Citat:
Kanske han Dr Jon Tallinger hade rätt i sin oro, när han sa till Campbell idag att Tegnell skulle ha ett seminarium (på.webben) med Indien och försöka promota Sveriges linje till dem?
Jag skulle inte bli alltför förvånad. Löfvén har trots allt försökt sälja in Sveriges linje till Frankrike redan, vilket dragits i tråden.
Det här gör mig faktiskt helt livrädd... Vad håller de på med? Tror de verkligen att de kan ta sig sådan gudamakt och leka med liv och död,även i andra länder...
Om vi (de) ens lyckas övertala ett enda land till att göra som oss, och de sedan skulle få en explosion av döda (tänk Indiens miljardbefolkning) 😨, så kan vi ju verkligen räkna med en extrem backlash! Snacka om att köra landet rakt ned i botten. Vi skulle inte bli paria för detta år, utan för en oöverskådlig tid...
Jag skulle inte bli alltför förvånad. Löfvén har trots allt försökt sälja in Sveriges linje till Frankrike redan, vilket dragits i tråden.
Det här gör mig faktiskt helt livrädd... Vad håller de på med? Tror de verkligen att de kan ta sig sådan gudamakt och leka med liv och död,även i andra länder...
Om vi (de) ens lyckas övertala ett enda land till att göra som oss, och de sedan skulle få en explosion av döda (tänk Indiens miljardbefolkning) 😨, så kan vi ju verkligen räkna med en extrem backlash! Snacka om att köra landet rakt ned i botten. Vi skulle inte bli paria för detta år, utan för en oöverskådlig tid...
Något märkligt är det kring missionerandet till andra länder. Är det bara arrogans eller ligger det något annat bakom? Det är också väldigt märkligt när regeringen vill att andra länder ska öppna upp för svenskar. Så viktigt kan det väl ändå inte vara att svenskar absolut måste åka till Finland nu över sommaren. Man lyckades få Norge att öppna för Gotland, och pressar på Danmark för södra Sverige. En annan märklig sak är att man hela tiden påpekar att andra länder kommer få samma antal smittade och döda som Sverige.
Vi har redan sett i Sverige att FHM aktivt inte vill att det blir för låg smittspridning. Hur ska man annars förklara motståndet till munskydd? Nu vill man att man ska gå till jobbet om man har symptom? Är det för att smittspridningen är på för låg nivå?
Sverige vill verkligen ha bundsförvanter för sin strategi bland andra länder. De vill ha lagom smittspridning inte bara i Sverige utan även i världen. Sverige är ett missionsland och vill rädda världen med sina galna idéer.