2020-06-17, 22:30
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morningcloud
Jag är tillbaka och läser efter några dagars uppehåll. Förvånas över att att du plötsligt anser att SD har alibi för mordtiden i dagens inlägg m fl. Här, den fjortonde juni driver du den linje du gjort i månader. Har följt dina initierade inlägg med stort intresse. Vad har hänt? Är det någon form av ironi eller provokation? Och Lena som du hyllat och försvarat i mängder med inlägg ser du plötsligt helt annorlunda på. Obegriplig vändning, men du kanske kan förklara?

Varför ska folk inte kunna ändra sig?

Ett inlägg från dig 2020-05-16...

Medlem
Reg: May 2020
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @morningcloud

Först och främst är det viktigt för mig att att få ställa någrar frågor till dig gällande mordfallet L*na Wesstr*m, detta sagt med anledning av att jag vill veta vad du står.

1: / Är du insatt i detta tidigare mordfallet gällande L*na Wesstr*m ?

2: / Har du följt med denna ABoks-tråden L*na Wesstr*m sedan starten ?

3: / Har du läst igenom det tidigare skrivna förundersöknings-protokollet ?

Mvh/ @JokerMannen

1. Ja, om än inte på din nivå. Minns inte alla detaljer. Har följt dina inlägg med stort intresse.
2. Ja, men inte med full uppmärksamhet på allt hela tiden
3. Nej, har av olika skäl inte kunnat läsa hela
Senast redigerad av Smhf 2020-06-17 kl. 22:35.
Citera
2020-06-17, 22:37
Bannlyst
Citat:
Jag är tillbaka och läser efter några dagars uppehåll. Förvånas över att att du plötsligt anser att SD har alibi för mordtiden i dagens inlägg m fl. Här, den fjortonde juni driver du den linje du gjort i månader. Har följt dina initierade inlägg med stort intresse. Vad har hänt? Är det någon form av ironi eller provokation? Och Lena som du hyllat och försvarat i mängder med inlägg ser du plötsligt helt annorlunda på. Obegriplig vändning, men du kanske kan förklara?

Jag håller med JokerMannen faktiskt.
Var helt övertygad i början att Stefan var GM, men nu kan jag inte annat än backa.
Måste vara nån annan.........
Rätten hade ju rejäla synpunkter på varje bevis och indicier vilket tyder på att åtalet var totalt felaktigt. Enligt rätten, som har gjort en noggrann bedömning på vart och ett av bevisningen så fanns det inget som höll.
Därav är det bevisat att Stefan helt enkelt är oskyldig och jag hoppas att han hittar tillbaka och får sin familj igen. Förhoppningsvis kan även hans vänner förlåta honom, och istället vara glada över att deras bästis är tillbaka.
Lena, hon får fan skylla sig själv.!
Sätter min 100-ing på Påsmannen.
Citera
2020-06-17, 22:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja du förstod mig rätt. Jag har som jag skrivit tidigare verkligen tänkt på olika alternativ till 23.34-händelsen men inte hittat något rimligare eller bättre än SD:s egen förklaring.

Det får mig att tänka på Ockhams rakkniv som någon nämnt
"... är en princip inom vetenskaplig metod som innebär att man inte ska anta fler företeelser eller ting än som behövs för att förklara de observationer man gör."

Men om man ska använda den förenklade satsen: ”Krångla inte till det i onödan” så är väl SD som klippt och skuren som GM...

NB att jag ändå är öppen för andra alternativ!
Citera
2020-06-17, 22:40
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Var helt övertygad i början att Stefan var GM, men nu kan jag inte annat än backa.
Rätten hade ju rejäla synpunkter på varje bevis och indicier vilket tyder på att åtalet var totalt felaktigt. Enligt rätten, som har gjort en noggrann bedömning på vart och ett av bevisningen så fanns det inget som höll.
Därav är det bevisat att Stefan helt enkelt är oskyldig och jag hoppas att han hittar tillbaka och får sin familj igen. Förhoppningsvis kan även hans vänner förlåta honom, och istället vara glada över att deras bästis är tillbaka.

Har du glömt Mållgan?
Citera
2020-06-17, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Har du glömt Mållgan?

