2020-06-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet antar at det er den savnede som er funnet, og de har tatt kontakt med pårørende.

Så da mener politiet av en eller annen grunn at det er for tidlig for offentligheten å få vite om det er en mann eller en kvinne som er funnet.

Når vi ser tilbake på det første søket i Langvannet, da det ble dykket under isen, sa politiet klart og tydelig at de ikke søkte etter AEH.

Hvis det er en annen enn AEH som er savnet og politiet har kontaktet vedkommendes pårørende, hadde det ikke vært noe i veien for å si at det ikke er AEH som er antatt funnet.

Så da er det naturlig å tro at opplysningene som førte til funnet kommer fra dusør-tipsene og gjelder AEH.

Bekreftelsen eller avkreftelsen vil uansett komme snart.

Lurer på hvem som får dusøren, eller kom tipset på den krypterte kanalen og dusøren utbetales i Monero?
Citera
2020-06-17, 22:22
Medlem
Citat:
Og de legger ikke igjen spor etter seg heller.

Joda, de ble jo for eksempel sett i en X5/X3 på full fart mot svenskegrensen. Men politiet gadd ikke følge opp det, for de visste allerede på dette tidspunktet at dette var et konedrap.
Citera
2020-06-17, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Och den som tänker att Holden och TH är ”nöytrala” glömmer att TH är siktat.

Det er nok ikke så mange i Norge som tror på nøytralitet, der er dere svensker i flertall.
Citera
2020-06-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
TH er bare interessert i seg selv.

Ja, men egoisme er ikke straffbart.
Citera
2020-06-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Joda, de ble jo for eksempel sett i en X5/X3 på full fart mot svenskegrensen. Men politiet gadd ikke følge opp det, for de visste allerede på dette tidspunktet at dette var et konedrap.

Du må bære på et intenst hat mot politiet ?
Citera
2020-06-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Lurer på hvem som får dusøren, eller kom tipset på den krypterte kanalen og dusøren utbetales i Monero?

Vi må få bekreftet at det er AEH som er funnet først.

Men Svein Holden fremholdt at han hadde taushetsplikt om hvem tipsene kom fra. Jeg mener han sa det sånn. At årsaken til at Holden skulle få tipsene først, var å garantere anonymitet for tipseren. Og at folk som ikke ville tørre å tipse politiet, ville gå til Holden med informasjonen, og motta 10 mill NOK i tillegg. Og kanskje i Monero, for å bevare anonymiteten.

Er det da slik at de 40 tipsene som ble oversendt politiet, alle har anonymiserte tipsere, tro.

Jeg er ikke sikker på hvordan dette vil utvikle seg. Hvis Holden nå blir sittende i en klemme, hvor politiet vil gå på han for å kreve å få identiteten til tipseren, og Holden nekter, ja da vet jeg ikke helt hvor dette bærer hen egentlig.
Citera
2020-06-17, 22:31
Medlem
Citat:

Men Svein Holden fremholdt at han hadde taushetsplikt om hvem tipsene kom fra. Jeg mener han sa det sånn. At årsaken til at Holden skulle få tipsene først, var å garantere anonymitet for tipseren. Og at folk som ikke ville tørre å tipse politiet, ville gå til Holden med informasjonen, og motta 10 mill NOK i tillegg. Og kanskje i Monero, for å bevare anonymiteten.

Er det da slik at de 40 tipsene som ble oversendt politiet, alle har anonymiserte tipsere, tro.

Jeg er ikke sikker på hvordan dette vil utvikle seg. Hvis Holden nå blir sittende i en klemme, hvor politiet vil gå på han for å kreve å få identiteten til tipseren, og Holden nekter, ja da vet jeg ikke helt hvor dette bærer hen egentlig.
Det tror jeg ikke at politiet kan kreve. Og Holden er nok helt sikker på at politiet ikke kan kreve det.
Citera
2020-06-17, 22:34
Medlem
Var det någon som har insyn i kryptokontot som kan hänga med om det sker något där. Det kanske bara var bitcoin kontot som man kunde följa transaktionerna och inte Monero kontot?
Citera
2020-06-17, 22:35
Medlem
Citat:

Nei saken blir bare mer og mer absurd.
Citera
2020-06-17, 22:38
Medlem
Rhingarikis avatar
Går de ikke ofte ut med "Den avdøde antas å være NN, som ble meldt savnet fra XX"? Merkelig å være så voldsomt tilbakeholdne når de pårørende er varslet...
Citera
2020-06-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Men de som står bak dette, har aldri kidnappet noen tidligere, aldri bortført noen tidligere, aldri drept noen tidligere, knapt blitt arrestert tidligere.
Det er dette jeg også tror. Så kan man spørre seg om TH har noen han stoler 100% på som er villig til å drepe OG sier ja OG har gode IT-kunnskaper (neppe over 50 år), eller det er mer sannsynlig at noen i cryptomiljøet (via RU, eller indirekte via sitt skryt om milliardæren) er skyldige i noe som kanskje ikke skulle ende i drap.
Citera
2020-06-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Var det någon som har insyn i kryptokontot som kan hänga med om det sker något där. Det kanske bara var bitcoin kontot som man kunde följa transaktionerna och inte Monero kontot?

Ingen bevegelse på noen av de involverte kontoene etter 29.05.2020. Tviler på at noen gidder bruke dem mer. Sjekker en gang i blant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in