Citat:
Ursprungligen postat av
Aigis
Mmm och därför följde hon med in på kontoret IGEN och blev våldtagen...
Alltså förstår mig inte på hur ni ens kan gå på och dumförklara kvinnan. Ena gången klagas det på förövare och i nästa stund tycker man själv att det är kvinnans fel. Ni har inte en aning om hur hon upplevde det. Jag tänker hon hade intuition att fixa håret och sedan betala. Inte gå till frissan för att få ligga. Jag minns obehaget när det hände mig. Det var stängningsdags. Det var tur att han var mindre än mig och att jag fann mig.
En annan gång, i Malmö, blev det skottlossning när jag var på väg hem från arbetet. Jag rusade in på en pizzeria som hade stora fönster ut mot gatan. Ägaren, (tror det var ägaren) som pratade mycket dålig svenska, låste dörren och vi sprang ner i källaren för att ta skydd. Där nere ändrades attityden. Där fanns en sängplats mitt bland all mat och dyl. Han ställde sig i min väg och började göra närmanden. Jag tittade mig runt efter något jag skulle kunna använda i försvar om det skulle behövas. Men så testade jag en annan metod. Jag sade mmmm ja vi kan ligga med varandra. Han såg förvarnad ut. Jag sade men det finns ett problem. ”Va det finns för problem. Va du säga”
jo jag har lite HIV som inte är så bra, svarade jag.
”Va e detta HIV” fick jag till svar.
Jag tog fram telefonen och visade vad HIV och AIDS är. Därefter tog han avstånd.
Det var dumt av mig, och en farlig chansning. Han kunde sagt att han också har det.
Vad vill jag säga? Dessa attacker av män är inte ovanliga. Det händer. Och det är inte alls rättfärdigat att skylla på den utsatta kvinnan. Man ska väl för fasen inte behöva bli våldtagen för att man ska klippa håret etc.