Nejdå.
Men Mållgan är utesluten för mig.
Citera
2020-06-17, 23:06
Medlem
@ Smhf Det är självklart att man kan ändra sig, men jag undrade vad som plötsligt fått JokerMannen att ändra sig.

@ Avd. 9 Men för att ÅKs bevisning inte höll i TR är det väl inte nödvändigtvis ett tecken på att någon är oskyldig, bara att skuld inte har kunnat bevisas så här långt.

Tack för mig, lämnar nu tråden.
Citera
2020-06-17, 23:23
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Det här skrev du i tråden till mig 2020-05-15,då var HD en f*tta. Nu helt plötsligt får LW skylla sig själv, jag blir lite förvirrad av dina inlägg, du kanske har smuttat på p2 champagne.

Självklart ska både SD och HD hitta tillbaka till varandra om inte annat för deras barn.

Avd.9
Medlem
Avd.9s avatar
Reg: Jan 2017
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hoppas HD kan njuta av sommaren och få lugn och ro tillsammans med sina barn, skadeståndet är rimligt utifrån det hon var misstänkt för, och suttit häktad.

Nä, nu skojar du på mig.
Egentligen så menar du väl att Hanna kan dra åt helvete med sin jävla pappa..
VA, eller hur.?
Eller vi kanske inte pratar om samma Hanna...
Jag menar hon som ljög så mycket i förhör så det blev nästan löjligt, eller som helt plötsligt blev helt dement vid en viss typ av frågor.
Är det samma...?
Du vet, hon som städade bort bevisen, va?
Ringer det en klocka - Inte.?
Men om jag säger såhär då... Hmmmm hon som önskade att Lena var död (när Lena var försvunnen) eller hon som visste att Lena var död innan alla andra, men som självklart inte visste hur hon kunde veta det.
Är det samma person....
Hon har en pappa som tyckte det var helt Ok att Stefan var otrogen mot hans dotter. Han som var lika löjlig i förhör som Hanna.
Nu minns du va???
Och då tror jag att du egentligen menar att Hanna är en Fitta och att vi hoppas att hon får en regnig sommar full med mygg som suger livet ur henne.
Så tycker vi egentligen, eller hur.??
Och så tycker vi inte heller att hon förtjänar några pengar, utan vi hoppas att Kronofogden jagar henna.. Visst.?
Va va.????
Tänkte väl att du bara mindes lite fel.
Senast redigerad av Smhf 2020-06-17 kl. 23:31.
Citera
2020-06-17, 23:30
Medlem
firebird1974s avatar
Det svänger kraftigt i skuldfrågan hos vissa men det är väl bara naturligt.Jag själv tvivlar inte en sekund på vem som är mördaren.
Citera
2020-06-17, 23:55
Medlem
Citat:
@ Smhf Det är självklart att man kan ändra sig, men jag undrade vad som plötsligt fått JokerMannen att ändra sig.

@ Avd. 9 Men för att ÅKs bevisning inte höll i TR är det väl inte nödvändigtvis ett tecken på att någon är oskyldig, bara att skuld inte har kunnat bevisas så här långt.

Tack för mig, lämnar nu tråden.

Anledningen till att åklagarnas så kallade "jätte mycket bevisning" inte höll visar sålunda att MGM var fullständigt oskyldig, enklare än så kan det inte blir hur man än vänder och vrider på det hela.

Sedan tycker jag att det är mycket viktigt att vi slutar upp med att kasta dynga över MGM, detta sagt med anledning av att TR har friat MGM från det tidigare av någon eller några begångna mordet på BO.

Med anledning av att TR friat MGM skall MGM fortsättningsvis betraktas som fullständigt oskyldig.

MGM har fått lida tillräckligt och fått tillräckligt med dynga över sig bland annat av mig @JokerMannen som kallat MGM för både det ena och det andra.

Sedan tror jag vidare att det mesta som har kommit fram om MGM handlar om rent byskvaller och hörsägen från olika människor som har agg mot MGM.

Jag tror även att det som tidigare sagts beträffande MGM att MGM skulle ha okontrollerat och i ren ilska slagit sin hand rakt in i en gipsvägg framför ett av B:en, det tror jag är en osann historia, det vill säga, något som i själva verket aldrig har hänt och ägt rum.

