2020-06-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Kanske han Dr Jon Tallinger hade rätt i sin oro, när han sa till Campbell idag att Tegnell skulle ha ett seminarium (på.webben) med Indien och försöka promota Sveriges linje till dem?

Jag skulle inte bli alltför förvånad. Löfvén har trots allt försökt sälja in Sveriges linje till Frankrike redan, vilket dragits i tråden.

Det här gör mig faktiskt helt livrädd... Vad håller de på med? Tror de verkligen att de kan ta sig sådan gudamakt och leka med liv och död,även i andra länder...

Om vi (de) ens lyckas övertala ett enda land till att göra som oss, och de sedan skulle få en explosion av döda (tänk Indiens miljardbefolkning) 😨, så kan vi ju verkligen räkna med en extrem backlash! Snacka om att köra landet rakt ned i botten. Vi skulle inte bli paria för detta år, utan för en oöverskådlig tid...

Något märkligt är det kring missionerandet till andra länder. Är det bara arrogans eller ligger det något annat bakom? Det är också väldigt märkligt när regeringen vill att andra länder ska öppna upp för svenskar. Så viktigt kan det väl ändå inte vara att svenskar absolut måste åka till Finland nu över sommaren. Man lyckades få Norge att öppna för Gotland, och pressar på Danmark för södra Sverige. En annan märklig sak är att man hela tiden påpekar att andra länder kommer få samma antal smittade och döda som Sverige.

Vi har redan sett i Sverige att FHM aktivt inte vill att det blir för låg smittspridning. Hur ska man annars förklara motståndet till munskydd? Nu vill man att man ska gå till jobbet om man har symptom? Är det för att smittspridningen är på för låg nivå?

Sverige vill verkligen ha bundsförvanter för sin strategi bland andra länder. De vill ha lagom smittspridning inte bara i Sverige utan även i världen. Sverige är ett missionsland och vill rädda världen med sina galna idéer.
Citera
2020-06-16, 23:02
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
TV4 Nyheterna, 22:00, just nu;
”Slakt på äldre”

Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Det är precis det vi fruktat genom tråden och fått en hel del indikationer på, genom sånt som sipprat ut i vissa artiklar och dylikt. Och suspekta riktlinjer från Socialstyrelsen om att pallaitiv vård kan ges från läkare, via telefon. Men detta reportage mådde man verkligen illa av, när man ser hur det omsatts i praktiken i så stor skala... 30 pers som hade dött, bara där...och personalen som gjorde som de blev tillsagda.

😫

"Jag lydde bara order"

därför människor som Tallinger är värda respekt tycker jag,

som ställer sig upp på jobbet och säger: det här är fel!

han kommenterar TV4 inslaget

Propaganda-TV......4
Efter att TV4 aktivt blockat denna nyheten i 3 månader så att tusentals dött kan nu TV4 "avslöja":
"att för första gången berättar nu vårdpersonal"......
Man har valt ut Capio som ansvarig. Capio är ett privat bolag. Lämpligt. Då kan man hålla staten och myndigheterna bakom ryggen.
Man helt enkelt bara hittar på "sin egen" verklighet på TV4 och diktar upp "sitt eget" avslöjande ur "sitt egna" sammanhang om "läkarna".
Propaganda som iofs berättar om katastrofen........vad ska man säga........

https://www.facebook.com/jon.tallinger.9

EDIT: Han verkar tagit ledigt från jobbet och är Human Rights activist på heltid nu verkar det som, kollar nån video från igår natt. Kommenterar Sveriges "strategi" och politik:
"let the virus spread like wild fire", morfin till äldre,
"The government sacrificed the old and weak in Sweden"
Wow! han tar verkligen ut svängarna.
https://www.facebook.com/jon.tallinger.9/videos/2628879900708069/
Senast redigerad av gloffgloff 2020-06-16 kl. 23:20.
Citera
2020-06-16, 23:03
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Kina och Nya Zeeland införde en lockdown (som ni alarmister har som högsta dröm) och nu visar det sig att både Kina och Nya Zeeland har fått en massiv ökning av nya fall.

Det visar att viruset är här för stanna och att en lockdown är totalt meningslöst.

Frågor på det?
Massiv vet jag inte, enligt worldometers 2 nya fall i Nya Zeeland. Får väl se hur det utvecklar sig.
Citera
2020-06-16, 23:05
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Förresten så hänvisade du själv till diskrepans och länkade två källor som rapporterar olika. FHM rapporterar dödsdatum och OWID rapportdatum(precis som ECDC och John Hopkins). Sen hävdade du att jag har fel. Du är lite lustig du.
Jag är väldigt noga, kan man väl säga, det är vi i den här branschen. Diskrepansen mellan JHU och OWID är enkel att se för den som vet vad de håller på med. FHM är väl lite speciella i att de först rapporterar dödsfall och sedan uppdaterar statistiken retroaktivt för att representera dödsdatum. Det hade varit betydligt bättre om FHM höll de båda separata. Det betyder att en del av statistiken reflekterar dödsdatum medan en senare period i samma data reflekterar rapporteringsdatum.

Det förvånar mig inte ett dugg att du inte ser problematiken.
Citera
2020-06-16, 23:05
Medlem
Livegen77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Något märkligt är det kring missionerandet till andra länder. Är det bara arrogans eller ligger det något annat bakom? Det är också väldigt märkligt när regeringen vill att andra länder ska öppna upp för svenskar. Så viktigt kan det väl ändå inte vara att svenskar absolut måste åka till Finland nu över sommaren. Man lyckades få Norge att öppna för Gotland, och pressar på Danmark för södra Sverige. En annan märklig sak är att man hela tiden påpekar att andra länder kommer få samma antal smittade och döda som Sverige.

