2020-06-16, 20:23
Medlem
Hej!

Som rubriken lyder, jag letar efter något snille som har ideén till att förgöra ett helt ekosystem.
Jag är nu måttligt less, början på en bra sommar som tyvärr redan urartat, därför har jag nu beslutat mig för att slutföra ideén till vilket pris som änn krävs.

Är det någon som går med kunskapen till att förgöra och totalt pulverisera myggor, knott och fästingar? Resulterar detta i att andra insekter dör på kuppen är det egentligen ingeting jag bryr mig om. T.o.m om det hade varit så att andra större djur också skulle dö på kuppen.

Jag bor på en stor jävla myrmark där dom små skitarna föds och som ni kanske förstår så har jag över medelmåttet med insekter jämtemot andra svenskar.
Så tillbacks till min fråga, hur ska jag ta mig till väga för att döda/förinta ett helt insektssläkte?

Jag tar absolut på mig ansvaret ifall jag skulle bli fängslad för detta, snälla jag ber om er hjälp.
Ni behöver absolut inte ha några skuldkänslor för det hela då jag ändå tänkt att göra det oavsett, såfort jag hittat ett sätt dvs.

Jag har tillgång till lastbil och skogsmaskiner, så att plöja stora oåtkomliga marker är ingen fara.
Kan även hälla kemikalier på mils radie med hjälp av dessa, som sagt jag bryr mig inte om ett 1000-tals älgar, björnar eller rådjur faller skada inför det hela heller helt ärligt.

Every man has a breaking point, and this is clearly mine.

Med vänliga hälsningar
Mygghataren
Senast redigerad av niighaag 2020-06-16 kl. 20:29.
Citera
2020-06-16, 20:30
Medlem
Och du kan inte flytta ?
Citera
2020-06-16, 20:32
Medlem
Kan kanske kalk kombinerat med något giftigt medel eventuellt fungera?
Tänker att kalken rubbar PH värdet så att äggen som myggor och knotten lägger inte blir fullständiga, i kombination med ett farligt gift som ser till att det lyckas såklart.
Citera
2020-06-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Och du kan inte flytta ?

Flytta gör jag endast om jag hamnar på anstalt för det jag tänkt göra, annars är det helt ur fråga.
Citera
2020-06-16, 20:36
Medlem
BewilderedHulders avatar
Får jag föreslå att du går in på psykologi-delen och läser lite om aggressionshantering när du har lugnat ner dig istället för att bli en lägsta klassens miljöbov?
Citera
2020-06-16, 20:39
Medlem
duden83s avatar
Hörde någon som snackade om att lite diskmedel i (stillastående) vatten där myggorna föds gör att ytspänningen försvinner och de hamnar på botten och dör.
Behövdes tydligen inga mängder heller bara någon droppe på mindre vattenmängder och kanske någon deciliter om det är en hel sjö.
Man måste dock tajma på den tiden på året när de skapas.

Har ingen aning om det stämmer, men låter logiskt tycker jag.

här är en länk om mygg. verkar ju stämma de föds i vatten iallafall.
https://www.acreto.se/Mr-Mosquito/Kundservice/Myggfakta
Senast redigerad av duden83 2020-06-16 kl. 20:42.
Citera
2020-06-16, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Får jag föreslå att du går in på psykologi-delen och läser lite om aggressionshantering när du har lugnat ner dig istället för att bli en lägsta klassens miljöbov?

Jag var ett ovanligt fall sa dom, tydligen enligt dem även "oboterlig".
Så tack för tipset, men nej.

Man ska bekämpa hårt med hårt, anser du att myggor inte är miljöns lägsta klass av blodsugare?
Ibland får man sjunka lika lågt för att hitta lösningar på problemen.

Med vänliga hälsningar
Myggutplånaren
Senast redigerad av niighaag 2020-06-16 kl. 21:15.
Citera
2020-06-16, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Hörde någon som snackade om att lite diskmedel i (stillastående) vatten där myggorna föds gör att ytspänningen försvinner och de hamnar på botten och dör.
Behövdes tydligen inga mängder heller bara någon droppe på mindre vattenmängder och kanske någon deciliter om det är en hel sjö.
Man måste dock tajma på den tiden på året när de skapas.

Har ingen aning om det stämmer, men låter logiskt tycker jag.

Låter lite vekt i mina öron bara med diskmedel, men ska absolut testa köpa på mig ett gäng och tömma ner i dem sjöarna&myrmarkerna som finns i närheten.

Tack för tipset!
Senast redigerad av niighaag 2020-06-16 kl. 20:50.
Citera
2020-06-16, 21:02
Medlem
duden83s avatar
annars har jag hört gott om dessa:

https://m3.idg.se/2.1022/1.662970/myggdodare
Citera
2020-06-16, 21:04
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Smådjur går inte att utrota med konventionella metoder.
Kanske mha avancerad genetik, t ex sprida anlag för sterilitet i populationen.
Citera
2020-06-16, 21:05
Medlem
Har läst på lite mer nu och hittat att "Bifen IT" en kemikalie som används som en insektsdödare.
"Bifenthrin" Kallades det aktiva ämnet i detta medel som alltså dödar insekterna.

Hittade till min förvåning ett ställe där det går att beställa enorma mängder av denna kemikalie, tyvärr är det ganska så dyrt att beställa som bulk produkt men det tar jag gladerligen också på mig.

Vad tror ni?
(Avvaktar med beställning tills imorgon om inget bättre alternativ kommit)
Citera
2020-06-16, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
annars har jag hört gott om dessa:

https://m3.idg.se/2.1022/1.662970/myggdodare

Har försökt med alla dessa metoderna, inköpt mygg dödare för över 10 tusentals kronor.
Tyvärr fungerade det inte alls så bra som jag hoppats på iochmed dom otroliga mängder som finns där just jag bor.
Det är knappt märkbart även när jag har alla igång slagna samtidigt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in