MGM är nog trots allt en mycket god och trevlig människa och jag tror MGM också är väldigt ärlig och tycker väldigt mycket om sin familj som MGM bryr sig väldigt mycket om.

Det verkar mer och mer klarna att BO var en riktigt ful fisk och dessutom en mycket oärlig person, en ren och skär egoist. Kanske det inte är så speciellt egendomligt trots allt när man tänker efter att det inte var så konstigt att UW till sist fick nog så som två av B:en också fick tillsist.

Jag börjar nog mer och mer luta mig åt ordspråket "som man bäddar får man ligga"

MVM tror jag väldigt mycket på som den riktige GM, men det som fortfarande stör mig mycket är den mystiske huvamannen,

Kan det möjligtvis ha varit så att huvamannen på något sätt hjälpte MVM ?

Vad tror ni övriga medlemmar om denna teorin gällande huvamannen ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-18, 00:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

MVM tror jag väldigt mycket på som den riktige GM, men det som fortfarande stör mig mycket är den mystiske huvamannen,

Mvh/ @JokerMannen

Jag tror att det är samma man.
Citera
2020-06-18, 00:35
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Anledningen till att åklagarnas så kallade "jätte mycket bevisning" inte höll visar sålunda att MGM var fullständigt oskyldig, enklare än så kan det inte blir hur man än vänder och vrider på det hela.

Sedan tycker jag att det är mycket viktigt att vi slutar upp med att kasta dynga över MGM, detta sagt med anledning av att TR har friat MGM från det tidigare av någon eller några begångna mordet på BO.

Med anledning av att TR friat MGM skall MGM fortsättningsvis betraktas som fullständigt oskyldig.

MGM har fått lida tillräckligt och fått tillräckligt med dynga över sig bland annat av mig @JokerMannen som kallat MGM för både det ena och det andra.

Sedan tror jag vidare att det mesta som har kommit fram om MGM handlar om rent byskvaller och hörsägen från olika människor som har agg mot MGM.

Jag tror även att det som tidigare sagts beträffande MGM att MGM skulle ha okontrollerat och i ren ilska slagit sin hand rakt in i en gipsvägg framför ett av B:en, det tror jag är en osann historia, det vill säga, något som i själva verket aldrig har hänt och ägt rum.

MGM är nog trots allt en mycket god och trevlig människa och jag tror MGM också är väldigt ärlig och tycker väldigt mycket om sin familj som MGM bryr sig väldigt mycket om.

Det verkar mer och mer klarna att BO var en riktigt ful fisk och dessutom en mycket oärlig person, en ren och skär egoist. Kanske det inte är så speciellt egendomligt trots allt när man tänker efter att det inte var så konstigt att UW till sist fick nog så som två av B:en också fick tillsist.

Jag börjar nog mer och mer luta mig åt ordspråket "som man bäddar får man ligga"

Mvh/ @JokerMannen
Du krånglar till det! Som några andra liktänkande i tråden har jag kommit fram till slutsatsen att, eftersom inga spår efter en gärningsman finns på brottsplatsen, måste det varit rättrådiga aliens som kommit ner från yttre rymden för att straffa Lena. För ingen människa kan ju inte lämna spår, right?

Det skulle även förklara varför Stefans beskrivning av hur Mållgans såg ut ändras stup i kvarten: de kan ändra form och färg hur som helst, allt för att smälta in här på jorden. Det förklarar också hur Lena kom till mordplatsen. En riktigt lurig liten alien knackade på hennes ruta och viskade ”Kom igen Lena, det finns ett liv att krossa här borta, det älskar ju du!”. Det högg ju Lena på direkt va, hon fick ju så himla brått att hon släppte allt hon hade och hon kunde ju inte berätta för någon vad hon skulle göra heller, eftersom det var så ondskefullt.

Ja, så måste det vara.
Citera
2020-06-18, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror att det är samma man.

Du kan faktiskt ha absolut rätt i detta fallet att MVM faktiskt är den samme som huvamannen. Jag undrar om det faktiskt var MVM som loggade in sig på BO:s dator på morgonen ?

Vad tror du om detta ? anser du att det kan finnas en möjlighet här ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in