2020-06-17, 23:31
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodMode
Ja visst kan man vara skeptisk. Personligen tror jag att vi skulle ha haft guldkrona nu om vi hade lyckats med att som sagt skydda våra äldre. Haft en mycket tidigt nedstängning och isolering av våra äldreboenden. Haft samma personal som rullar, bundit vikarier till samma boenden osv.

Tegnell och de är skickliga, vi svenskar har accepterat ett högt dödstal. Jag har accepterat det. De har bibehållit ett lugn vilket inte har stressat upp svenskarna.

Men jag ser framemot Corona kommissionen.
Inte fan har jag accepterat höga dödstal.

Tegnell och Giesecke är arroganta empatilösa idioter som kostat många liv, mycket ohälsa och stor vårdskuld.
Citera
2020-06-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Stor komik att utrikesministern idag går ut och avråder från resor till Norge, Danmark och Finland:

https://www.dn.se/nyheter/sverige/ud-haver-reseavradan-till-tio-lander/

Ja, det verkar ju kanske en smula olämpligt att åka till länder som man inte släpps in i.

Du har inte tänkt på att det bor 700.000 personer med finskt ursprung i Sverige? Som finne är man alltid välkommen till sitt land - det är grundlagsskyddat helt oavsett Corona.

Rekommendationen är kanske menad som en hint för finnarna att trots att de KAN åka och släpps in då kanske är det ändå inte lämpligt.
Citera
2020-06-17, 23:33
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Skolstängning är verkningslöst, det har bevisats i studier från flera länder.

Gällande Kinas siffror så rapporterar de vad de vill rapportera, oavsett det riktiga utfallet. Så fungerar auktoritära diktaturer. Endast en idiot köper deras soffor

Fast jag tror att vi skulle märka om det dog miljontals kineser. Kineserna klarar inte av vad som helst och dör det 100 miljoner kineser så kommer de nog att protestera.

Skillnaden mellan Kina och Sverige är att Svenskar inte bryr sig eller protesterar. Vi är skulle jag vilja säga, mer hunsade än kineserna är.....
Citera
2020-06-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Hur resonerar du, FHM med tegnell har ju gång på gång misslyckats att förutse detta virus och underskattat det vilket nu gör att vi som enda land i europa har en okontrollerad smitta ingem exit strategi allt medans våra grannländer nu har öppnat upp och har fått igång sina ekonomier.

FHM valde att riskera svenskarmas hälsa utan att vi tillsynes vann något på detta, jag kan tyvärr inte se något annat än ett totalt misslyckande.Tyvärr måste jag även säga att FHM framstår som en mycket dysfunktionell organisation som inte var kapabel att hantera denna pandemi.

Det är ju inte direkt så att våra grannländer öppnat upp och fått igång sina ekonomier ett dyft mer än Sverige.
Arbetslösheten är ju långt högre i våra grannländer exempelvis. Så där är det ju ingen skillnad alls. Snarare till fördel hos oss för tillfället.
Citera
2020-06-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Sverige har aldrig varit stängt.

Läs på.
Tror du att människor över 70 år känner att de lever i ett öppet land där de kan röra sig fritt?
Citera
2020-06-17, 23:36
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Nu stänger man alla skolor i Peking. Borde inte Tegnell och Löfven ringa och säga att de inte har koll på läget i Kina utan kan lugnt och still ha skolorna öppna för barn smittar inte. De borde följa den framgångsrika svenska strategin.

Vi får ringa till Peking och be att de tar in Tegnell som konsult. Förutom COVID-19 är ju han även expert på Ebola-viruset!
Citera
2020-06-17, 23:37
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Haha.. det är exakt vad jag satt och skrattade då. Svenskar är inte välkomna i visa länder och då går vår utrikesminister ut och avråder resor till de länder.

