Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Du tycker inte att det är lite sorgligt att ni hellre värvar en AIK:are som varit skadad i två år istället för att lyfta en av era ungdomar från U19?
Jag är dock glad för Nyholms skull att han fick ett allsvenskt kontrakt, när varken AIK eller Sirius erbjöd något.
Finns ju aldrig nån i ungdomsled att lyfta upp. Vet inte vad man ska göra åt den saken. Klart att det är trist. Men i detta fallet fanns redan Abrahamsson, men han är oprövad i stort och dessutom skadad. En breddning med Nyholm var perfekt.
Alla lag tror jag skulle vilja leva på spelare ut egna med, men så ser det inte ut. Vissa klubbar är bättre på det och andra sämre. Djurgården tillhör de sämre. Jag vet inte vad man ska göra åt det. Tror man brister i att ge spelarna motivation. Ge dom kontrakt, låna ut, "Shit, jag spelar proffsfotboll - *tränar*".
Vi är mästare på att hitta spelare som är återvänder, klubbtrogna, bra ut ekonomiskt perspektiv etc, men ungdomsdelen är under all kritik för att vara en av Skandinaviens största klubbar i Skandinaviens största stad.
Nyholm är en bra värvning. Och låt honom spela boll. AIK ville inte ha honom... så de kan inte gnälla.