Citat:
Ursprungligen postat av
norrlandskille88
är din mening med livet sitta å sprida dynga på fb? För det första finns inga bevis man blir immun, tvärtom finns det teorier viruset blir farligare en andra gång. "I princip noll" dödlighet stämmer inte, smittar du 5.5 miljoner friska människor kommer ändå hundratals/tusentals av de dö, och garanterat kommer det vara omöjligt inte smitta resten av befolkningen som är riskgrupp. Och även om det kommer dö betydligt mindre i en frisk grupp så kommer ändå förmodligen tusentals behöva respiratorvård, och de flesta kommer få men för livet.
Som du ser så skrev jag ju att det var moraliskt förkastligt
Men en spännande tanke. Ett slags naturligt vaccin.
Självklart är vi immuna. Efter ett halvår med viruset och snart 10 000 000 smittade har ännu ingen blivit smittad två gånger av viruset. Som sagt... du blir immun. Den diskussionen kan du avsluta genast.
Precis ALL forskning och studier påvisar detta. Och som sagt... ingen på jorden har ännu blivit smittad två gånger.
Jo, det är i princip noll dödlighet för friska under 50 år.
I Sverige har endast 64st under 50 år dött. Av över 5000st.
Av dessa 64 lär ju nästan alla haft underliggande sjukdomar. Du kan räkna på dina händer över antalet under 50 som varit friska och dött i Covid-19 i Sverige.
Trafiken är farligare för den här gruppen människor och har långt större dödlighet.
så visst hade det moraliskt förkastliga experimentet varit spännande. Jag personligen hade ställt upp om jag fick frågan.