• 1
  • 2
2020-06-05, 21:06
Medlem
Ichwills avatar
Fetvadd?
Citera
2020-06-05, 22:57
Medlem
DoggingDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ze932
Har när jag sovit med vanliga öronproppar fått riktigt ont i öron hålorna, ramlar ofta ut och sen får jag som exsem av dom då de irriterar väldigt mycket. Låter jobbigt med öronproppar så vill helst ha något som täcker för örat på utsidan som man inte behöver trycka in. Förstår att dom här silikon öronpropparna säkert är annorlunda och kan prova dom men vill helst ha något som inte är öronproppar typ ett mjukt headset som man kan sova i. Känner du till något sånt?

Jag har haft exakt samma problem som du med grannar som för ett jäkla liv och jag kan heller inte sova med vanliga öronproppar. Jag känner inte till något headset men för mig har dessa silikonproppar blivit räddningen. De trycks inte in i örongången och man får inte ont eller allergi av dem, de kan också användas när man simmar och man inte vill få vatten i öronen. De kostar bara ca 25 kr för två par på apoteket så jag tycker att du kan prova. För mig har de blivit räddningen som gör att jag numera kan sova gott på natten.
Citera
2020-06-05, 23:03
Medlem
spelberoendes avatar
Citat:
Där jag bor låter grannar runt omkring som fan, har tvättstuga i närheten och dörren till trappuppgången smäller som fan och de är ett jävla spring. Behöver något som fungerar som öronproppar men inte är öronproppar då jag inte kan sova i dessa. Tänker på något som ett tjockt band runt omkring huvudet som täcker öronen och kanske ögonen eller mjukt headset som fortfarande kan isolera ljud kring öronen bra. Någon som vet vad de heter och vart jag kan få tag på det?

Hej hoppas du ser detta. Jag föreslår detta sköna pannband med inbyggda hörlurar

https://www.coolstuff.se/SleepPhones

Har ett par och funkar utmärkt. Mvh
Citera
2020-06-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spelberoende
Hej hoppas du ser detta. Jag föreslår detta sköna pannband med inbyggda hörlurar

https://www.coolstuff.se/SleepPhones

Har ett par och funkar utmärkt. Mvh

Blir det inte svettigt på sommarnatten?
Dom stänger väl knappast ute ljud från omgivningen?
Citera
2020-06-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Jag har samma erfarenhet som du av proppar men clas olson har riktigt bra proppar: https://www.clasohlson.com/se/H&ouml.../p/Pr408031000
Rullas ihop och förs in, dom trycker i ca fem minuter sedan när dom blivit varma av kroppstemperaturen känns dom inte, och det blir knäpptyst. Dom känns så lite att jag glömt att jag har dom på morgonen ända till jag pissar och inte hör strålen.

edit: läs recensionerna på propparna, det är fler som tycker dom känns bra.
Har provat ett uppsjö av proppar och fastnade för dessa. Använt dom varje natt i 4 år nu utan problem.
En vän som också hade problem att hitta rätt har också börjat använda dessa.
Finns även att beställa i storpack på öronpropp.se
Citera
2020-06-07, 03:41
Medlem
Bajs. När du bajsat ta lite på papper och forma som små bollar sedan trycker du in i båda öronen så blir det som en hinna som stänger ute allt ljud plus att det luktar skit gott.
Citera
2020-06-07, 05:04
Bannlyst
Många bostadsbolag har en s.k. oroskontroll. där dom kan komma hem till dig och mäta ljudnivån i din bostad.

Lite får man väl tåla, men efter efter 22:00 bör det vara relativt lugnt.
Citera
2020-06-15, 23:18
Medlem
DoggingDoriss avatar
Citat:
https://www.kronansapotek.se/SwedSaf...E&gclsrc=aw.ds

Dom här verkar bra efter förslag från er. Ska iväg och köpa dom genast och återkommer angående hur bra dom fungerar för andra som är i liknande situation som mig. Funkar dom inte är de väl bara att fortsätta testa tills jag hittar något.

Har du testat silikonpropparna nu? Vad tyckte du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in