2020-06-17, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Vilket det gjorts vid 2 tillfällen ..sidan 88 FUP

Att han tidigare fått det har jag läst. Men nu tänkte jag på störningsanmälan i samband med den aktuella händelsen.

Men, men... 40 minuter kvar. Visst är det spännande? Jag säger: RPU
Citera
2020-06-17, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonorre
Tro mig. Brott mot griftefriden är en hel del 👍
Nå, han är fortfarande folkbokförd där. Och jag tror inte han blir släppt ur häktet. Inte med tanke på ett huvud i garderoben och alla blodspår i bostaden. Men frågan är på vilken rubricering han kvarsitter i häktet. Berättar man det idag tro? Eller får vi vänta på att domen är skriven om 2-3 veckor?
Citera
2020-06-17, 13:25
Medlem
Gonorres avatar
Vid den här typen av mord är det nästan standard att det blir RPU.
Citera
2020-06-17, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Att han tidigare fått det har jag läst. Men nu tänkte jag på störningsanmälan i samband med den aktuella händelsen.

Lång väntan idag på beskedet om häktningen.
35 minuter kvar nu innan beskedet kommer.
Citera
2020-06-17, 13:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nå, han är fortfarande folkbokförd där. Och jag tror inte han blir släppt ur häktet. Inte med tanke på ett huvud i garderoben och alla blodspår i bostaden. Men frågan är på vilken rubricering han kvarsitter i häktet. Berättar man det idag tro? Eller får vi vänta på att domen är skriven om 2-3 veckor?

Jag tror inte man berättar det idag redan. De behöver nog överlägga och se över all bevisning innan de kan bedöma vilket brott det rör sig om.
Citera
2020-06-17, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Vad jag försöker säga är att det är mycket möjligt att benrester finns kvar som går att identifiera, frågan är väl var man isåfall hittar dem på en soptipp. Även andra skelett slängs på tippen för övrigt, så som gamla gravar från kyrkogårdar, så det är väl en svårighet att avgöra vad som är vad kanske.
En nanochip implant skulle varit bra i det här fallet. Då kunde föräldrarna veta var sin dotter befinner sig.
Citera
2020-06-17, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror inte man berättar det idag redan. De behöver nog överlägga och se över all bevisning innan de kan bedöma vilket brott det rör sig om.
I Billyfallet (mordet på Tova) återkom rätten efter knappt 2 timmars överläggning att han kvarsitter i häktet enligt följande citat:

Ordförande Bengt Olov Horn meddelar. Finner övertygande bevisning att den tilltalade gjort sig skyldig till åtalspunkten 1 som gäller mord men inte alla punkter vad gäller åtalet om grov kvinnofridskränkning. Tingsrätten beslutar också att 22-åringen ska genomgå det stora rättspsykiatriska undersökningen.

Har vi lite tur så kan det bli något liknande med Tishko. Åtminstone är det min förhoppning. Men det kan vara som du säger, att de vill ha mycket mer på fötterna innan de vill gå ut med det.
Citera
2020-06-17, 13:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Lång väntan idag på beskedet om häktningen.
35 minuter kvar nu innan beskedet kommer.

Ja blir han satt på fri fot så säger det allt om vad domen blir om några veckor.
Citera
2020-06-17, 13:34
Medlem
Gonorres avatar
tishko är nog lite nervös nu..
Citera
2020-06-17, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag

Kan beslut om RPU komma idag, eller måste TR finna Tishko skyldig?
Citera
2020-06-17, 13:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I Billyfallet (mordet på Tova) återkom rätten efter knappt 2 timmars överläggning att han kvarsitter i häktet enligt följande citat:

Ordförande Bengt Olov Horn meddelar. Finner övertygande bevisning att den tilltalade gjort sig skyldig till åtalspunkten 1 som gäller mord men inte alla punkter vad gäller åtalet om grov kvinnofridskränkning. Tingsrätten beslutar också att 22-åringen ska genomgå det stora rättspsykiatriska undersökningen.

Har vi lite tur så kan det bli något liknande med Tishko. Åtminstone är det min förhoppning. Men det kan vara som du säger, att de vill ha mycket mer på fötterna innan de vill gå ut med det.

Inte följt det fallet. Kunde dödsorsak inte fastställas där heller? Hur var det med Mats Alm?
Det förstör mycket för detta fall att Wilmas dödsorsak inte kan fastställas.
Citera
2020-06-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Kan beslut om RPU komma idag, eller måste TR finna Tishko skyldig?
Han måste befinnas skyldig eftersom RPUn ligger till grund vad straffpåföljden blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in