2020-06-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Ja, VG publiserte datoene, og jeg vet ikke hvor de får alt fra. Det er også et godt spørsmål. Hvor fikk de trusselbrevet fra? Jeg tror de publiserte datoene KUN for å illustrere tidsforløpet, aldri med tanke at noen ute der ville klare å finne fram til kommunikasjonsadresse og få fram i dagslyset alt som hadde skjedd rundt kryptorigget inkl det politiet drev med. Sååå enkelt er det ikke å finne fram til adressen.

Jeg kan forstå på tråden her og fra VGs artikler, at de har gode kontakter i politiet. Hvis det er politiet der har lækket datoerne, og ikke har haft en strategi med det, så vil jeg mene at det er sikkerhedsbrist fra politiets side, og at de vel burde vide hvad den information kunne bruges til? Det var derfor jeg var nysgerrig på om modparten kunne have et motiv for at adresserne blev lækket/opsporet.
Jeg er helt med på, at krypto ikke er for enhver at regne ud eller finde ud af, men du gjorde det jo

Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
En ting er 100% sikre: dem som sitter/satt på andre ende av kryptorigget vet mye mer, det er "bare" å få lysene å blinke hos vedkommende.

Kan du uddybe hvad du mener med dette?
Citera
2020-06-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Jeg ved ikke helt hvad blemme betyder (vabel på dansk), går ud fra det betyder en fejl/svipser. Ud fra din viden om krypto, så tænker du ikke at disse informationer er lækket med vilje (fra modparten eller politiet) så adresserne blev synlige for enhver, men at man 'bare' som konsekvens af datoer kan regne det ud?
Jeg ved heller ikke hvad formålet eventuelt skulle være med at lække med vilje, andet end at slå helt fast at kommunikationen er død, og at svar via krypto ift at TH vil betale ikke ville kunne verificeres som modparten.

Det kan være lekket med vilje for å vise at Holdens påstand om at de hadde god kommunikasjon med motparten var blank løgn, det var aldri noen dialog med gjerningsmennene.
Citera
2020-06-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Tak for opklaring. En kum - er det så en kloak på norsk? (google translate siger cum/bassin)
Kum trenger ikke være kloakk, det kan også være et sted regnvann osv renner ned. Du ser slike lokk på gater og trottoarer
Citera
2020-06-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg vet ikke hvem Cato Solberg er, eller var, skal google når jeg får tid.

Men jeg ser at Dagbladet har vært på stedet. Nyheten ligger øverst på nettavisen til VG i skrivende stund. Også VG har en kort videosnutt.

Det kan også tenkes at tipset har kommet til Hagen og Holden, og at den døde personen ikke er AEH.

Det kan jo være at noen håper at politiet skal tabbe seg ut. Om opplysningene som førte til funnet er ett av de 40 tipsene Hagen og Holden har mottatt.

Politiet virker veldig avventende. Jeg er skeptisk selv. Men jeg utelukker ikke at det kan være AEH.
Var en egen episode med han på insider, husker de fant hunden hans farget svart og bundet til en stolpe i Oslo. Mulig det stemmer at de renser kummene såpass ofte at det ikke kan være han. Men det var en profilert mediasak en stund.
Citera
2020-06-17, 18:02
Medlem
Det var 107 personer savnet i Oslo pr oktober 2014, så lite sannsynlig at vi kan gjette hvem den savnede funnet i Oslo er. Tror ikke det er hverken Cato Solberg eller AEH.
Citera
2020-06-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lintoen
Var en egen episode med han på insider, husker de fant hunden hans farget svart og bundet til en stolpe i Oslo. Mulig det stemmer at de renser kummene såpass ofte at det ikke kan være han. Men det var en profilert mediasak en stund.

Takk, jeg husker såvidt den saken. Hunden som var farget og forlatt, bundet til en stolpe. Det er vondt for pårørende å aldri få noe svar.

Jeg tror ikke vi får vite mer om levningene som er funnet i dag, før det foreligger en sikker identitet. Det vil ta noe tid.
Citera
2020-06-17, 18:10
Medlem
Edit: Dårlig av meg, så nå at det var i forbindelse med en savnet-sak.

Står det noe sted hvorfor/hvordan funnet ble gjort? Vanlig «rengjøring»..?
Citera
2020-06-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppgress

"Politiet opplyser videre at funnet av levningene er gjort i forbindelse med opplysninger gjort i en savnet-sak. De har en formening om hvem den avdøde er, og vedkommendes pårørende er derfor varslet."
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=35667
Citera
2020-06-17, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppgress

«Funnet er gjort med bakgrunn i opplysninger fremkommet i en savnetsak. Politiet har antagelser om identiteten til avdøde, og de pårørende er av den grunn varslet»

Edit; Vil tro kummer sjekkes/rengjøres med jevne mellomrom (1-2år?). Samtidig ville nok media slått dette mer opp om det var mistanker om AEH.
Senast redigerad av Brade 2020-06-17 kl. 18:19.
Citera
2020-06-17, 18:13
Medlem
Hvis dette funnet er et menneske i en annen savnetsak, kan det hende at en person ga opplysninger til Holden som førte til funnet.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-17 kl. 18:21.
Citera
2020-06-17, 18:19
Medlem
i stedet for "Åsted Norge" er det jo nå savnet i Norge på mandager, så kan være en sak som er tatt opp der og det har kommet inn tips i saken
Citera
2020-06-17, 18:21
Medlem
Har ikke vært om savnet saker i oslo på det programmet. Kun om Hagen, Odin i Trondheim og en eldgammel sak fra 50-60 tallet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in