Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Du får tolka det som du vill medan likhundsmarkering är ett helt klart godkänt bevis.
Finns ingen som styckas i en säng direkt utan antingen badrum eller kök och i detta fallet med sönderskuren badrumsmatta så är det badrummet.
Likhunden markerar där en avliden kropp har legat om du förstår den proceduren. Det betyder att W kropp har legat i sängen och att hon varit avliden i minst 15 minuter för att kroppen skalla utsöndra kadaverinet som hunden markerar på. Ibland är det i det luften/via vattnet hunden kan markera kadaverinet på men oftast en direktträff av den avlidna kroppen på land. Delar i plast eller kroppar på plast ger inte samma träff. Huvudet behöver inte varit avskuret då hon låg i sängen så det vet jag inte var du fått ifrån. Huruvida man diskuterar hur likhunden i fallet har markerat är inte intressant för min del då det alltid görs i alla mordtrådar där likhund figurerar och det beror oftast på okunskap. Har man följt mordfall där likhundsförare redogör för hur det fungerar och när likhundar markerat finns det inga frågetecken kring likhund.
Jo jag har läst, tittat och tyckt. Följt mycket. Studerat mycket.
Jag ser det inte på samma sätt som andra, tydligen.
Jag tycker det verkar som att det endast går på en markering, och bortser från "hundens fantastiska förmåga" när hunden INTE markerar.
Det är som skrivet, svårt att kunna med bestämdhet säga varför hunden inte markerade.
Därför borde väl också det vara svårt och säga varför hunden "bara" markerade i sängen trots att det låg ett huvud i garderoben?
Han kan lika gärna ha packat väskan på sängen. Det säger inget om att W har legat där.
Därför.. tycker jag det inte är ett bevis, men komplement till övrig bevisning. Och ett jäkligt bra verktyg för att hitta personer eller saker.
Skit samma. Nu har jag i alla skrivit min åsikt.
Jag väntar med spänning till att klockan slår 14.00 igen.