2020-06-16, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Politiet har avhørt kvinnen som bevitnet nesten-krasj i Ås. De har også etterforsket tipset, men fant ingen sammenheng med AE.

Tviler ikke på at kvinnen er troverdig og har sett en forskrekket eldre passasjer, og er troverdig- men i forhold til AE er det et blindspor.

Og hvordan kan du være sikker på det? Hun virket jo svært troverdig, og det er svært lite sannsynlig at de frakter syke på den måten i Ås. Tidspunkt og dato stemmer, og hun hadde luftet muligheten for kidnapping med flere andre som har det journalført. Tilfeldig? Neppe.
Citera
2020-06-16, 14:20
Medlem
Det mest påfallende med dusør som lokkemat for mulige tipsere er at det kommer nå, etter at TH er siktet. Han hadde allverdens tid til å gjøre dette i fjor sommer f eks, men da var han mer opptatt av å sjekke tidligere gjengmedlemmer i Danmark, opprette seks nye selskaper for utbygging, levde et tilsynelatende vanlig liv.
Så blir han siktet og opplever 10 vanskelige dager i fengsel. Ting går ikke hans vei lenger. Da kommer hevngjerrigheten til syne, noe jeg tror TH har mer enn nok av.
Da ser vi også en helt annen mediestrategi fra forsvaret og Hagen selv. Politiet er dumme, han vil begynne å etterforske selv gjennom anonyme tips til advokat. Politiet får ikke lese før han har sett tipsene.Merkelig at han ikke hyrer inn privatetterforskere også?

Det er noe barnslig, nesten infantilt over det hele.
Citera
2020-06-16, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg tror den bilen som førte bort AEH allerede stod i garasjen i Sloravn klokken 9.15...

Ja, det er jo en mulighet. Vet ikke om den garasjen var full av skrot. Campingstoler, gassgrill, campingbord, gressklipper osv. THs bil står jo alltid parkert utenfor garasjen.
Men det kan kanskje være slik. At en bil har blitt plassert der i løpet av natten mens alle naboene sov.
Citera
2020-06-16, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Syketransport i en BMW x3 med metallfarget bensinlokk? Og bundet bak alene med to hettemenn foran? Ja, det er sikkert slik de frakter syke i Ås.

I TV2-artikkelen beskriver vitnet: "Jeg ser at hun sitter og drar i noe. Jeg oppfatter det slik at hun ser ned på hendene sine og drar. Jeg tolker det som at hun er bundet."
Hun ser ikke at dama faktisk er bundet fast, det er bare slik hun tolker situasjonen. Jeg tror ikke at vitnet finner på ting, men alt må ha skjedd veldig raskt. Man kan lett misoppfatte en situasjon.
Citera
2020-06-16, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Jeg tenker hun har blitt veldig redd, særlig om hun har vært bekymret i lang tid før forsvinningen. Tenker det stemmer at hun har fått vite noe hun ikke skulle vite, og at hun har vært urolig pga dette. Hun kjente jo også sin mann, og kunne vel oppfatte hva han var i stand til. Jeg tror ikke man er i så stor fare uten å oppfatte det på en eller annen måte, så når noen kommer og skal ha deg ut av huset på denne måten, og du vet at din mann har gjort noe lignende før (om teorien om Gardermoen osv. stemmer), så....hun visste nok hvordan dette kom til å ende.
Har du sett videoen der vitnet forklarer? https://www.tv2.no/a/11499053/

Jeg tror nok at hun visste at noe skulle skje med henne ja. En magefølelse. De hadde jo vært sammen i 50 år, så hun har jo lært seg å kjenne han på denne tiden. Blikkontakt som forteller at han vil drepe henne, men samtidig oppfører seg helt vanlig. Det er jo ikke bare å komme seg unna heller. Hun kan jo ikke liksom flykte når hun ikke har noe håndfast, men bare blikk og magefølelse. Må jo ha vært helt forferdelig for henne den siste tiden. Hun virker jo ganske sikker denne Irene, men samtidig vet man at man har lett for å tro at man har sett en person som betyr mye i den ene eller andre setingen, men så kan det vise seg at personen bare liknet litt. Vanskelig å si. Men hun sier jo at damen "tok kontakt med henne" med blikkontakt, og sa "hjelp meg" med leppene. Vet ikke, ekkel lesning ihvertfall.
Citera
2020-06-16, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, det er jo en mulighet. Vet ikke om den garasjen var full av skrot. Campingstoler, gassgrill, campingbord, gressklipper osv. THs bil står jo alltid parkert utenfor garasjen.
Men det kan kanskje være slik. At en bil har blitt plassert der i løpet av natten mens alle naboene sov.

