2020-06-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Vad förstår du inte? Man har ökat testtagningen kraftigt. Våra restriktioner ger ett r-värde på ca 1 efter den största peaken. Det är det vi är på väg mot nu, en liknande platå som Skåne har med relativt låga dödstal. Initialt var r-värdet mycket högre vilket gjorde att många människor smittades. Som i sin tur sen smittade många andra. Den relativt långa inkubationstiden i kombination med att det tar några veckor att hamna på IVA/dö gör att det blir extrema eftersläpningseffekter/lagg. Det är just det som håller på att plana ut nu.

Sååå 1000 fall om dagen är helt enkelt bra? Med dödlighet på 0,5% blir det iofs 5 döda om dagen- upp mot 10 med eventuella mörkertal?
Då förstår jag inte hysterin dock med 1000 smittade om dagen.

Tack för tålamodet hehe, är lite efterbliven ibland.
Citera
2020-06-15, 23:04
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Se t ex den svenska tvillingstudien. Den är rätt bra. Och den visar rätt entydigt att det är bättre att ha ett arbete i ett samhälle än att vara arbetslös.

Dessutom sa du att det ”faktiskt finns forskning som visar att arbetslöshet och lägre levnadsstandard minskar dödligheten”.

Men jag lägger ner diskussionen med dig nu. Jag frågade bara om du kunde belägga ditt påstående om forskningsstöd för teorin att det t o m skulle kunna vara bra med ökad arbetslöshet och lägre inkomster i Sverige vad gäller mortaliteten här. Det var ju ett ganska starkt påstående, tyckte jag.

Jag var otydlig. Det jag menade var att högre arbetslöshet inte alltid leder till högre dödlighet. Det håller jag fast vid.
Citera
2020-06-15, 23:04
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
fy fan!

Som man pratat om tidigare så påminner lungskadorna om SARS för de som drabbas hårdast av Covid-19.
Dess dödlighet och annan information kan du läsa här och stämmer väl med Covid-19:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sars_(sjukdom)#D%C3%B6dlighet
Citera
2020-06-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
HAHAHHAH
Ja det är patetiskt. Skrattade högt åt det här hemma.
1000 fall= 130 000 fall i Kina.
Varje dag.
130 000.

Du ser inte problemet i att viruset åter dyker upp i Kina och att man stänger ner stora områden? Det är inte intressant i en tråd om Covid-19?
Citera
2020-06-15, 23:10
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Coronavirus immunity – who has it? Scientists still not sure, even as lockdowns are eased worldwide
Emerging evidence on coronavirus immunity described by Dr Anthony Fauci as ‘confusing’, ‘perplexing’ and ‘a bit unusual’
Scientists think Covid-19 infection creates antibodies against reinfection, but don’t know if their level and potency are same for mild and severe infections
Källa:
https://www.scmp.com/lifestyle/health-wellness/article/3089095/coronavirus-immunity-who-has-it-scientists-still-not-sure

Väldigt intressant om immunitet. Korta svaret är att forskarna ännu inte vet om immuna, vilken nivå man måste upp i, hur länge?

Speciellt intressant för oss svenskar som smittats ner och nu inte vet om vi är immuna eller ej. Antikropparna säger att vi har haft det. Men inte hur mycket antikroppar vi har.

Konstigt med Sveriges strategi...att våra myndigheter och vår regering låter smittan brisera genom hela samhället vind för våg – utan att veta!!

Grov underskattning av SARS-CoV-2 viruset och till och med i värsta fall utgått från att viruset och sjukdomen beter sig som influensa, fast influensa virus är nåt annat än coronavirus,

verkar nästan som att varje egenskap hos viruset kommit som en överraskning för FHM,

då har man inte initialt betraktat det som det helt nya virus det är -som världen saknar kunskap kring,

och ej tagit de varningssignaler från WHO som funnits på allvar,

tänker jag.
Citera
2020-06-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Att du lallar vidare här. Tar någon dig på allvar?
Ett fåtal andra alarmister gör det möjligtvis.
Citera
2020-06-15, 23:11
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
fy fan!

Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Som man pratat om tidigare så påminner lungskadorna om SARS för de som drabbas hårdast av Covid-19.
Dess dödlighet och annan information kan du läsa här och stämmer väl med Covid-19:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sars_(sjukdom)#D%C3%B6dlighet

Jo jag minns SARS "käkade upp" lungorna.
Citera
2020-06-15, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Fast det är etablerat att covid-19 ger en proppbenägenhet så visst kan viruset i sig ge hjärnskador i form av små och stora infarkter i hjärnan.
Proppbenägenheten beror väl främst på orörlighet behandling och medicinering precis som vid många andra sjukdomar.
Citera
2020-06-15, 23:12
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Det hade varit fint om svenskar kunde nyansera lite och inte tro att alternativet till Sveriges öppna kanaler är lockdown.

