2020-06-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tyvärr kommer nog fler redan sjuka dö av att använda såna masker längre perioder än av C19. Eftersom det för folk i riskgrupper ofta redan är tufft att andas så blir det inte bättre av att maskernas filter gör det ännu svårare att andas vilket anstränger hjärta och lungor m.m.

Det fattar inte dessa insnöade individer, lösningen är inte munskydd bland allmänheten
Citera
2020-06-16, 12:18
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Därför att vi vet att det är så skyddet fungerar?

Hela idén med enkla munskydd till befolkningen för att minska smittspridningen

bygger på att vi skyddar varandra. Som andra länder gör i kollektivtrafiken.

Inte mycket att göra åt. Det funkar så. Kom på nåt bättre/billigare.

Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Andningsmasker för de som behöver skydda sig är bättre än att tvinga miljontals som inte ens bär på smitta att bära munskydd. Över 99 % av de som springer ute bland folk bär ju inte ens på smitta, och de i riskgrupp bör hur som helst vara försiktiga med att vistas bland folk.

Jag önskar verkligen du har rätt att vi har mindre än 1% smittade på gatorna i Sverige.

Vad baserar du den siffran på?
Citera
2020-06-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Så du menar inget virus fastnar i tyget?

Minns att något är bättre än inget, i detta fall.
Misstänker att virus går igenom ganska lätt ja😀
Citera
2020-06-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Endast den mest regimtrogna och totalhjärntvättade tror på siffrorna från Kina.

Inte ens korrespondenten sa att Kinas siffror var något att hänga i julgran.

Men du tror säkert också att det är den norska laxen som har smittat kineserna i Peking..

Men du kan säkert få en medalj av Kinas ambassadör för trogen tjänst.

Ni är medveten om att Ni hävdar att Kina mörkar 6900 fall för att komma upp i den Svenska smittspridningen?
Rimligt att de klarar av det utan att det framkommer?

Eller är det mer sannolikt att de kanske inte hittar så många men att den publicerade siffran kan vara lite friserad?

Bra betalt från FHM/MSB?
Kanske skulle söka...
Citera
2020-06-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Om den teorin stämmer (vilket jag trots allt har lite svårt att tro på), skulle inte det betyda att de som varit sjuka i covid19 och utvecklat antikroppar inte har något skydd? De skulle tvärtom vara ännu känsligare för en reinfektion. Att i ett sådant läge hoppas på flockimmunitet skulle då vara total galenskap ( vilket det ser ut att vara ändå).

Dock borde det funnits någon rapport om detta, vilket det inte verka göra.
På drygt 8 miljoner kända fall, så borde ju någon blivit smittad två gånger och blivit gravt sjuk om så var fallet?
Citera
2020-06-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Det köper jag, munskydd skyddar naturligtvis en som är sjuk att smitta andra....
Det är som sagt inte säkert! Betydligt säkrare vore om den sjuke stannade hemma!
Citera
2020-06-16, 12:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så om han säger att munskydd ska förbjudas så är du nöjd? Det är din mänskliga rättighet att få ett munskyddsförbud?

Det kan han ju göra, då går jag inte ut mer. Varför skulle jag bli nöjd av det? Man får inte alltid som man vill.
Citera
2020-06-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag håller med. Vi borde ha blivit tillfrågade... Man har ju folkomröstat om mycket mindre viktiga frågor i Sverige förut.

Hur tänker du då? Om alla som kommer till NZ antingen måste ta ett test eller sitta i karantän innan de släpps ut bland folk, så kan de inte få några nya fall. Viruset flyger ju inte omkring fritt över haven. Inte heller kan det smitta genom fåglar eller fiskar.

Det är Tegnell som har fått svenskar att tro, att det absolut inte går att hålla detta virus utanför gränserna. Det går.

Ja risken är liten men med tiden finns det risk.
Poängen är att det inte gör något. Man kommer vara snabb som satan på att smittspåra etc OM det skulle ske.
Citera
2020-06-16, 12:26
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är som sagt inte säkert! Betydligt säkrare vore om den sjuke stannade hemma!
Och särskilt viktigt är att den skjuke stannar hemma strax innan denne blir sjuk!
Citera
2020-06-16, 12:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Förutom äta kan det vara svårt att dricka med munskydd på. Och jag undrar om alla har använt munskydd hemma. T-ex när de duschar.
Varför ska du ha munskydd när du duschar?

Har du helt missat att munskydd förhindrar bäraren från att smitta andra, inte från att smittas?
Citera
2020-06-16, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Dr. John Campbell - Case study Sweden.

The jury returns...

" It doesn't look good."

https://www.youtube.com/watch?v=K4SQ-NOV-iU

Det sved verkligen att se den! Han fick ett par detaljer fel som inte är så lätta att veta om man inte läser vår nationella press, men i stora drag hade han ju rätt om strategin, osv.

Nästintill dödshjälp, känner jag, om man inte ger enkel vård som syrgas...

Alla samhällen måste tänka efter, om man vill ha en sån här strategi, i ett civiliserat samhälle...

Osv.

Ouch. 10.000 views på bara ett par timmar. Han brukar få väldigt mkt tittare på sina videos. Pinsamt för oss...! 😳
Citera
2020-06-16, 12:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Nu är du duktigt ute och seglar.

Vad har ditt inlägg med artikeln att göra?

Det jag menar är att man inte vet om enbart detekterbara antikroppar är det enda skyddet som kroppen utvecklar mot sjukdomen. De har ju uppenbart varit sjuka då de testats positivt. Jag har inte hört om någon som återinfekterats, ännu, och hoppas vi slipper det. Men tills vidare måste försiktighetsprincipen råda, tills vi vet. Är jag tillbaka på banan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in