2020-06-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
När sa jag något om ifjol? Jag sa under många år.

Sen är det skitsamma hur mycket bollinnehav man har om man inte spenderar tid i straffområdet. Var det ens någon av Djurgårdens anfallare som gjorde något mål efter att Buya försvann? Kujovic kanske petade in någon boll.
Statistiken var ju baserad på de två senaste säsongerna i allsvenskan. Du läste inte meningen om skott och skott på mål eller? Tror du majoriteten av skotten på mål avlossades från distans eller?
Citera
2020-06-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
När sa jag något om ifjol? Jag sa under många år.

Sen är det skitsamma hur mycket bollinnehav man har om man inte spenderar tid i straffområdet. Var det ens någon av Djurgårdens anfallare som gjorde något mål efter att Buya försvann? Kujovic kanske petade in någon boll.

Fast detta handlar ju om de två senaste säsongerna. Vilket hade framgått om du hade läst länken jag skickade.

Vi ägnade mest tid av alla lag i offensivt straffområde förra året, så du är ju helt ute och cyklar.
Citera
2020-06-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Statistiken var ju baserad på de två senaste säsongerna i allsvenskan. Du läste inte meningen om skott och skott på mål eller? Tror du majoriteten av skotten på mål avlossades från distans eller?

Skott på mål kan vara vilseledande.

Tar man DIFs match mot oss i höstas så räknades inget av DIFs bra lägen som skott på mål, det var just relativt ofarliga distansskott som gick in i den statistiken. Likaledes blev inget av våra lägen skott på mål då Danielson på sedvanligt manér var väldigt bra och blockade dom.

Edit: Med bra chanser menar jag t ex Ajdarevics och Rings avslut. Det var typ 100% målchanser, men båda gick utanför.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-06-17 kl. 00:23.
Citera
2020-06-17, 00:26
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Du tycker inte det är sorgligt att inte ni gav honom ett kontrakt istället för att harva vidare med en avdankad Per Karlsson?

Harva vidare? Killen är bra. Dessutom har vi ju Robin Tihi nu i backlinjen, du kanske missade att han lyftes upp i A-laget och gjorde mål i debuten? Såg riktigt bra ut.
Han spelade tillsammans med Hussein och Abraham som också är unga lokala produkter.
Citera
2020-06-17, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Skott på mål kan vara vilseledande.

Tar man DIFs match mot oss i höstas så räknades inget av DIFs bra lägen som skott på mål, det var just relativt ofarliga distansskott som gick in i den statistiken. Likaledes blev inget av våra lägen skott på mål då Danielson på sedvanligt manér var väldigt bra och blockade dom.

Edit: Med bra chanser menar jag t ex Ajdarevics och Rings avslut. Det var typ 100% målchanser, men båda gick utanför.
Ingen av matcherna mot göteborg är representativa för hur DIF spelade i allsvenskan ifjol.
Citera
2020-06-17, 00:38
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du tycker inte att det är lite sorgligt att ni hellre värvar en AIK:are som varit skadad i två år istället för att lyfta en av era ungdomar från U19?

Jag är dock glad för Nyholms skull att han fick ett allsvenskt kontrakt, när varken AIK eller Sirius erbjöd något.

Finns ju aldrig nån i ungdomsled att lyfta upp. Vet inte vad man ska göra åt den saken. Klart att det är trist. Men i detta fallet fanns redan Abrahamsson, men han är oprövad i stort och dessutom skadad. En breddning med Nyholm var perfekt.

Alla lag tror jag skulle vilja leva på spelare ut egna med, men så ser det inte ut. Vissa klubbar är bättre på det och andra sämre. Djurgården tillhör de sämre. Jag vet inte vad man ska göra åt det. Tror man brister i att ge spelarna motivation. Ge dom kontrakt, låna ut, "Shit, jag spelar proffsfotboll - *tränar*".

Vi är mästare på att hitta spelare som är återvänder, klubbtrogna, bra ut ekonomiskt perspektiv etc, men ungdomsdelen är under all kritik för att vara en av Skandinaviens största klubbar i Skandinaviens största stad.

