2020-06-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossmond
Mycket tänkvärt.
Det har gått 34 år - noll lösning. För mig känns Lars Borgnäs slutsats att lösningen inte alls finns i PU-materialet, aldrig funnits, inte främmande. Han tror att "lösningen finns i finrummet", SÄPO, militär. En hård nöt att knäcka det. Kan man lugnt säga.
Precis så säger GW också! Allt talar för det eller CA.
Citera
2020-06-16, 23:19
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Det minns jag inte riktigt. Men efter att han började figurera in absurdum som maskot i alla Aschbergs och TV3s program började så klart tvivla. De övergreppen borde TV3 få sota för. Jag var inte mer än tio år när Palme sköts. Så jag hade så klart inte inblick i allt som sades när CP häktades.

Du kan förstås nu väga alla bevis mot CP respektive SE och fundera på vilken vågskål som väger tyngst. Om det inte är en stor och tydlig skillnad är man en dåre om man påstår att man vet vem som är skyldig.

Då har man dock bara vägt två misstänkta mot varandra och det finns tusentals som kan ha dödat Palme. Leif GW P tror inte ens mördaren finns med i Palmeutredningen alls. Om man bara tror på den senaste åklagarens nyckfulla infall är man en dåre. Många åklagare har passerat genom utredningen och de har alla haft sin egen favorit, dock inte samma.
Senast redigerad av Ohshit.Cuntwell 2020-06-16 kl. 23:22.
Citera
2020-06-16, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Alla som intervjuas av Swebbtv ska tas med en nypa salt! Chevamannen sa att mördaren var barhuvad!

Jasså? I intervjun säger han att han hade keps, lång rock och handväska.

Alla som är med i Swebbtv skarvar och är ute och cyklar? Allt som inte är etablerad media är lögn och påhitt? Nja ..
Citera
2020-06-16, 23:23
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Du tycker TV3 borde få sota för tv-program där Christer Pettersson ställde upp frivilligt och sannolikt fick betalt.

Tycker du någon borde sota för den utmålning av SE som statsministermördare som pågår nu, eller är detta helt okej?

Åklagare KP hade kunnat lägga ner utredningen utan att peka ut någon misstänkt. Det gjorde han inte, säkert av flertalet anledningar som ännu ej är framkommet. Han är inte utpekad av KP som statsministermördare, utan han är misstänkt. Lite skillnad.

Om SE är helt utan inblandning, så är det nog många som tycker att han med facit i hand fick skylla sig och bäddade för scenariot? Dessutom tvivlar jag på att KP hade gått ut med namn på sin misstänkte, om personen haft barn, fru, etc. Det är vad jag tror.
Citera
2020-06-16, 23:24
Bannlyst
Har någon intervjuat Henry Olofsson på senare dagar?
Senast redigerad av kajhahne 2020-06-16 kl. 23:27.
Citera
2020-06-16, 23:28
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du kan förstås nu väga alla bevis mot CP respektive SE och fundera på vilken vågskål som väger tyngst. Om det inte är en stor och tydlig skillnad är man en dåre om man påstår att man vet vem som är skyldig.

Då har man dock bara vägt två misstänkta mot varandra och det finns tusentals som kan ha dödat Palme. Leif GW P tror inte ens mördaren finns med i Palmeutredningen alls. Om man bara tror på den senaste åklagarens nyckfulla infall är man en dåre. Många åklagare har passerat genom utredningen och de har alla haft sin egen favorit, dock inte samma.

Jag tror tveklöst på en ensam gärningsman. LGWP kan ha rätt om att personen är en total främling för utredarna.

Mig veterligen är det ingen som hittills påstått sig veta vem som är skyldig, förutom Lisbeth? Kanske även någon pundarkompis till CP, Henning Witte och Claes Hedberg. De sista två herrarna vet ju det mesta om det mesta, vilket de är tydliga med så fort de få chansen.
Citera
2020-06-16, 23:28
Medlem
Citat:
Åklagare KP hade kunnat lägga ner utredningen utan att peka ut någon misstänkt. Det gjorde han inte, säkert av flertalet anledningar som ännu ej är framkommet. Han är inte utpekad av KP som statsministermördare, utan han är misstänkt. Lite skillnad.

Om SE är helt utan inblandning, så är det nog många som tycker att han med facit i hand fick skylla sig och bäddade för scenariot? Dessutom tvivlar jag på att KP hade gått ut med namn på sin misstänkte, om personen haft barn, fru, etc. Det är vad jag tror.

Krister Petersson var mycket tydlig när han annonserade att en presskonferens skulle hållas. Han sa att han skulle presentera omständigheterna runt mordet och vem som var ansvarig.