Man hade kunnat göra som Norge. Det stängde uteserveringar, badhus och skolor några få veckor. Man beredde plats för barn i små kontrollerade dagisgrupper för de som inte kunde jobba hemifrån. Samtidigt hade man en väldig ekonomisk smäll i oljemarknaden som ökade på problemen.

En bekant student blev permiterad i 5 veckor från sitt jobb på McDonald's. Han fick 40.000 rent utbelat i permiteringspengar. Jag höll på att baksna. Han är tillbaka i fullt jobb nu.

Det finns olika grader av lockdown eller restriktioner. Att man permitteras och staten betalar en stor del av ens lön kan fungera bra när man inför lockdown. Man kan gå tillbaka till jobbet när man lättar på restriktionerna. Ekonomin kan sakta men säkert återhämta sig och landet kan återgå till det normala efter en viss tid. Det kan dock hindras om det kommer en ny coronavåg i september/oktober.
Citera
2020-06-15, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Du ser inte problemet i att viruset åter dyker upp i Kina och att man stänger ner stora områden? Det är inte intressant i en tråd om Covid-19?

Det är väntat. Väldigt väntat.
Detta räknar man med i länder man stängt ner i tidigare- man är mer på tårna nu och hinner slå ner det innan folk hinner dö dock. Enkelt.
Citera
2020-06-15, 23:14
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Vi har mycket problem med immunförsvaret i vår släkt. Men de svor på att ingen med denna genetik var i riskzonen för svininfluensavaccinet. En av barnen i min släkt fick Chrons av sprutan. Detta är inte ens en erkänd biverkan, men inte den enda som vi vet är det inom samma sjukdomsgrupp.

Han var barn då, hela hans barndom var full av magont magont magont. Nu är han en gravt underviktig ung vuxen som tar starka mediciner av typen man använder för cancer. Håret har börjat falla av. Tror du han missade skolan? Nix. Han gick ut grundskolan och gymnasiet. Han har jobbat så mycket han orkat under loven. Han har massa drömmar om sin framtid. Han är väldigt atletisk så vore det inte för sjukdomen skulle han vara proffs i någon sport. Han gnäller inte ens.

Därför skulle jag råda folk med sådana här gener att inte kasta sig på vaccinet mot covid. Och absolut inte ge dem till barn.

Att kalla barn lata för att de blivit fråntagna sin framtid, och dessutom skratta åt deras svåra sjukdomar är riktigt vidrigt. Men karma finns, så bara att invänta din sjukdom.

Inte barnen som är lata. Finns många lata föräldrar som lyfter assistansersättning.

Därmed inte sagt att även barn kan få svåra sjukdomar.

Dock, hade varit intressant att veta hur många fall av narkolepsi som hade rapporterats om inte det hade blivit en medial grej av det hela. Tyvärr får vi aldrig veta.

Jag har gjort fullständig DNA-analys. Jag vet vad jag eventuellt kommer få. Som tur är är det inget allvarligt. Dessutom har jag långa telomerer så jag räknar kallt med att bli 90+. Snart 50 med hår, kropp och hy som en 30-åring och inga sjukdomar.

Inte för att förringa ert lidande men hur kan ni vara säkra att vaccinet orsakade Chrons?
Spontana genetiska mutationer händer daglidags och du skriver själv att ni har kasst immunförsvar i släkten. Kan vara vaccinet som utlöste det. Kan lika gärna vara morgonglaset apelsinjuice?
Senast redigerad av Bunsofsteel 2020-06-15 kl. 23:28.
Citera
2020-06-15, 23:15
Medlem
Citat:
Grov underskattning av SARS-CoV-2 viruset och till och med i värsta fall utgått från att viruset och sjukdomen beter sig som influensa, fast influensa virus är nåt annat än coronavirus,

verkar nästan som att varje egenskap hos viruset kommit som en överraskning för FHM,

då har man inte initialt betraktat det som det helt nya virus det är -som världen saknar kunskap kring,

och ej tagit de varningssignaler från WHO som funnits på allvar,

tänker jag.
Du tänker fel detta virus skiljer sig inte mycket från andra virus och verkar i princip vara ofarligt för friska och inte speciellt dödligt även för tidigare sjuka och äldre om de får tätt behandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in