2020-06-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
TV4 Nyheterna, 22:00, just nu;
”Slakt på äldre”

Det är precis det vi fruktat genom tråden och fått en hel del indikationer på, genom sånt som sipprat ut i vissa artiklar och dylikt. Och suspekta riktlinjer från Socialstyrelsen om att pallaitiv vård kan ges från läkare, via telefon. Men detta reportage mådde man verkligen illa av, när man ser hur det omsatts i praktiken i så stor skala... 30 pers som hade dött, bara där...och personalen som gjorde som de blev tillsagda.

😫
Citera
2020-06-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Att containerserna ställts undan i nån sunkig skogsglänta är ju lite talande för hur man sett på de (äldre) som dött - och är väl egentligen det man vill påvisa. Siffror och statistik men inget att bry sig om. Ett misstag man beklagar med en läpparnas bekännelse.
Både irländaren och sydkoreanen reagerade på Sveriges känslokyla mot liv och död.
I Malmö står dom fint placerade precis sidan om krematoriet. Väl synliga för allmänheten.
Citera
2020-06-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, han har varit väldigt tidig o träffsäker i sina videos.

Synd att det tog så lång tid innan han fick upp ögonen för galenskapen i Sverige. 2 videos idag när han är betydligt mer upprörd än vad han brukar vara.

Ordinera pallativ medicin som gör covid19 värre över telefon verkar vara ett känsligt ämne.

Särskilt känsligt lär det bli för Socialstyrelsen, som är den myndighet som gjort en sådan rekommendation. Man kan verkligen fråga sig hur pass "självständigt" de gjort denna rekommendation, eller vilka ev. diskussioner som förts med regeringen... Ja vi får se.
Citera
2020-06-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
De har inte redovisat någonting alls sen i Maj, sen sitter folk här och pratar om Sveriges dödstal. Blir helt irrelevant när andra hårt drabbade länder inte ens redovisar.

Samma länder, Italien exempelvis har haft en onormal överdödlighet på tiotusentals människor utöver de 35000 som officiellt dött i Corona. Sverige har inte alls haft samma överdödlighet.

Troligen därför de kommer hit och gör TV reportage för att försöka få sitt eget totala misslyckande i den här pandemin precis som i allting annat att framstå i lite bättre dager.
De "hemliga" kylcontainrarna i skogen är dessutom rena fejknyheter, var ingen hemlighet alls och behövdes inte användas för vi var inte lika jävla dåliga som Italien och har totalt sett över 2020 hittills haft ganska normal dödlighet, även om Stockholm i April hade en kraftig överdödlighet.

Precis. Man försöker få andra länder framstå som dåliga för att rättfärdiga sin egen inkompetens och saktfärdighet. Jävla spaggar.
Citera
2020-06-16, 22:40
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.tv4play.se/program/13279189/13279189

Helt jävla sjukt, man ger alltså äldre dödsdom även fast de skulle överleva med vård troligtvis.

Sjuksköterskan säger att ordern kommer uppifrån. Ska man gissa på Dr. Tengele och Socialdemokratin? Fyfan Löfven borde ställas till ansvar för hur landet har hanterat detta!

Inte konstigt att man inte vill släppa resultatet från Coronakomissionen förens efter nästa val..

