2020-06-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Jeg har aldri sett en rød bil med stålfarget bensinlokk.

Slike lokk brukes på sportsbiler eller hos bilbyggere som vil gjøre bilen mer sporty.

https://gundersenmotorsport.no/butikk/bil/bil-tanker_og_beholdere/bil-tanker_og_beholdere-bensintank-fuelcell/sparco-tanklokk-m-las-alu/
Citera
2020-06-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Det ser ut til at årstallet 1970 kan stemme med at han fremdeles var student der.
TH og AEH giftet seg i 1969. ( https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0EaoeA/anne-elisabeth-hagen-savnet-av-venninnene-hvor-har-du-blitt-av )

Interessant hvis det finnes en link til en tidligere hendelse på Gjøvik.
Citera
2020-06-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er nå gått over 2 uker siden TH sendte bitcoin-meldingen jeg vil betale.
På nytt er det ingen respons fra antatt motpart.

Kanskje familien burde gjøre et forsøk på å utlove dusør i stedet.
Det kan kanskje føre til en bevegelse i saken.

Et viktig skritt. Som jeg skrev i går kan dette føre til en bevegelse i saken.

Det legges ingen betingelser for dusøren. Det er ingen krav om at skyldige må bli identifisert.
Hovedfokuset er å få opplysninger som fører til AEH blir funnet.

Kommer det tips eller opplysninger som gjør at AEH blir funnet, vil dusøren på 10 millioner kroner bli utbetalt.
Barna i familien kommer også med en appell i kveld til de som måtte vite noe.
Citera
2020-06-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
VG i kveld
Tom Hagen utlover dusør på 10 millioner

Svein Holden om dusøren:
"– Dersom vi får opplysninger som fører til at hun blir funnet av politiet vil vi gi en belønning på 10 millioner kroner, sier han."
Men !
"Samtidig sier Holden at de kun er en «passiv mottaker» av tips:

– Dersom vi får tips av substans, vil innholdet bli videreformidlet til politiet som skal foreta den videre etterforskningen av tipset.
"
Skal tipsene siles av TH og Holden først???

Jeg tror ikke mine egne øyne akkurat nå !

Hvilken ufattelig galskap !

Tja, det vil jo være et nederlag for politiet om det viser seg at TH er uskyldig, så jeg vil si det er fornuftig at Holden får alle tips. For all del , både politiet og Holden burde fått alle tips, men nå er det slik at TH ikke har tillit til politiet, av forståelige grunner.
Man kan vel på en spøkefull måte si at Holden har satt politiet under administrasjon.
Citera
2020-06-15, 21:34
Medlem
Citat:
VG i kveld

Svein Holden om dusøren:
"– Dersom vi får opplysninger som fører til at hun blir funnet av politiet vil vi gi en belønning på 10 millioner kroner, sier han."
Men !

– Dersom vi får tips av substans, vil innholdet bli videreformidlet til politiet som skal foreta den videre etterforskningen av tipset.
"

Tips må nødvendigvis siles. Hvis det viser at det kommer mengder med tips, så kan man ikke belaste politiet med spinnville teorier. Minner om at 134 personer har tilstått drapet på Olof Palme.
Citera
2020-06-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Slike lokk brukes på sportsbiler eller hos bilbyggere som vil gjøre bilen mer sporty.

https://gundersenmotorsport.no/butikk/bil/bil-tanker_og_beholdere/bil-tanker_og_beholdere-bensintank-fuelcell/sparco-tanklokk-m-las-alu/
Der er selve tanklokket du linker til. Da må luken ha stått åpen dersom noen skulle se lokket , eller luken må ha manglet.
Citera
2020-06-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Tja, det vil jo være et nederlag for politiet om det viser seg at TH er uskyldig, så jeg vil si det er fornuftig at Holden får alle tips. For all del , både politiet og Holden burde fått alle tips, men nå er det slik at TH ikke har tillit til politiet, av forståelige grunner.
Man kan vel på en spøkefull måte si at Holden har satt politiet under administrasjon.

Nei, dette er også veldig avslørende for TH.

TH tør ikke sende tips direkte til politiet, men vil sile de selv først. Dette er en mann som har mye å skjule.
Citera
2020-06-15, 21:37
Medlem
Citat:
Nei, dette er også veldig avslørende for TH.

TH tør ikke sende tips direkte til politiet, men vil sile de selv først. Dette er en mann som har mye å skjule.
Ja ok.
Citera
2020-06-15, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Nå skjer det ting. Og disse tingene taler fordel TH. Både observasjon av BMW nr 2 med damen ,og dusøren.

Det er TV2 som har postet dette om BMW X3 og dusør. Samme som postet det brevet som var skrevet av datteren, i regi av TH. Virker som at TV2 har blitt familiens kanal for å prøve å renvaske TH.
Er det ikke litt rart at TH for bare noen få dager siden sendte "kidnapperne" beskjed om at han vil betale, og nå plutselig vil utlove dusør på 10 mill uten å i det hele tatt vente å se om han får svar? For meg virker det som at han er desperat. Han skjønner at politiet har funnet enda flere spor i hjemmet, og at hans frihet går mot slutten. I et siste desperate forsøk på å få politiet til å forandre mening, så legger han på dusør-kortet som han har spart på i lang tid.
Citera
2020-06-15, 21:39
Medlem
Citat:
VG i kveld

Svein Holden om dusøren:
Men !

"

Helt borti natta at tipserne ikke skal tipse politiet direkte.
Citera
2020-06-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Det kan jo være mulig. Er det noen som har tilgang eller har mulighet til å undersøke om noen aviser i Gjøvik har omtalt en voldsepisode i Gjøvik i mars 1970 ?

Dette var det mest aktuelle jeg fant, et drap i påsken 1970 i Hov. 33 år gammel drapsmann, tilsynelatende utilregnelig. Vanskelig å se hva det skulle ha med denne saken å gjøre.
Citera
2020-06-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Tips må nødvendigvis siles. Hvis det viser at det kommer mengder med tips, så kan man ikke belaste politiet med spinnville teorier. Minner om at 134 personer har tilstått drapet på Olof Palme.

Nei, politiet foretrekke å sile tipsene selv.

Og det er klart at alle som har tips som på noen som helst måte kan peke mot TH, må tipse politiet direkte.

Det vil jo være oppsiktsvekkende dersom hovedmistenkte i en etterforskning fikk anledning til å sile tips fra publikum, før tipsene blir overlevert til politiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in