Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Jag vet redan. Det visar jag gärna dig också!
Men anledningen till mitt ifrågasättande är att du, som jag gissar inte har så brutalt mycket erfarenhet av sådant här, sitter och random slänger ur dig att du hoppas rätten förstår innebörden av ”rimligt tvivel” - När detta i själva verket är ”hård-juridik” och oerhört komplext! Ditt resonemang låter ju som att om dom inte friar så har dom inte fattat vad ”bortom rimligt tvivel” är... och jag vet inte riktigt om Du har mandat att säga det!
Jag har läst och funderat kring otaliga brottsfall och här spekulerar jag, eller snarare menar, att om man lägger ihop den tekniska bevisningen i just detta fall med de faktiska omständigheterna så hamnar man "utom rimligt tvivel" (som det egentligen heter). Och jag hoppas att den aktuella rättsliga instansen skall landa där. Det blir konsekvenser för vårt rättssamhälle om man inte gör det, vill jag påstå.
Det skulle vara intressant att veta vad det var i just mitt inlägg som fick ditt topplock att gå? Om vi ska börja prata om vem som har, eller inte har "mandat" att spekulera eller uttrycka en åsikt i en flashbacktråd, då blir det kanske inte så mycket kvar av fb.