Citat:
Ja visst kan man vara skeptisk. Personligen tror jag att vi skulle ha haft guldkrona nu om vi hade lyckats med att som sagt skydda våra äldre. Haft en mycket tidigt nedstängning och isolering av våra äldreboenden. Haft samma personal som rullar, bundit vikarier till samma boenden osv.
Tegnell och de är skickliga, vi svenskar har accepterat ett högt dödstal. Jag har accepterat det. De har bibehållit ett lugn vilket inte har stressat upp svenskarna.
Men jag ser framemot Corona kommissionen.
Tegnell och de är skickliga, vi svenskar har accepterat ett högt dödstal. Jag har accepterat det. De har bibehållit ett lugn vilket inte har stressat upp svenskarna.
Men jag ser framemot Corona kommissionen.
Guldkrona, knappast
Det går inte att skydda äldre och samtidigt vilja att smittan sprids i "lagom takt" i samhället som AT brukar uttrycka det - den svenska strategin
Om smittan finns överallt i ett samhälle hur fan ska man då kunna skydda de äldre? viruset sprids presymptomatiskt har du kanske hört, man smittar innan det märks att man är sjuk, vem ska då jobba med våra äldre, ska vi låta dem sköta sig själva kanske
Alla svenskar har inte accepterat ett högt dödstal, enligt novus så rasar förtroendet för både fhm och våra politiker. Jag tror ju på människan, och hoppas och tror att det tidigare inte har gått in i de flesta svenskars huvuden vad strategin skulle leda till förrän det blev hur tydligt som helst i och med att medier har börjat granska, ställa mer kritiska frågor och visa upp eländet i sina kanaler
så snart kanske du är ensam om dina åsikter, ska du inte ändra dig redan nu innan du av den svenska flocken anses vara kallsinnig omoralisk darwinist som gärna offrar några gamlingar för att ta en bärs på krogen