Citat:
Ursprungligen postat av
goingsomewhere
Ja, VG publiserte datoene, og jeg vet ikke hvor de får alt fra. Det er også et godt spørsmål. Hvor fikk de trusselbrevet fra? Jeg tror de publiserte datoene KUN for å illustrere tidsforløpet, aldri med tanke at noen ute der ville klare å finne fram til kommunikasjonsadresse og få fram i dagslyset alt som hadde skjedd rundt kryptorigget inkl det politiet drev med. Sååå enkelt er det ikke å finne fram til adressen.
Jeg kan forstå på tråden her og fra VGs artikler, at de har gode kontakter i politiet. Hvis det er politiet der har lækket datoerne, og
ikke har haft en strategi med det, så vil jeg mene at det er sikkerhedsbrist fra politiets side, og at de vel burde vide hvad den information kunne bruges til? Det var derfor jeg var nysgerrig på om modparten kunne have et motiv for at adresserne blev lækket/opsporet.
Jeg er helt med på, at krypto ikke er for enhver at regne ud eller finde ud af, men du gjorde det jo
Citat:
Ursprungligen postat av
goingsomewhere
En ting er 100% sikre: dem som sitter/satt på andre ende av kryptorigget vet mye mer, det er "bare" å få lysene å blinke hos vedkommende.
Kan du uddybe hvad du mener med dette?