Citat:
Ursprungligen postat av
HarryScheinen
Åklagare KP hade kunnat lägga ner utredningen utan att peka ut någon misstänkt. Det gjorde han inte, säkert av flertalet anledningar som ännu ej är framkommet. Han är inte utpekad av KP som statsministermördare, utan han är misstänkt. Lite skillnad.
Om SE är helt utan inblandning, så är det nog många som tycker att han med facit i hand fick skylla sig och bäddade för scenariot? Dessutom tvivlar jag på att KP hade gått ut med namn på sin misstänkte, om personen haft barn, fru, etc. Det är vad jag tror.
Krister Petersson var mycket tydlig när han annonserade att en presskonferens skulle hållas. Han sa att han skulle presentera omständigheterna runt mordet och vem som var ansvarig.
Den han sedan kom att presentera var Stig Engström. Det är absolut att utmåla honom som statsministermördare. Men jag förstår din poäng.
Krister Petersson fick ju kalla fötter när det var dags att presentera lösningen. Darrande satt han och skakade på rösten när han sa ”vi kommer inte runt Stig Engström”.
Han backade långt från det han tidigare hade utlovat.
Om Petersson hade varit övertygad om att han haft rätt man hade han inte suttit som en nervös tonårsgrabb och darrat på rösten.
Petersson tror inte ens själv på att Engström är gärningsmannen.