2020-06-15, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Lugna ner dig. Läs vad du svarar på och svara på det. Sluta hitta på en massa skit. Jag skulle kunna skriva ett lika långt inlägg om hur du vill att hela sverige ska gå under i arbetslöshet, att du suger Tedros kul osv. Skulle du ta det seriöst?

Vad finns det att svara? Han snackar om att det har dött fler personer i influensa andra år än nu under pandemi. Och så hänvisar han till överdödlighet. Det visar sig att enbart i en vecka blev det lika överdödlighet som under corona. Så what? Han är så jävla dum at han inte fattar att det inte fanns några restriktioner alls. Hade det inte funnits restriktioner under våren i Sverige hade det troligtvis dött några tiotusentals. Men han verkar vara värsta dumma asperger som bara räknar siffror. Precis som kompisen på FHM, mördaren.
Citera
2020-06-15, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jaså, hur håller de avstånd när de lyssnar på hjärta och lungor eller när de tvättar och borstar tänderna på de äldre osv?

Jag tror nog att det förekommer en hel del närkontakt i vården utan mask. Undrar vad personalen tycker om att de deltar i äldremorden.

Mask/engångsskyddskläder har inte använts för att primärt skydda patienten utan personalen när man behandlar en sjuk patient med hög risk för stänk/smitta/aerosol. Och i andra hand för att skydda att smitta inte sprids mellan patienter via personalen.

I övrigt ska personal alltid använda basala hygienrutiner, vilket fungerar inom sjukvården till stor del men betydligt sämre på äldreboenden.
Citera
2020-06-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mancosureinholf
Vad finns det att svara? Han snackar om att det har dött fler personer i influensa andra år än nu under pandemi. Och så hänvisar han till överdödlighet. Det visar sig att enbart i en vecka blev det lika överdödlighet som under corona. Så what? Han är så jävla dum at han inte fattar att det inte fanns några restriktioner alls. Hade det inte funnits restriktioner under våren i Sverige hade det troligtvis dött några tiotusentals. Men han verkar vara värsta dumma asperger som bara räknar siffror. Precis som kompisen på FHM, mördaren.

Han bemöter dina siffror med andra siffror, presenterar källor och ställer frågor. Då svarar man väl med motargument och inte en hel jävla sida av förolämpningar som inte har med saken att göra och är helt påhittade i din fantasi.
Citera
2020-06-15, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Han bemöter dina siffror med andra siffror, presenterar källor och ställer frågor. Då svarar man väl med motargument och inte en hel jävla sida av förolämpningar som inte har med saken att göra och är helt påhittade i din fantasi.

Vad fan snackar du om? Läs för fan va han har skrivit. Han angav exakta siffror av hur många som hade dött i influensa tidigare år. Och han gottade sig i att det hade dött fler i influensa andra ån än 2020. Vilket han inte kunde visa källor för. Så han är för fan en lögnare. Och han förtjänar alla förolämpningar eftersom han är farlig.
Såna som kommer med falska källor för att stödja ett styre som begår folkmord är ocksa skyldiga. Han är alltså också en mördare. Läs på va andra skriver innan du snackar, tönt.
Citera
2020-06-15, 22:15
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Inte möjligt. Var hittar du den studien?

Det är förvånande, men så tycks det ändå va.

Insamlingsperioden 11–17 maj (vecka 20)

Data för insamlingsperioden 11-15 maj (vecka 20) visar att 6,1% av befolkningen har antikroppar efter genomgången covid-19, med fortsatt mycket låg andel antikroppspositiva bland äldre (65-95 år; 2,9%),

Följt av vuxna (20-64 år; 6,5%) och barn (0-19 år; 7,5%) som visar en trend till stigande andel antikroppspositiva, se figur 1.

Andelen antikroppspositiva var fortfarande högst i Stockholm (10,2%; 95% KI 7,06-14,18), medan andelen i Skåne var 4,4% (95% KI 1,47-9,75) och i Västra Götaland 4,2% (95% KI 1,94-7,86).

Åskådliggörs även grafiskt.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/6561cbb8fcb8435788fb69f5fd1b4356/seroepidemiologiska-studier-genomgangen-covid-1-delrapport-1.pdf
Citera
2020-06-15, 22:16
Medlem
Israeli study points to nicotine as a potential therapeutic for COVID-19
"The risk of infection by COVID-19 appears to be reduced by half among current smokers," researchers have found.

They found that among those who had tested positive, 9.8% were smokers against 19% of the overall population.
A previous smoking habit also appeared to confer some benefit, as 11.7% of those tested positive were former smokers against 13.9% in the general research population. Therefore, those who had previously smoked had a 19% lower risk of catching the virus, the results suggested.

These results appeared to hold even when previously existing conditions were taken into account – and of those who did test positive, there was no evidence that smoking worsened the symptoms of the disease.
(Källa: Jerusalem Post)
https://www.jpost.com/health-science/more-studies-point-to-nicotine-as-a-potential-therapeutic-for-covid-19-630576
Citera
2020-06-15, 22:17
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är FHMs ansvar att begränsa smittspridningen. Man kan inte lägga ansvaret på vanlig folk och hoppas att det funkar.

