2020-06-16, 18:08
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Huvudnyckel brukar finnas hos hyresvärden och/eller hos fastighetsskötare ... Jo rå så att.

Hos oss finns inga ”huvudnycklar”. Ingen kan komma in i lägenheten. Polis får isåfall ringa efter en låssmed så denne får borra upp låset.
Citera
2020-06-16, 18:11
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Appropå "livstids fängelse i Sverige" kan man läsa på länken nedan och den som suttit längst i fängelse (hittills) oavbrutet i Sverige satt 34 år ... tukthus var inte som fängelse direkt, men i fångenskap visserligen - när det fanns.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Livstids_f%C3%A4ngelse_i_Sverige

Känns obehagligt att domen kommer först imorgon - med början kl 14. Å andra sidan, hoppas jag att domare och nämndemän verkligen överväger domslutet och ställer sig bakom åklagare och målsägarens advokats yttrande om domen: mord samt brott mot griftefriden OCH att en RPU genomförs så att det blir klargjort över MGM's mentala hälsa just för nu.
Citera
2020-06-16, 18:13
Medlem
Citat:
Känns obehagligt att domen kommer först imorgon - med början kl 14. Å andra sidan, hoppas jag att domare och nämndemän verkligen överväger domslutet och ställer sig bakom åklagare och målsägarens advokats yttrande om domen: mord samt brott mot griftefriden OCH att en RPU genomförs så att det blir klargjort över MGM's mentala hälsa just för nu.

Var har du läst att domen kommer i morgon..?
Citera
2020-06-16, 18:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Hos oss finns inga ”huvudnycklar”. Ingen kan komma in i lägenheten. Polis får isåfall ringa efter en låssmed så denne får borra upp låset.

Så kan det vara - men i stora fastighetsbestånd (oavsett hyresrätt, bostadsrätt mm) är det brukligt att en huvudnyckel finns hos fastighetsvärden att tillgå. Mindre fastighetsbestånd behöver inte ha det.
Citera
2020-06-16, 18:15
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Var har du läst att domen kommer i morgon..?

P4 sa de att TR kommer att presentera dom imorgon - med början kl 14.
Citera
2020-06-16, 18:17
Medlem
Citat:

Då ska vi inte hålla hoppet alltför högt över fällande dom...
Ytterst sällan domen i ett såhär stort mål kommer redan dagen efter sista rättegångsdagen såvida det inte är oerhört klarlagt vad som skett. Sett till den mängd frågetecken som förekommer i detta fall så...
Citera
2020-06-16, 18:20
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Absolut. Bra jobbat. Och jag begriper också att det är svårt för en hund att markera över huvudet.

Det jag undrar över. Varför markerar inte hunden i badrummet?!
Eller i vardagsrummet?
Eller i köket?
Eller..eller eller eller.
Det är det här jag menar. Det ställer egentligen bara till det. Hunden har faktiskt inte sagt mer än vad NFC kunde påvisa. Däremot har det uppkommit desto fler frågor.

Men whatever. Rättegången är över och jag hoppas innerligt att åklagarna har övertygat rätten om Tishkovs skuld i både mord och griftefridsbrott.

Vardagsrummet var hon kanske bara några minuter och frakmenten på väggen kanske var för små ?

Var hon avliden i köket?, det fanns ju även rester på någon kniv kanske åks för små fragment, fann man denna kniv i köket ?
Citera
2020-06-16, 18:22
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Absolut. Bra jobbat. Och jag begriper också att det är svårt för en hund att markera över huvudet.

Det jag undrar över. Varför markerar inte hunden i badrummet?!
Eller i vardagsrummet?
Eller i köket?
Eller..eller eller eller.
Det är det här jag menar. Det ställer egentligen bara till det. Hunden har faktiskt inte sagt mer än vad NFC kunde påvisa. Däremot har det uppkommit desto fler frågor.

Men whatever. Rättegången är över och jag hoppas innerligt att åklagarna har övertygat rätten om Tishkovs skuld i både mord och griftefridsbrott.

Badrummet är ju lite knepigt men är ju även ett ställe där man kan spola och gno med mycket vatten ?
Citera
2020-06-16, 18:23
Medlem
siisters avatar
Citat:

Nej, beslut om häktning kommer i morgon
Citera
2020-06-16, 18:23
Medlem
Men det var väl beslutet om mgm skulle vara fortsatt häktad som skulle meddelas kl 14 imorgon?
Citera
2020-06-16, 18:24
Medlem
Han kan inte haft resväska uppe på vinden där hundarna markerade och tyckte kanske att det inte kändes tryggt att ha den där för att Wilmas föräldrar var där och tittade med och utan honom och då hade han inte full koll? Wilmas mamma tyckte ju att det saknades något.
Citera
2020-06-16, 18:24
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Då ska vi inte hålla hoppet alltför högt över fällande dom...
Ytterst sällan domen i ett såhär stort mål kommer redan dagen efter sista rättegångsdagen såvida det inte är oerhört klarlagt vad som skett. Sett till den mängd frågetecken som förekommer i detta fall så...
Jag har samma obehagliga känsla. Har aldrig hört talas om att rätten fattar beslut dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in