Min är större än din eller rättar sagt straffar ni oss så straffar vi er. Men vi förstår inte att vi gör bort oss. Sverige 2020.
Så tänkte jag också först.
Men det är ju faktiskt en poäng att avråda från resor till länder som inte vill ha besök av oss.
Men det var säkert lite att "ge igen" inblandat också.
Citera
Medlem
GodModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Hur resonerar du, FHM med tegnell har ju gång på gång misslyckats att förutse detta virus och underskattat det vilket nu gör att vi som enda land i europa har en okontrollerad smitta ingem exit strategi allt medans våra grannländer nu har öppnat upp och har fått igång sina ekonomier.

FHM valde att riskera svenskarmas hälsa utan att vi tillsynes vann något på detta, jag kan tyvärr inte se något annat än ett totalt misslyckande.Tyvärr måste jag även säga att FHM framstår som en mycket dysfunktionell organisation som inte var kapabel att hantera denna pandemi.

Ja, pratar man om ren och skär dödsantal så är vi förlorare. FHM har nog andra glasögon på sig och ser landet i ett större perspektiv. Läste bara nu att övergreppen via datorn mot barn har ökat då vi svenskar har jobbar hemifrån. En del svenskar har gjort det, men inte alla, jobbat hemifrån alltså. Är det mer övergrepp på barn när hela samhället stänger som i Italien? Vad ger det för skador på individen? Jag tror att det är sådana frågor FHM har mer i beräkningen än andra länder.

Men som sagt jag ser fram emot Corona kommissionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRkkkJ/smittan-kan-ha-startat-i-gruva--kommunen-i-kris

Nu har aftonbladet fått mejl från regeringen och flera vänstermuppar i regeringen.

Sverigebilden för helvete. Sverigebilden måste försvaras. Ni får inte skriva om verkligheten

I morgon vill vi ha kommentarer från Greta samt någon smutskastning på någon SD.

Ingen större fokus på antal döda, kommuner i kris, arbetslösheten, människor som lider samt annan fakta som sabbar Sverigebilden.
Annars är det sista gången ni får mer presstöd.

Josefine Karlsson, Linus Lindgren lär få gå på tidig semester nu Den som släppte igenom denna får en varning bara och rätta dig i ledet

Gruvor verkar vara en bra smitthärd. Polen har ju haft samma problem i några av sina gruvor.
Köttindustrin och gruvor samt körsång och fotbollsmatcher. Där frodas Coronaviruset.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Karantänen av det finländska landskapet Nyland, vilket huvudstaden Helsingfors tillhör, lyfts från och med i dag, onsdag. Det meddelade Finlands statsminister Sanna Marin på en presskonferens under onsdagen. Enligt henne är det den finländska grundlagen som sätter stopp för isoleringen."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/finland-haver-karantanen-i-helsingfors

En Finsk källa tack !

Har nog sett SVT "tolkningar" på utrikesfrågor, så att jag kan spy !
Citera
2020-06-17, 23:38
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Sverige har aldrig varit stängt.

Läs på.

Just därför vi har dessa problem vi har.

Din poäng är ju att såga länder som har gjort en lockdown. Det har ju du gjort tydligt med ditt svamlande. Men när du försöker visa dig smart och tar ett land som Island att det får problem när de öppnar när de har bara 10 döda totalt blir lite komiskt.

Hur ska man kunna läsa på när man citerar dina inlägg och argumenterar med dina egna ord som hela tiden flyttas till nya saker?

Ett tips är att du läser igenom dina inlägg och svar innan du trycker på enter. Det blir ju lättar för dig att svara till oss andra när vi i själva verket ifrågasätter just dina inlägg i skrift
Citera
2020-06-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Nu stänger man alla skolor i Peking. Borde inte Tegnell och Löfven ringa och säga att de inte har koll på läget i Kina utan kan lugnt och still ha skolorna öppna för barn smittar inte. De borde följa den framgångsrika svenska strategin.

De har redan anammat den svenska strategin: de testar inte heller förutom de frivilliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in