Nyholm är en bra värvning. Och låt honom spela boll. AIK ville inte ha honom... så de kan inte gnälla.
Citera
2020-06-17, 00:39
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du tycker inte att det är lite sorgligt att ni hellre värvar en AIK:are som varit skadad i två år istället för att lyfta en av era ungdomar från U19?

Jag är dock glad för Nyholms skull att han fick ett allsvenskt kontrakt, när varken AIK eller Sirius erbjöd något.
Nej, duger de imte så får det vara. En del v moderna fotbollen, hade hellre vänt på det hela och tyckt att det hade varit roligt om man hade kunnat göra så istället
Dessutom ska vi med största sannolikhet spela clkval och dåfinns det utrymme till lite externa satsningar
Senast redigerad av girigfan 2020-06-17 kl. 00:41.
Citera
2020-06-17, 00:40
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Ingen av matcherna mot göteborg är representativa för hur DIF spelade i allsvenskan ifjol.

Men kanske mer representiva för hur IFK spelar? Passar boll, Aiesh dribblar, händer inget, motståndaren skiter i och sätter en boll. Hej.
Citera
2020-06-17, 00:55
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Finns ju aldrig nån i ungdomsled att lyfta upp. Vet inte vad man ska göra åt den saken. Klart att det är trist. Men i detta fallet fanns redan Abrahamsson, men han är oprövad i stort och dessutom skadad. En breddning med Nyholm var perfekt.

Alla lag tror jag skulle vilja leva på spelare ut egna med, men så ser det inte ut. Vissa klubbar är bättre på det och andra sämre. Djurgården tillhör de sämre. Jag vet inte vad man ska göra åt det. Tror man brister i att ge spelarna motivation. Ge dom kontrakt, låna ut, "Shit, jag spelar proffsfotboll - *tränar*".

Vi är mästare på att hitta spelare som är återvänder, klubbtrogna, bra ut ekonomiskt perspektiv etc, men ungdomsdelen är under all kritik för att vara en av Skandinaviens största klubbar i Skandinaviens största stad.

Nyholm är en bra värvning. Och låt honom spela boll. AIK ville inte ha honom... så de kan inte gnälla.
Vilka storklubbar i andra länder är kända för att ta fram spelare från egna led? Sen kan jag tycka att det är skillnad på egen produkt och egen produkt, värva en 16 åring och sedan stämpla som egen produkt?
Citera
2020-06-17, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Harva vidare? Killen är bra. Dessutom har vi ju Robin Tihi nu i backlinjen, du kanske missade att han lyftes upp i A-laget och gjorde mål i debuten? Såg riktigt bra ut.
Han spelade tillsammans med Hussein och Abraham som också är unga lokala produkter.

Coolt. Abraham som är värvad för miljoner av BP. Ser inte varför det ska ses som creddigt.
Citera
2020-06-17, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Men kanske mer representiva för hur IFK spelar? Passar boll, Aiesh dribblar, händer inget, motståndaren skiter i och sätter en boll. Hej.

Ja, Aiesh är en spelare som är svag på att utnyttja ett övertag på en back. Rätt duktig på att ta sig förbi men sedan är det ofta svag beslutsfattning. Ville ha honom till DIF förra sommaren men ju mer man har sett av honom i Blåvitt desto nöjdare är jag av att vi inte köpte honom.
Citera
2020-06-17, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Med risk för att gå OT men hur i hela friden ska sportbarerna lyckas uppfylla kravet om att endast tillåta max 50 personer nu när säsongen kommer spelas utan publik? Nu när publiken inte släpps in på arenan lär ju folk trängas i sportbarerna istället
50 gäller inte för krogarna, de har andra regler som beror på storlek och antalet sittplatser de kan ha utan att det blir trängsel. Vilka restriktioner krogarna har beror på vad myndigheterna anser att just den krogen behöver så de kan skilja lite från krog till krog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in