Ska de straffas nu då? För de har ju velat ha smittspridning och de har ju lagt allt ansvar på folk.
Citera
2020-06-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mancosureinholf
Jaså? Jag ska öppna mina ögon? Det finns sedan 3 månader en global pandemi. Det dör folk som fugor i hela världen. Och så kommer nån idiot här på flashback och säger att man ska öppna ögonen. Det har aldrig nånsin dött ås mycket folk i Sverige pga "en influensa". Inte ens en "svårare influensa".
Jag ska rätta mig. Det är inte bara dem som är mördare. Såna som du, som på ett väldigt föraktande sätt skiter och inte har nån respekt på alla som mist sina liv under pandemi, är lika skylidg. Du ingår i samma kategori som Tegnell & co. Skillnaden är att som töntar som du inte bestämmer nånting. Eller iofs, du ar också en roll. Du är ett hjärntvättat får som äter upp all skit som Löfven & co matar svenskarna med. Du är så pass lågbegåvad att du äter all deras skit. Du fattar inte ens att det dem gör mot svenskar gör de mot dej också. Är du helt ensam i världen, saknar närhet till nån, då kan jag förstå att du inte bryr dig. För din del kan alla lika gärna dö, eftersom du är en looser. Och jag hoppas verkligen att du är en looser. Är du inte det, har du familj och folk du bryr dig om, då är du verkligen blåst i huvudet.

Om du inte vill undersöka statistik och hur det ser ut i verkligheten varje år kan jag inte hjälpa dig. Coronaviruset har skördat fler än under de tuffare influensasäsongerna, det har jag aldrig förnekat. Men att säga att det är enbart corona som skördar tusentals extra liv varje år är bara en stor förnekelse. Det brukar sluta i sådana uttalanden som du gör - att attackera på person när faktan rimmar illa med den starkt förankrade förutfattade meningen.
Citera
2020-06-15, 22:23
Medlem
Angående blodgrupper.
People with blood type O more protected against COVID-19 - studies
If a person with blood type A transmits the virus to a person with type O blood, the type O person will have antibodies that can fight the virus.
(Källa: The Jerusalem Post)

Their preliminary data suggests that O blood type appears to be protective against the virus, and people with that type are between 9-18% less likely than other individuals to have tested positive for the COVID-19 virus.
Citera
2020-06-15, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om du inte vill undersöka statistik och hur det ser ut i verkligheten varje år kan jag inte hjälpa dig. Coronaviruset har skördat fler än under de tuffare influensasäsongerna, det har jag aldrig förnekat. Men att säga att det är enbart corona som skördar tusentals extra liv varje år är bara en stor förnekelse. Det brukar sluta i sådana uttalanden som du gör - att attackera på person när faktan rimmar illa med den starkt förankrade förutfattade meningen.

Nej, jag attackerar dej eftersom du sprider falsk information. Och du är för fan farlig. Du stödjer ett styre som begår folkmord och det gör du dessutom genom att komma med lögner. Det du presenterar är siffror från andra influensasäsonger när det fanns NOLL, jag upprepar NOLL, restriktioner i landet. I år har för första gången i svensk historia satts upp massvis med restriktioner. Hur i hela helvete tror du det hade slutat om man inte hade haft dessa restriktioner? Det hade dött ett par hundra mer? Eller vad tror du? 500 mer bara? 800? Vem fan bryr sig liksom. Eller hur? Vi har inga bevis, eller hur? Men man ska verkligen vara blåst i huvudet om man inte fattar att det hade dött väldigt många fler om restriktionerna hade varit likt dem man hade 2019, 2018 osv. Så, va i helvete pratar du om influensa för? Det vet för fan även barn att detta är en pandemi. Gå tillbaka under din sten nu.
Citera
2020-06-15, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Påverkar inte covid folkhälsan? Man får överväga vad som påverkar livsvillkoren mer på ett negativt sätt. Det finns till och med forskning som visar att sämre levnadsstandard eller ökad arbetslöshet inte leder till en ökad mortalitet.

Att gå i karantän är inte någonting som de flesta gör bara för att de gillar det. Det finns väldigt få människor som gillar att vara isolerade från omvärlden. Din fråga är irrelevant.
Ja, det var ju den avvägningen de gjorde. Att fördelarna med att rekommendera hemarbete övervägde nackdelarna.

Som jag sa så är det inte bara levnadsstandarden som påverkar utan också skillnaden i levnadsstandard. Det är bättre för hälsan att ha en lika hög eller högre levnadsstandard än sin omgivning än en lägre. Även om den faktiska levnadsstandarden i det första fallet är mycket lägre än i det andra fallet.

Min fråga syftade till att du påstod att om man inte klarade lockdown några månader borde man inte existera. Jag undrade om det omvända också gällde.
Citera
2020-06-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är förvånande, men så tycks det ändå va.

Insamlingsperioden 11–17 maj (vecka 20)

Data för insamlingsperioden 11-15 maj (vecka 20) visar att 6,1% av befolkningen har antikroppar efter genomgången covid-19, med fortsatt mycket låg andel antikroppspositiva bland äldre (65-95 år; 2,9%),

Följt av vuxna (20-64 år; 6,5%) och barn (0-19 år; 7,5%) som visar en trend till stigande andel antikroppspositiva, se figur 1.

Andelen antikroppspositiva var fortfarande högst i Stockholm (10,2%; 95% KI 7,06-14,18), medan andelen i Skåne var 4,4% (95% KI 1,47-9,75) och i Västra Götaland 4,2% (95% KI 1,94-7,86).

Åskådliggörs även grafiskt.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/6561cbb8fcb8435788fb69f5fd1b4356/seroepidemiologiska-studier-genomgangen-covid-1-delrapport-1.pdf

Ah, det var en svensk studie. Vet inte om jag litar på de siffrorna då. Men, man kan tänka sig kanske att många i yngsta gruppen var den ålderskategori som hade flest antikroppar, MEN...jag tror att nivån är så låg i just denna åldersgrupp (närmast obefintlig) att de riskerar att kunna bli återinfekterade. Men som sagt, då studien är från Sverige är jag mycket skeptisk, då alla andra länders studier visar på det motsatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in