Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Unk-Ard
Jag tror som sagt inte på din test att det skulle krävas att en majoritet av de människor som vill jobba på distans måste skaffa 1-2 extra rum i sitt hem för att så skall ske.
Blind tro har inget värde. Jag har frågat hur ditt resonemang ser ut. Men jag ser inte något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Unk-Ard
Min erfarenhet är att det inte är särskilt vanligt bland mina arbetskamrater att de jobbar från sängen.
Ska jag vara ärlig så känner jag faktiskt inte en enda person som jobbar från sin säng.
(Nu påstår du iofs inte att de jobbar från sängen så teoretiskt sett kanske dom hamnat i sängen av annan anledning när de i själva verket borde arbeta, men jag förutsätter här att du menar att dom de facto arbetar).
Jo jag sa att en var tvungen jobba i sängen. Och det är väl inget konstigt att det kan bli så.
Varför är det svårt att förstå?
Resten av lägenheten är ockuperad av fru och barn. Detta är det enda ställe det är tyst så han kan delta i alla möten.
Återigen varför är det svårt att förstå?
Det med "vanligt" ser jag mer som en halmgubbe.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Unk-Ard
Enligt denna SIFO undersökning (
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/distansarbete) så verkar det som om 40% av de som redan jobbar på distans under coronakrisen (57%) vill fortsätta att jobba mer på distans även i framtiden.
Om du sätter in de värdena i din algoritm (40% - 70% - 57%) kanske du når ett annat resultat ?
Fast det mest intressant skulle ju vara att se lite statistik på detta om ett år eller så.
Men det lär nog ingen (mig inkluderad) komma ihåg.
40% av de 57% är ok med att fortsätta. Dvs 23%. Av dessa jobbar redan 15% på distans. Deltat är således
8%.
Att 57% är hemskickade innebär INTE att 57% har arbetsplatser hemma för att kunna börja arbeta hemma reguljärt när de inte längre pga corona är tvingade.
Du visar inte att du tagit in någon information alls. Den som jobbade från sängen säger du här har arbetsplats hemma. Någon du borde inse är fel.
Vi får 8%, 70%, 20% = 1.1%
Dvs en minskning mot tidigare.