.

SD:s skadestånd lär bli en av de högsta i svensk historia tyvärr. Tack vare den här tråden.

Skatt på det också, eller hur?
Citera
2020-06-18, 09:37
Medlem
Citat:
Du kan faktiskt ha absolut rätt i detta fallet att MVM faktiskt är den samme som huvamannen. Jag undrar om det faktiskt var MVM som loggade in sig på BO:s dator på morgonen ?

Vad tror du om detta ? anser du att det kan finnas en möjlighet här ?

Mvh/ @JokerMannen

Det fanns kanske fler huvva-män ute den natten. Vad tror du om SD som huvva-man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in