Det var jo det han foreslo selv i avhør, at en bil hadde kjørt inn i garasjen og dopet ned AEH. Finner ikke link, men vet jeg har lest det et sted.
Citera
2020-06-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Her er linken:
https://www.tv2.no/a/11468453/
Citera
2020-06-16, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det mest påfallende med dusør som lokkemat for mulige tipsere er at det kommer nå, etter at TH er siktet. Han hadde allverdens tid til å gjøre dette i fjor sommer f eks, men da var han mer opptatt av å sjekke tidligere gjengmedlemmer i Danmark, opprette seks nye selskaper for utbygging, levde et tilsynelatende vanlig liv.
Så blir han siktet og opplever 10 vanskelige dager i fengsel. Ting går ikke hans vei lenger. Da kommer hevngjerrigheten til syne, noe jeg tror TH har mer enn nok av.
Da ser vi også en helt annen mediestrategi fra forsvaret og Hagen selv. Politiet er dumme, han vil begynne å etterforske selv gjennom anonyme tips til advokat. Politiet får ikke lese før han har sett tipsene.Merkelig at han ikke hyrer inn privatetterforskere også?

Det er noe barnslig, nesten infantilt over det hele.

Det er mulig jeg tar feil her, men jeg har oppfattet det slik at politiet så langt har vært i mot å bruke dusør, og Hagen har så langt vært lojal mot politiets strategi. Men når det viser seg at politiet gjør opplagte feil og ikke etterforsker åpenbare spor, da er det naturlig at han ønsker å få oversikt over sporene selv.
Citera
2020-06-16, 15:04
Medlem
Citat:
Det er mulig jeg tar feil her, men jeg har oppfattet det slik at politiet så langt har vært i mot å bruke dusør, og Hagen har så langt vært lojal mot politiets strategi. Men når det viser seg at politiet gjør opplagte feil og ikke etterforsker åpenbare spor, da er det naturlig at han ønsker å få oversikt over sporene selv.

Ingenting av dette er et naturlig reaksjonsmønster. Hagen forsøker å ta kontroll på situasjonen, og nekter å innrette seg. Som han har gjort hele veien. Trassig er et godt ord.
Citera
2020-06-16, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Sykehjem fører vel ikke inn i journaler om hvilke biler de pårørende har da! Lite gjennomtenkt.
Men kanskje det ikke er så dum ide å ha bil nr. til alle pårørende registrert?
Demente kan jo rote seg bort,og havne i fremmede biler?

Noen ganger går de seg bort,og må hentes tilbake til institusjonen.
Jeg mente jo selvsagt ikke det. De fører journaler hvis pasienter blir hentet/levert av pårørende (turer, besøk o.l.), klokkeslett og hvem de pårørende er.
På den måten kan politiet ta kontakt med aktuelle pårørende (ref klokkeslettet 12:30), og spør om det de trenger å vite.
Citera
2020-06-16, 15:11
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Ventress
I TV2-artikkelen beskriver vitnet: "Jeg ser at hun sitter og drar i noe. Jeg oppfatter det slik at hun ser ned på hendene sine og drar. Jeg tolker det som at hun er bundet."
Hun ser ikke at dama faktisk er bundet fast, det er bare slik hun tolker situasjonen. Jeg tror ikke at vitnet finner på ting, men alt må ha skjedd veldig raskt. Man kan lett misoppfatte en situasjon.
Bilen har akkurat vært i en nesten-kollisjon så det er ikke rart om hun ser verken redd ut eller prøver å vri på seg.
Det høres komplett usannsynlig ut at kidnappere lar et våkent gissel sitte alene, oppreist i et baksete. Hvem tar den risikoen? Tror vi kan se helt bort fra det.
Citera
2020-06-16, 15:12
Medlem
Citat:

Du mistet sammenhengen her. Først, TH ønsket å utlove dusør, og politiet frarådet dette, frem til ca desember 2019 eller januar 2020. Deretter har politiet sagt at de stiller seg positiv til dusør. Uten at Team Tom har reagert.

TH er en posør. Gjennom Svein Holden har han fremstilt seg som behjelpeligheten selv overfor politiet. Mens han i realiteten har motarbeidet og villedet etterforskningen.

Og nå fremstår han som krenket fordi politiet har gjennomskuet skuespilleriet hans.

Hva slags opplagte feil har politiet gjort, og hvilke åpenbare spor har ikke politiet etterforsket? Linker, takk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in