2020-06-16, 23:17
Medlem
Ska ha några kompisar och familjer ner till stugan över midsommar. Var inne på bolaget idag och skulle köpa några bäckar öl.
Hittade inga.

Frågade personalen, en lite slyna på max 25 år.
Hon tittade konstigt på mig och fattade inte vad jag pratade om.

En äldre kollega kom och berättade att det finns inga s.k. rödbackar på bolaget längre...
Möjligen på restauranger så dom.

Kan någon bekräfta att detta stämmer. Det går alltså inte att köpa öl i riktiga 33cl flaskor längre?

Så jävla sinnessjukt, Sverige är fan på fallrepet värre än vad Fria tider påstår.

Finns det ens på restauranger?

Fan vad besviken jag blev. Jag vill ha riktigt fin svensk lager i back. Vore inte det rimligt.

Eller skall man bara dricka unken IPA i designflaskor.??
Citera
2020-06-16, 23:23
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
33 cl ölflarror brukar stå i papplådor om 24 st. på bolaget. Man får plocka en sån om man vill ha en större mängd bärs. Har inte sett backar på mycket länge.
Citera
2020-06-16, 23:24
Medlem
fittslems avatar
Nej Sosse-Sverige har beslutat att sånt får man ej dricka längre
Citera
2020-06-17, 00:08
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Ska ha några kompisar och familjer ner till stugan över midsommar. Var inne på bolaget idag och skulle köpa några bäckar öl.
Hittade inga.

Frågade personalen, en lite slyna på max 25 år.
Hon tittade konstigt på mig och fattade inte vad jag pratade om.

En äldre kollega kom och berättade att det finns inga s.k. rödbackar på bolaget längre...
Möjligen på restauranger så dom.

Kan någon bekräfta att detta stämmer. Det går alltså inte att köpa öl i riktiga 33cl flaskor längre?

Så jävla sinnessjukt, Sverige är fan på fallrepet värre än vad Fria tider påstår.

Finns det ens på restauranger?

Fan vad besviken jag blev. Jag vill ha riktigt fin svensk lager i back. Vore inte det rimligt.

Eller skall man bara dricka unken IPA i designflaskor.??

"Riktig" öl i "riktiga" 33 cl flaskor kan du ju visst köpa på bolaget som du säkert såg. Däremot har de inga backar längre, precis som din lokala ICA inte längre säljer läsk på back, som du säkert märkt om du handlat de senaste sju åren..
Citera
2020-06-17, 00:25
Medlem
Det dög alltså inte att ta en låda med 24 flaskor? Det måste specifikt vara en rödback? Fan spelar det för roll.
Citera
2020-06-17, 02:21
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xns
Det dög alltså inte att ta en låda med 24 flaskor? Det måste specifikt vara en rödback? Fan spelar det för roll.

"Rödback" kan man ställa ner i tex ån/sjön för att kyla drycken.
"Rödback" pajjar inte om den blir fuktig.
Citera
2020-06-17, 03:02
Medlem
Narutoshippchops avatar
Men hur länge har du varit borta från Sverige egentligen? Plast är ju förbjudet i sverige numera. Du kan inte ens få tag på en sketen fryspåse i slutet av kassabandet på ICA längre. Tack som fan för all smält glass i mina tygpåsar Greta gris.
Citera
2020-06-17, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Men hur länge har du varit borta från Sverige egentligen? Plast är ju förbjudet i sverige numera. Du kan inte ens få tag på en sketen fryspåse i slutet av kassabandet på ICA längre. Tack som fan för all smält glass i mina tygpåsar Greta gris.

Allting är ju för fan i plast numera.
Citera
2020-06-17, 05:48
Medlem
Cannibalizations avatar
När slutade man med plastbackarna? Finns de i matvarubutiker fortfarande?

Jag kanske minns fel, men jag har för mig att jag sett dem för inte så länge sedan?
Citera
2020-06-17, 06:40
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
"Rödback" kan man ställa ner i tex ån/sjön för att kyla drycken.
"Rödback" pajjar inte om den blir fuktig.

Det var fina tider det, hav, sjö eller en å, en ölkyl fanns alltid nära till hands.
Citera
2020-06-17, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
När slutade man med plastbackarna? Finns de i matvarubutiker fortfarande?

Jag kanske minns fel, men jag har för mig att jag sett dem för inte så länge sedan?
Finns i enstaka butiker, tex city gross bromma.
Citera
2020-06-17, 11:45
Medlem
Nu var det några år sen jag köpte en back på Systembolaget sist (2015?), men beställer du t.ex. något som det är kollikrav på kan du få det i en back. Problemet är ju att du måste släpa med backjäveln tillbaka till bolaget sen för att få tillbaka panten. Eller? Många frågor som tornar upp sig nu...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in