2020-06-15, 23:00
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Ja, helt enig. Politiet burde få inn alle tipsene, slik at de kan sile bort alt som ikke bekrefter at TH er skyldig.

Dette virker å kunne bli en interessekonflikt i flere retninger nå,for AEH sin egen bistandsadvokat har en alvorlig jobb med å ivareta AEH sine interesser på alle måte -bidra til at hun kommer til rette.

Blir hun egentlig ivaretatt på beste måte av sin advokat nå,om han bare godtar denne metoden?
En Juridisk ekspert bør granske dette.
Citera
2020-06-15, 23:00
Medlem
Det här blir bara klarare och klarare för varje pressmeddelande Team Tom kommer med. Sista från en morgonartikel idag, om hur illa det var för Tom att sitta i arresten helt isolerad från omvärlden. Så en massa meningar från en forskare som skriver att det är helt förjävligt att Sverige och Norge är dom enda länderna i världen som använder sig av isolation.
Sen kommer 10mill i lösensumma för den som kan tipsa Team Tom. Blir säkert utbetalt i Monero. 😊
Här lyser det skuld! Ett desperat försök med att rentvått sig själv.
Så får vi inte glömma brevet som dottern skrev och som blev publicerat.

Ser man inte desperationen hos Team Tom?
Citera
2020-06-15, 23:01
Medlem
Citat:
Ikke sant, når det vitnet forteller ikke stemmer med tunnelsynet/forutinntattheten, angriper vi vitnet.

Du angriper jo selv alle som er støtter politiets teori.
Citera
2020-06-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Det här blir bara klarare och klarare för varje pressmeddelande Team Tom kommer med. Sista från en morgonartikel idag, om hur illa det var för Tom att sitta i arresten helt isolerad från omvärlden. Så en massa meningar från en forskare som skriver att det är helt förjävligt att Sverige och Norge är dom enda länderna i världen som använder sig av isolation.
Sen kommer 10mill i lösensumma för den som kan tipsa Team Tom. Blir säkert utbetalt i Monero. 😊

Hallo. Mannen er jo siktet for drap eller medvirkning til drap.
Citera
2020-06-15, 23:03
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg regner med at det vil komme en kraftig reaksjon fra politiet nå, at eventuelle bevis i saken skal siles av TH og Holden er uhørt, og i verste fall så er det lovstridig.

enig, dette kan da ikke være lovlig.
Citera
2020-06-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Du angriper jo selv alle som er støtter politiets teori.

Det er en stund siden politiet fremla noe som støttet deres teori.
Citera
2020-06-15, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
enig, dette kan da ikke være lovlig.

Ikke sant, vi burde hatt en lov som forbød enhver å utlove dusør til tipsere som kommer med tips som fører til at man blir frikjent for drap.
Citera
2020-06-15, 23:08
Medlem
Utlyser ikke dusør= Galskap, tydelig tegn på skyld
Utløser dusør= prøver åpenbart å undergrave etterforskningen, soleklart tegn på skyld

Citera
2020-06-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ikke sant, når det vitnet forteller ikke stemmer med tunnelsynet/forutinntattheten, angriper vi vitnet.
Jeg kan forstå vitnet. Det føles for sensasjonelt hvis man nettopp har observert en kidnappet person. En gang ringte jeg ikke politiet da jeg så to menn som gikk ombord i en stor lystbåt. Jeg tenkte jeg ikke hadde nok å fare med. De så bare ikke ut som de eide båten. En annen ting var at de kikket inn i flere av båtene før de gikk ombord i denne. Senere viste det seg at båten faktisk ble stjålet. Så jeg hadde rett. En kidnapping er ekstremt sjelden i Norge. Man er redd for å bli sett på som en tulling. Spesielt hvis man ikke hører noe i media, da tenker man at man tok feil da, det var nok noe annet.
Citera
2020-06-15, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72

jag tolkar det som att familjen känner desperation över att fokus har riktats mot Hagen
när familjen är klara över att det är en kidnappning av utomstående.
Försök sätt dig in deras situation.
Ni som hela tiden är så övertygande över att maken är skyldig-det är inte logiskt alls.
Vad exakt får er att tro att får er att tro att Hagen fört bort eller mördat frun?
Citera
2020-06-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jørn Lier Horst sa nettopp på Åsted Savnet at TH ved å utlove dusør på 10 millioner nå, sannsynligvis vil motta alle tipsene som politiet allerede har fått.

Og at TH dermed kan skaffe seg innsyn i tipsene etterforskningen har mottatt. Kjøpe seg informasjon som han ellers ikke ville ha fått tilgang til. Og at det kan skade etterforskningen.

Spesielt. Endelig kom en dusør, men så skal tipsene siles av TH og Holden før politiet eventuelt vil motta tipset.

Jeg bare rister på hodet.

" Det er å undergrave, nærmest, hele etterforskningsorganet, sier Lier Horst.
Han peker også på at Hagen nå setter seg i en posisjon der han kan sortere tips og velge hva som skal sendes videre til politiet eller ikke. " ( Ref. VG i dag )
----
Det er det også. Ingen fatter vel hvorfor at TH først på dette tidspunkt kommer med dusør. Det etter han ble siktet.
Han kan forstå at politiet nå sitter på ytterligere bevis som TH ennå ikke er konfrontert med. Dette da han nekter /motsetter seg avhør.
Dersom man har rent mel i posen så virker dette på meg merkelig. Det virker jo på mange måter som om TH er i en veldig kinkig situasjon og ønsker tilgang til informasjon som ikke er publisert for heller ham.
Merkelig å bli " desperat " i iveren å finne igjen sin kone på et så sent tidspunkt.
MEN, her er det mye vi ikke vet og som igjen gir spekulasjoner.
Citera
2020-06-15, 23:15
Medlem
Holden sa vel rett ut i Åsted Norge at dusøren var en appell til "kidnapperne" om å si fra hvor AE er, og at man kan tipse via en kryptert kanal.

Skulle ikke undre meg om det kommer et tips på den krypterte kanalen og at dusøren utbetales i Monero.

The show must go on.
Senast redigerad av Gassa 2020-06-15 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in