Att folk röstar på dessa människor gör mig illamående.
Citera
2020-06-16, 22:46
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Precis. Man försöker få andra länder framstå som dåliga för att rättfärdiga sin egen inkompetens och saktfärdighet. Jävla spaggar.
Har hänt förut och på andra ställen:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/tillfallig-losning-i-tva-ar-personal-kritiska-pa-barhuset
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/03/i-helsingfors-byggs-tillfalliga-barhus-sa-har-forbereder-man-sig-for-okat-antal
Italien gjorde det dessutom själva:
https://www.euronews.com/2020/03/29/parts-of-italy-struggle-to-cope-with-the-sheer-volume-of-covid-19-deaths
Citera
2020-06-16, 22:47
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Nej du tror ju inte på OWID så du får ta siffrorna från ECDC, FHM och John Hopkins. Det var förresten 11 dagar så jag hade fel. Baserat på rapporteringsdag och 7 dagars medel.Tar man dödsdatum så kanske det inte är nån dag? Problemet är att man inte kan få dödsdatum från de flesta länder. UK och Sverige publicerar dödsdatum men jag vet inte om det är nån fler?
Jag har som sagt inga problem att snickra ihop den där statistiken själv, jag bara undrade om någon presenterade den i dagsläget, speciellt som folk refererar till den, t.ex. du.
Beträffande rapporteringsdatum är det en vedertagen standard att man använder rapporteringsdatum.
Citera
2020-06-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Det är du som är sjuk som vrider detta till något som tydligen passar in i din sjuka omvärld. Det är ingen som glädjer sig åt dödssiffrorna. Visa ett, ETT inlägg som visar glädje över detta. Lycka till.

Lyckan över att gå fortsätta håna Tegnell är så stor att den skiner igenom när siffrorna är höga.
På helgen så är kommentarerna bara ”vänta till tisdag” o.s.v.
Det blir helt enkelt tydligt att hatet mot Tegnell är viktigare än låga dödssiffror.
Citera
2020-06-16, 22:50
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag har som sagt inga problem att snickra ihop den där statistiken själv, jag bara undrade om någon presenterade den i dagsläget, speciellt som folk refererar till den, t.ex. du.
Beträffande rapporteringsdatum är det en vedertagen standard att man använder rapporteringsdatum.
Ja då kanske det duger med OWID:
https://ourworldindata.org/grapher/daily-covid-deaths-per-million-7-day-average?country=BRA~PER~SWE~GBR~CHL~BEL~NLD~MEX~EC U
Citera
2020-06-16, 22:54
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Nej, Sverige har inte gjort rätt. Sprid inte dynga!

Det enda landet som möjligen har gjort rätt är Taiwan.

Granne med Kina, ett av de länder som drabbades först. Har inte haft någon lockdown, har inte stängt några skolor, livet har fortsatt mer eller mindre som vanligt.

Resultat: 445 har insjuknat, 7 har dött.

Kina och Nya Zeeland införde en lockdown (som ni alarmister har som högsta dröm) och nu visar det sig att både Kina och Nya Zeeland har fått en massiv ökning av nya fall.

Det visar att viruset är här för stanna och att en lockdown är totalt meningslöst.

Frågor på det?
Citera
2020-06-16, 22:54
Medlem
Ikväll står platz.se i 4968 avlidna i corona men samtidigt anges att på IVA har antalet minskat till 239 personer.

Jag räknar kallt med 35 nya döda i morgon och det innebär att på platz.se går man över 5000 avlidna ungefär kl 20:00 i morgon.

Folkhälsomyndighetens uppgifter var 4939 avlidna och det innebär att man inte officiellt kommer att redovisa över 5000 avlidna i morgon. Man lägger sig på ungefär 4974 i morgon. Hur man gör på torsdag vågar jag inte uttala mig om. Tveksamt om det lönar sig att frisera fram en siffra på 20 personer, nej det är nog lika bra att redovisa sanningen och på torsdag då 27 nya döda, tyvärr vilket skulle innebära man går över skamgränsen 5000 personer. Det går inte att manipulera hur länge som helst.

Någon frågade mig om jag skulle "fira", nej absolut inte, jag mår inte alls bra över att Sverige tillhör dom riktigt sämsta i hela världen. Jag söker upp en gammal låt från 1981 på youtube och spelar ABBA:s "When all is said and Done"....
Citera
2020-06-16, 22:56
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Förresten så hänvisade du själv till diskrepans och länkade två källor som rapporterar olika. FHM rapporterar dödsdatum och OWID rapportdatum(precis som ECDC och John Hopkins). Sen hävdade du att jag har fel. Du är lite lustig du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in