Den han sedan kom att presentera var Stig Engström. Det är absolut att utmåla honom som statsministermördare. Men jag förstår din poäng.

Krister Petersson fick ju kalla fötter när det var dags att presentera lösningen. Darrande satt han och skakade på rösten när han sa ”vi kommer inte runt Stig Engström”.

Han backade långt från det han tidigare hade utlovat.

Om Petersson hade varit övertygad om att han haft rätt man hade han inte suttit som en nervös tonårsgrabb och darrat på rösten.

Petersson tror inte ens själv på att Engström är gärningsmannen.
Citera
2020-06-16, 23:37
Medlem
Citat:
Krister Petersson var mycket tydlig när han annonserade att en presskonferens skulle hållas. Han sa att han skulle presentera omständigheterna runt mordet och vem som var ansvarig.

Den han sedan kom att presentera var Stig Engström. Det är absolut att utmåla honom som statsministermördare. Men jag förstår din poäng.

Krister Petersson fick ju kalla fötter när det var dags att presentera lösningen. Darrande satt han och skakade på rösten när han sa ”vi kommer inte runt Stig Engström”.

Om Petersson hade varit övertygad om att han haft rätt man hade han inte suttit som en nervös tonårsgrabb och darrat på rösten.

Han måste i princip fått en deadline eller direkt order på att stänga utredningen. Fan vet, de kanske till och med började brännas och någon gillade inte det.
Citera
2020-06-16, 23:38
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:

Jag tyckte också att Melander och Petersson såg ut som två skolpojkar som precis innan konferensen hade sålt smöret och tappat pengarna. Men orsakerna till det kan bero på nervositet, etc. Att sitta i direktsändning i två timmar inför "hela världen" är nog något de flesta av oss skulle uppleva som en skräck (i alla fall jag).

Det är inte omöjligt att de väntade svar på diverse provtagningar fram till typ vårkanten, och därför såg ut som solstrålar i Veckans Brott och Brottsjournalen.

Jag är övertygad om att både Melander och Petersson var positiva in i det sista, och gjorde sitt yttersta kring flertalet spår (UPPSLAG). Och trodde på dessa in i det sista. Jag tvivlar för övrigt på att KP skulle slänga ur sig ett namn om han inte på fullaste allvar trodde på dess inblandning i någon form. Med största sannolikhet har KP vissa omständigheter kring SEs person och kring mordplatsen som vi ännu inte känner till. Men vad fan vet jag.
Citera
2020-06-16, 23:40
Medlem
Vad får en människa att sätta sitt - fram
tills dess med all rätt - goda rykte på spel genom att darrande som ett asplöv sitta och anklaga döingar för mord genom pinsamma task-argument som man själv inte tror på?
Palmemordet följer sitt gamla mönster.
Citera
2020-06-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Han måste i princip fått en deadline eller direkt order på att stänga utredningen. Fan vet, de kanske till och med började brännas och någon gillade inte det.

Någonting hände ju helt uppenbart. Exakt vad har jag inte en susning om. Det kan ju vara så enkelt att Petersson var så urbota dum att han var säker på att det skulle komma in mer teknisk bevisning när han uttalade sig i februari.

Vad som är helt uppenbart är att Peterssons uttalanden i februari inte stod i paritet med vad han presenterade förra veckan.

Mycket konstigt att en av landets mer erfarna åklagare agerar på det viset.
Citera
2020-06-16, 23:44
Medlem
Citat:
Jag tyckte också att Melander och Petersson såg ut som två skolpojkar som precis innan konferensen hade sålt smöret och tappat pengarna. Men orsakerna till det kan bero på nervositet, etc. Att sitta i direktsändning i två timmar inför "hela världen" är nog något de flesta av oss skulle uppleva som en skräck (i alla fall jag).

Det är inte omöjligt att de väntade svar på diverse provtagningar fram till typ vårkanten, och därför såg ut som solstrålar i Veckans Brott och Brottsjournalen.

Jag är övertygad om att både Melander och Petersson var positiva in i det sista, och gjorde sitt yttersta kring flertalet spår (UPPSLAG). Och trodde på dessa in i det sista. Jag tvivlar för övrigt på att KP skulle slänga ur sig ett namn om han inte på fullaste allvar trodde på dess inblandning i någon form. Med största sannolikhet har KP vissa omständigheter kring SEs person och kring mordplatsen som vi ännu inte känner till. Men vad fan vet jag.

Petersson och Melander är rutinerade. Hade dom varit övertygade om att dom hade ett bra material att presentera hade dom absolut inte varit nervösa utan snarare kaxigt självsäkra.

Deras osäkerhet bottnade i att dom visste att dom presenterade ett mycket bristfälligt material.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in