Citat:
Kohuts vittnesmål löd under förundersökningssekretess. Precis som alla andra förhör som inte släpptes i samband med CP-rättegångarna. Det är mycket svårt att tro att Annette Kohut är inblandad på något sätt.
För att det skall vara någon mening att ha henne på plats måste konspiratörer ha känt till vad Palme skulle göra, inklusive vilken väg han skulle ta från bion. Men förmodligen är hon på jobbet av en slump, den att Henry Olofsson ville spela bridge. Olofsson och Kohut måste rimligtvis ha kommit överens om det här tidigare under dagen och på Olofssons alternativ.
Resultatet av det är att om hon är inblandad så har vi att göra med en större konspiration där det inte egentligen spelar någon roll vem som arbetar var, för de är alla insyltade, och det är inte troligt.
Teorin om att hon skall ha släppt in mördaren, eller kört iväg med honom gör som jag förstår det att Engström inte gärna kan vara skyldig. Han skulle då ha gått in i huset Skandiahuset igen, sedan ut, och så in igen vid huvudingången, alternativt ha åkt iväg bara för att vända om och ta sig in i huset.
Min gissning är att Kohuts vittnesmål är hemligt för att där finns andra pikanta uppgifter.
För att det skall vara någon mening att ha henne på plats måste konspiratörer ha känt till vad Palme skulle göra, inklusive vilken väg han skulle ta från bion. Men förmodligen är hon på jobbet av en slump, den att Henry Olofsson ville spela bridge. Olofsson och Kohut måste rimligtvis ha kommit överens om det här tidigare under dagen och på Olofssons alternativ.
Resultatet av det är att om hon är inblandad så har vi att göra med en större konspiration där det inte egentligen spelar någon roll vem som arbetar var, för de är alla insyltade, och det är inte troligt.
Teorin om att hon skall ha släppt in mördaren, eller kört iväg med honom gör som jag förstår det att Engström inte gärna kan vara skyldig. Han skulle då ha gått in i huset Skandiahuset igen, sedan ut, och så in igen vid huvudingången, alternativt ha åkt iväg bara för att vända om och ta sig in i huset.
Min gissning är att Kohuts vittnesmål är hemligt för att där finns andra pikanta uppgifter.
Har skrivit flera gånger nu. Men jag upprepar. Gunnar Wall hävdar på sin blogg att Ölvebro till honom sagt att förhören från Skandia släpptes av misstag. Men att det i Kohuts fall fungerade.
Sven Anér har pratat med AK. Här är hans version av Kohuts förhör.
http://runeberg.org/palmenytt/1993/0045.html
Citat.
Jag ringde då Annette, som inte
förstod vad som var så hemligt med hennes
berättelse. Hon hade väl sagt ungefär
detsamma som sina kolleger, menade hon.
Såvida det inte var den röda bilen
polisen hade hakat upp sig på... Utförliga
uppgifter om denna röda bil finns med i
hennes förhör, försäkrade Annette, som
dock inte ens själv fått se protokollet.
Slut citat.
Min tro är att det inte finns någonting i detta förhör som tillför något utöver de andra väktarnas. Enbart konfirmation av deras uppgifter. Med undantag för den röda bilen.
Numera är det ju bara att kräva att få ut förhöret.