2020-06-17, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har svårt att se det. Vållande till annans död kanske med likgiltighetsuppsåt (om en sådan kombo finns) samt brott mot griftefrid. Eller mord. Blir han frikänd är det en rättsskandal. Då går jag fan ut och demonstrerar.

Skandal vilket som om inte alternativet blir att han döms för mord.
Men tyvärr så riskerar domen att bli ett skämt, har hänt flera gånger och kommer hända igen men i detta fall har jag svårt att tro att dom ens har övervägt mellan vållande, dråp, mord eller att hon till o och med skulle ha dött själv.

Domen blir nog mycket lätt för tingsrätten att formulera till att han är skyldig för mord.
Citera
2020-06-17, 10:05
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Någon som vet om hur man får info om vad som händer T idag?
Lämnas det i media? direktrapportering?
Det bör komma en press release och info på tingsrättens hemsida. Tror media lär snappa upp snabbt.
Citera
2020-06-17, 10:05
Medlem
Citat:
Fick nyss mail ifrån bohusläningen att rätten inte kommer samla sig i TR. De lämnar skriftligt besked och media publicerar så fort man får veta. Ingen live-bevakning alltså.

Då kan vi räkna med 14.10 att vi får svar ungefär. Brukar går rätt snabbt.
Citera
2020-06-17, 10:06
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Blir han friad så är det samma sak som en dödsdom ändå - för att det finns människor som med säkerhet kommer att ha ihjäl honom. Säkrast för honom är ett långt fängelsestraff

Skulle kräket frias kommer jag helt och tappa minsta lilla förtroende för rättsväsendet om jag ens har något kvar helt och hållet, inget annat än minst 15 år bakom galler är godkänt. Att sedan fittan skulle få en dödsdom över sig om han blir friad tror jag knappast, många snackar men ingen vågar ta lagen i egna händer. Möjligt att familjen tvingas flytta från Uddevalla men kan lätt smälta in bland något av Sveriges många Ghetton. Så var inte så förhoppningsfull om att han eller de kommer vara märkta var de än går.
Senast redigerad av OvissFramtid 2020-06-17 kl. 10:08.
Citera
2020-06-17, 10:06
Medlem
Vet någon vilken tid besked kommer om han skall stanna i häkte eller inte?
Citera
2020-06-17, 10:07
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Fick nyss mail ifrån bohusläningen att rätten inte kommer samla sig i TR. De lämnar skriftligt besked och media publicerar så fort man får veta. Ingen live-bevakning alltså.

Har GW uttalat sig idag ?
Hittar inget så om någon kan länka hade det varit snällt
Citera
2020-06-17, 10:08
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightlock
Du går inte ensam i så fall! 💪🏼

Jag tror att om han skulle släppas på fri fot blir det inte långvarigt. Risken är nog överhängande att folk tar tag i saken i egna händer och gör något åt det.

Vem vilka skulle ta saken i egna händer, och göra ngt åt saken? Menar du en folkdomstol?

T är inte dömd ännu, ett väl fungerande rättsväsende är en av grunderna för det demokratiska samhället.
Citera
2020-06-17, 10:11
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Har GW uttalat sig idag ?
Hittar inget så om någon kan länka hade det varit snällt
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/wilma-rättegången-osäkert-om-det-räcker-till-fällande-dom-för-mord-13279249
Citera
2020-06-17, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Menar du att någon skulle skada T?
Denna typ av människor är inte bättre än han, tingsrätten dömer i detta fall liksom alla andra åtal.
Mår illa av att läsa denna typ av kommentarer...

Håller med. Vem vill offra sitt eget liv och samvete.
Har läst så många jag hade dödat den som gett sig på mitt barn osv. Men nej. Det händer inte för när det kommer till kritan klarar man inte att ta ett liv.
Citera
Medlem
Vad lite tid GW fick om Wilma 😕 när vet vi om det blir fortsatt frihetsberövade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Vet någon vilken tid besked kommer om han skall stanna i häkte eller inte?
Senast 14.00 meddelade domaren igår.
Citera
2020-06-17, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Skulle kräket frias kommer jag helt och tappa minsta lilla förtroende för rättsväsendet om jag ens har något kvar helt och hållet, inget annat än minst 15 år bakom galler är godkänt. Att sedan fittan skulle få en dödsdom över sig om han blir friad tror jag knappast, många snackar men ingen vågar ta lagen i egna händer. Möjligt att familjen tvingas flytta från Uddevalla men att kan lätt smälta in bland något av Sveriges många Ghetton. Så var inte så förhoppningsfull om att han eller de kommer vara märkta var de än går.

Äh, folk snackar skit, folk hade inte ens gett sig på Anders Eklund om han blir frisläppt.

Kolla på Kapten Klänning, föräldrar lämnar sina barn hos honom idag på hans jävla hästfarm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in