2020-06-17, 19:50
Bannlyst
Hej Flashback,

Jag är desperat. Mitt och min sambos hem är så snuskigt med dammtussar och olika ting från naturen som kommer in via öppna fönster. Ja, vi har en dammsugare men av någon jävla anledning så blir det inte gjort. Nog om det, men beslutet är taget att nu jävlar investerar jag i en robotdammsugare, gärna en "proffsvariant" så att det svider i plånboken p.g.a. vår lathet men även för att få kvalité.

Så nu till saken, varje rum skiljs åt av trösklar, ett fåtal är så mycket som 2cm höga. Hur fungerar en robotdammsugare med trösklar? kan jag göra en kana med hjälp av silvertejp och lite fyllning för att göra som en ramp upp och ned?

Och... Vilken robotdammsugare skulle just du rekommendera? Tack på förhand!
Citera
2020-06-17, 19:58
Medlem
tröskel vid 3:58 ---) https://www.youtube.com/watch?v=yT4C6Asyt_4

Jag hade köpt en Xiaomi Mi Roborock S5 Max
Bäst i test på M3 ---) https://m3.idg.se/2.1022/1.655337/test-robotdammsugare/sida/11/xiaomi-mi-roborock-s5-max
Citera
2020-06-17, 20:28
Medlem
W.Irvings avatar
Övrig hemelektronik --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
2020-06-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Hej Flashback,

Jag är desperat. Mitt och min sambos hem är så snuskigt med dammtussar och olika ting från naturen som kommer in via öppna fönster. Ja, vi har en dammsugare men av någon jävla anledning så blir det inte gjort. Nog om det, men beslutet är taget att nu jävlar investerar jag i en robotdammsugare, gärna en "proffsvariant" så att det svider i plånboken p.g.a. vår lathet men även för att få kvalité.

Så nu till saken, varje rum skiljs åt av trösklar, ett fåtal är så mycket som 2cm höga. Hur fungerar en robotdammsugare med trösklar? kan jag göra en kana med hjälp av silvertejp och lite fyllning för att göra som en ramp upp och ned?

Och... Vilken robotdammsugare skulle just du rekommendera? Tack på förhand!

Har haft Neato i ca 10 år. Klarar lätt trösklar. Det bästa är att den har en bakåtvänd D-form, vilket gör att den kommer åt hörn. Sedan dammsuger den SMART, inte random som många gör. Min har wifi och kan styras via en app, där jag kan dra linjer (virtuella väggar) där jag inte vill att den ska köra.
Citera
2020-06-17, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wowcow
tröskel vid 3:58 ---) https://www.youtube.com/watch?v=yT4C6Asyt_4

Jag hade köpt en Xiaomi Mi Roborock S5 Max
Bäst i test på M3 ---) https://m3.idg.se/2.1022/1.655337/test-robotdammsugare/sida/11/xiaomi-mi-roborock-s5-max
Älskar Xiaomi, men jag får intrycket att Neato presterar bättre. Jag betalar hellre extra. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av VIilmerY
Har haft Neato i ca 10 år. Klarar lätt trösklar. Det bästa är att den har en bakåtvänd D-form, vilket gör att den kommer åt hörn. Sedan dammsuger den SMART, inte random som många gör. Min har wifi och kan styras via en app, där jag kan dra linjer (virtuella väggar) där jag inte vill att den ska köra.
Nu snackar vi! Vad säger du om Neato D7? Jag pröjsar gärna 7000:- om det är svinbra grejer!
Citera
2020-06-17, 21:10
Medlem
SkateBlinds avatar
Xiaomi har ju vunnit tester över betydligt dyrare maskiner. Den funkar grymt. Haft vår i 6 månader drygt.
Citera
2020-06-17, 21:17
Medlem
Jag har faktist en Xiaomi Mi Roborock S5 Max som skribenten ovan nämnde.
Jag är riktigt imponerad av hur den damsuger och hur smidigt den går runt stolar. Trösklar är inga som helst problem, stog som ett fån när jag såg hur enkelt den klättrade över trösklen in till badrumet.
Har aldrig använt min vanliga damsugare igen.
Jag rekomenderas den starkt!
Citera
2020-06-17, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Xiaomi har ju vunnit tester över betydligt dyrare maskiner. Den funkar grymt. Haft vår i 6 månader drygt.

Citat:
Ursprungligen postat av gojsmojs
Jag är riktigt imponerad av hur den damsuger och hur smidigt den går runt stolar. Trösklar är inga som helst problem, stog som ett fån när jag såg hur enkelt den klättrade över trösklen in till badrumet.
Jag äter upp det jag sa, vad säger ni om denna?? https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/dammsugare-rengoring/robotdammsugare/xiaomi-roborock-s6-maxv-black/1012831.9263/
Citera
2020-06-17, 21:25
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojsmojs

Jag har oxå denna och rekommenderar den varmt. Den är djävligt noggrann. Klarar trösklar. Och hundhår. Den är dessutom bäst i test. Vi har inte dammsugat manuellt på nedanvåningen sedan vi fick den... den moppar oxå.
Citera
2020-06-17, 22:39
Medlem
Lutops avatar
Värt att notera är att dessa maskiner kräver tömning och rengöring av borstar och filter ca en gång per vecka. Personligen har även jag en roborock och är väldigt nöjd! Men vill du ha en variant som inte kräver lika mycket kärlek så är det nått i denna stilen du ska kolla på iRobot Roomba i7+
Citera
2020-06-17, 22:51
Medlem
Citat:
Älskar Xiaomi, men jag får intrycket att Neato presterar bättre. Jag betalar hellre extra. Tack!

Nu snackar vi! Vad säger du om Neato D7? Jag pröjsar gärna 7000:- om det är svinbra grejer!

D7 är mest användbar om du har flera våningar. Och med den kan du skicka den till ett specifikt rum. Samt att den har 5G wifi, D6 skulle räcka. Själv köpte jag en D4 förra veckan, bor i lägenhet med ett plan, 90 kvm.
Tidigare har jag haft en XV och senare en XV Signature Pro. Har varit det bästa köpet jag gjort
Citera
2020-06-17, 22:54
Medlem
Citat:
Jag äter upp det jag sa, vad säger ni om denna?? https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/dammsugare-rengoring/robotdammsugare/xiaomi-roborock-s6-maxv-black/1012831.9263/

Min gamla Neato XV Signature Pro, gick 7 år oavbrutet, 5 dag/veckan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in