Vi har redan sett i Sverige att FHM aktivt inte vill att det blir för låg smittspridning. Hur ska man annars förklara motståndet till munskydd? Nu vill man att man ska gå till jobbet om man har symptom? Är det för att smittspridningen är på för låg nivå?

Sverige vill verkligen ha bundsförvanter för sin strategi bland andra länder. De vill ha lagom smittspridning inte bara i Sverige utan även i världen. Sverige är ett missionsland och vill rädda världen med sina galna idéer.

Löfven och Tegnell nöjer sig inte med att ha omvandlat Sverige till ett "Jonestown", nä nu ska de försöka överträffa Jim Jones i att slakta människor, företrädesvis de som byggt upp Sverige...istället för guldklocka får man corona på äldreboendet och inte erbjuds man intensivvård utan enbart palliativ vård.... och när konceptet ses som beprövat och bevisat vill man franchisera ut det till andra länder....Inte konstigt att Svenskar betraktas tillhöra en självmordssekt ledd av Löfven, Sveriges svar på Jim Jones, varför man inte tar emot svenskar längre
Citera
2020-06-16, 23:07
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Desingmask Oy:n i Tammerfors tillverkar ju ansiktsmasker av hög kvalité.

I Finland ja! Tror att dessa munskydd går direkt till finsk sjukvård eller ersättning i beredskapslager. Det är skillnaden mellan Sverige och Finland!
Citera
2020-06-16, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Lyckan över att gå fortsätta håna Tegnell är så stor att den skiner igenom när siffrorna är höga.
På helgen så är kommentarerna bara ”vänta till tisdag” o.s.v.
Det blir helt enkelt tydligt att hatet mot Tegnell är viktigare än låga dödssiffror.

Ok jag förstår att du har problem, men jag provar igen....Visa ETT ENDA inlägg där man glädjer sig för siffrorna över döda. ETT. Ska det vara så svårt att inte kunna bevisa det du påstår?

Kom igen nu, ETT enda inlägg.
Senast redigerad av wint3riscoming 2020-06-16 kl. 23:14.
Citera
2020-06-16, 23:11
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred

Tror att det mest handlar om att Sverige agerar för att allt skall se normalt ut. Öppnar övriga norden upp för Sverige så ser det ut som att Tegnell och kompani aldrig gjorde fel angående COVID-19.
Citera
2020-06-16, 23:13
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det data jag hänvisade till där jag påpekade diskrepanserna är tillgängligt här:
https://covid.ourworldindata.org/data/owid-covid-data.csv
https://www.arcgis.com/sharing/rest/content/items/b5e7488e117749c19881cce45db13f7e/data

Diskrepansen är uppenbar för oss som arbetar med det här på professionell basis.
Jag har rätt och du har fel. Ge dig.
Om du jobbar med det här på "professionell basis" så borde du veta att OWID, ECDC och John Hopkins alla rapporterar samma siffor, dvs avlidna baserat på rapportdatum. FHM däremot (din andra länk) rapporterar dödsdatum. Jag har rätt och du har fel (inte för att jag tror du ger dig och erkänner ditt fel, hela din existens här verkar hänga på att visa överlägsenhet samtidigt som du babblar bajs).
Kort sagt visade du bara att du inte vet vad du pratar om med de där två länkarna som skulle bevisa att ECDC och John Hopkins har rätt men du visade bara att FHM rapporterar annorlunda, vilket jag tror vi alla vet vid det här laget, eftersom debatten om eftersläpning pågått sen i april nån gång...
Citera
2020-06-16, 23:14
Medlem
HGs avatar
Någon Flasbackare med stor insikt skrev tidigare att Sverige skulle gå upp till 5000 döda den 17 juni. Detta verkar nu besannas om inte FHM kan gömma lite döda i bårhusen till ett senare datum.
Citera
2020-06-16, 23:15
Bannlyst
Världen är så jävla konstig. I Bejing, en stad med 22 miljoner invånare, har man hittat ca 100 nya fall. Och då stänger man ner halva staden. Stänger alla skolor. Varför gör de det? Har Löfven inte ringt borgmäsatren i Bejing och tipsat om flockimmunitet? Samtidigt i Sverige har man 1 000 nya fall per dag. Och nån åsna kommer säkert säga att det beror på att man ökat testning i Sverige. Ja precis, alla tester som batikhäxan Lena hade lovat men aldrig blev av. Men ja, enligt svensk media samt blåsta i huvudet som man läser här på flashback så är det fyyyyyyyyy på kineser som har 100 nya fall på 22 miljoner invånare. Samtidigt är tusen nya fall "per dag" i Sverige inget att oroa sig för. Om rättvisan ska skipas så ska alla skyldiga få livstidsfängelse här i Sverige.
Citera
2020-06-16, 23:15
Medlem
Den här tråden alltså, pure gold, alla preppers och andra alarmister vars högsta önskan är en post-apokalyptisk värld likt den i filmerna (tror dom). Sitter och skriker och sprider lögner från youtubeforskare och annat patrask, fyfan vilka äckliga människor, många är säkert psykiskt sjuka, men det spelar fan ingen roll, sök hjälp istället för att sitta här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in