Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Lägger in ett par frågor om nakenbad då jag nyligen besökte ett och har några funderingar:
- Vad göra om en tjomme går runt bland nakenbadarna och visar upp sitt stånd och beter sig obehagligt? Killen verkar knäpp och jag antar att man kan få en redig smäll om man säger ifrån.
- Var där för att bada naken, vilket jag också gjorde (älskar det) men fick en kommentar av en person att jag skulle ta av tröjan när jag efteråt satt i gräset. Hur tänker ni nakenbadare kring respekten badare emellan?
Vill gärna nakenbada, men dessa två händelser, vid samma tillfälle har förtagit en del av glädjen. Ni som nakenbadar (utan sexuella baktankar), hur stor del av besökarna på nakenbad verkar vara ute efter sexuella stimuli? Hur agerar ni gentemot dessa? Skriv gärna om du är kvinna eller man.
Jag är man. Du ställer frågor som är något svåra att besvara eller bemöta. Men låt mig göra ett försök:
1. Tjommen med stånd? Det framgår inte om du var på ett officiellt nudistbad eller på ett inofficiellt? Beträffande det första så bedrivs de oftast av nån nudistförening som har lite koll och säger till om någon faller utanför ramarna. På ett inofficiellt bad finns det inga regler och alla gör precis vad som helst. Bara att acceptera eller gå därifrån.
2. Tröja? Varför det när du är på ett NAKEN-bad? Men jag kan hålla med om att det var onödigt att påpeka det, om du nu var naken på underkroppen. Men som sagts under 1. ovan, är det en förening som driver badet så är det ju deras regler som gäller, och det är bara att passa sig efter dessa.
Sen drar du till med något om "sexuella stimuli". Dom flesta nudisterna (eller vad vi nu ska kalla oss) anser ju att nakenhet är fullkomligt naturligt. Vilket det också är. Om man väver in något sexuellt i det är ju upp till betraktaren. Och jag, och många andra med mig, kan erkänna att det finns en viss ådra av det. Men inte det fantasilösa tjafset om att nån hade stånd eller inte. Handlar inte om det.
Sen att det finns folk som inte kan uppföra sig bland andra. Finns i alla sammanhang. Naket som påklätt.