2020-06-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Om jag bortser från din första mening (försök till förolämpning) så håller jag med dig i det du skriver i stort.
Jag uttryckte mig säkert plumpt mot dig.
Jag har inte problem med folk som tar till sig information från många olika källor. Det är just det jag försöker själv (med blandat resultat) Problemet med ”sköterskan” Campbell för mig har varit när vissa i denna tråden hänvisat till hans amatörmässiga videos som någon slags facit och bevis för det ena eller andra. DET har jag jävligt svårt för.

Jag har samma inställning till FHM och sossepacket som majoriteten här inne, men försöker hålla mig balanserad. Vilket många gånger drar till sig hat tyvärr. Allt är inte svart eller vitt..

Jag har egentligen inget hat. Bara en stor besvikelse över att så många inte brytt sig alls om alla dessa döda landsmän. Jag korrigerar mig, att inte bry sig är väl en sak, men att aktivt sitta och försvara det till varje pris, på ett forum som här t.ex, det övergår mitt förstånd, därav att jag försökt analysera/psykologisera/förstå det på nåt sätt.

Kanske är det kvinnliga i mig "att vilja förstå", när en man skulle sagt "äh, de är bara skitstövlar"..

Sett dig vackla lite fram och tillbaka här, dock med en viss övervikt mot att försvara vår kära överhet, iaf i början. Det är upp till var och en förstås, alla får leva med sitt samvete sedan.

Jag försöker bara röra om i grytan och få folk att tänka själva och finna sitt samvete, använder allt jag kan för det. Sen må det vara Campbell, min egen röst, eller vem som helst som talar vettigt, som jag tar till hjälp. För jag har märkt att det är så många som är riktigt hjärntvättade, likt en sekt. Kusligt. Men som sagt, allt är egentligen upp till var och en, jag vill bara röra upp tankarna hos någon eller några, om möjligt.
Fridens.
Citera
2020-06-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Skillnaden är att Campbell har man själva sökt upp - FHM har man blivit påprackade.

Skall inte gå in i någon djupare diskussion om detta, men jag måste säga att om man hängt i denna tråden sedan februari, så kan man nog säga att man blivit påprackad även honom.
Citera
2020-06-16, 21:50
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag vet inte om jag är tvåa på bollen här, men om du inte sett den här videon är den ett absolut MÅSTE.

Dr John Campbell går igenom Sveriges strategi, vad man gjort för att rädda - och inte rädda - liv.

https://www.youtube.com/watch?v=K4SQ-NOV-iU

Det han kommenterar är denna artikeln från

från British Medical Journal

Has Sweden’s controversial covid-19 strategy been successful?
https://www.bmj.com/content/369/bmj.m2376
Citera
2020-06-16, 21:53
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, det var ju väntat. Kommer vi att få höra något om de som smittats här månne? Det blir nog inget snack om det i Sverige utan vi får gissa oss till det om antalet smittade ökar markant.

Men får de 40 fall i Peking så är det katastrof o bevis för att Tengeles senocide är rätta vägen
Citera
2020-06-16, 21:54
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Blir nog inga dödsfall alls eftersom C19 farlighet är grovt överdriven.

Kanske bara när regeringen kör eutanasi som smittade dör då....
Citera
2020-06-16, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Vad säger ni andra här om följande undersökning?

https://www.dn.se/nyheter/sverige/var-sjunde-stockholmare-har-utvecklat-antikroppar/

Hur kan man på kort tid gå från 7 procent till 14 procent i Stockholm, och i Göteborg från 4 procent till 11,5 procent?

Samtidigt skrivs:

"– Den skillnaden kan bero på vilka som har valt att ta testet, det är inget vetenskapligt urval, säger Werlabs vd Henrik Forsberg."

Hur kan man då dra följande slutsats:

"– Det tar ett par veckor att utveckla antikroppar från det att man blir sjuk så siffran är egentligen betydligt högre i dag. Vi håller på och arbetar med detta och med tanke på att vi har en dubbleringstid av antalet fall på ungefär tio dagar så borde det ligga en bit över 20 procent. Men det får vi räkna på ordentligt, säger Tegnell."

Om det är en dubblering senaste tiden, med 10 procent av befolkningen som smittats på 10 dagar, då borde ju antalet döda och IVA-fall snart öka mycket kraftigt, men FHM säger att trenden är minskande. Det går inte ihop matematiskt.

Om det för övrigt är antikroppstester för de som vill testa sig, så är det väl sådana som tror sig haft corona som gjort testet, då borde det väl automatiskt finnas en överskattning. Hur svårt kan det vara att göra ett slumpmässigt urval på 2-3000 personer, och typ ge alla en presentcheck på 1000 kronor för besväret (kostar några miljoner) så att urvalet blir så representativt som möjligt?

Antagligen är de som haft symptom mer benägna att ta ett blodprov för Sars-cov2. Urvalet måste vara slumpmässigt för att kunna dra några slutsatser om prevalensen.
Citera
2020-06-16, 21:58
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Kanske har fullt upp på internationella chattar nu

Jo, Svenska institutet kör nog en kurs i kreativa rationaliseringar parallellt.
Citera
2020-06-16, 21:59
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Det vet vi väl knappt något om? Det är ju först nu denna kategori får möjlighet att testa sig. Dessutom, med tanke på Sveriges val av strategi, är det väl ultimat att spridningen sker i just denna grupp?
I Skåne menar man att det är så.
Citera
2020-06-16, 22:03
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det var t om två veckor som Sverige låg högst per capita.
Nej, det var 8 dagar, utav 90...
Citera
Bannlyst
På tv4 nyheterna kan man nu se att det bedrivs folkmord på alla äldre som fått covid-19.
Citera
Medlem
Asmodeusvults avatar
TV4 Nyheterna, 22:00, just nu;
”Slakt på äldre”
Citera
2020-06-16, 22:05
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Skall inte gå in i någon djupare diskussion om detta, men jag måste säga att om man hängt i denna tråden sedan februari, så kan man nog säga att man blivit påprackad även honom.
Jag har sett att man har pratat om honom.
Det är trots allt ett val man har att söka upp hans filmer eller inte. FHM ”lyder” man under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in