Citat:
Ursprungligen postat av
Rad-i-Kalle
Nähä, och ändå bråkar du så det står härliga till ...

Jag svarar på dina inlägg riktade till mig. Och du kallar det att bråka? It's all inte eye of the beholder, right? Visst, inget att uppehålla sig längre kring, men tänker jag mig in i den omvända situationen, att jag skulle vara bosatt på exempelvis Irland, nog tror jag att jag skulle uttrycka mig lite mer försiktigt om jag blev intervjuad i media om vad jag tyckte om irländsk politik.
Inget fel i att uttrycka en åsikt, men man kan väl ändå visa en viss respekt för sitt värdland/nya hemland genom att uttrycka sig mer sakligt även om man är kritisk. Så min kritik handlar väl mest om personens totala stillöshet, vilket naturligtvis inte utgör ett lagbrott även om hen får tåla att man reagerar.
Det säger kanske något positivt om Sverige ändå att man får och vågar vara kritisk. Men plötsligt vill visst ingen längre att Sverige ska vara ett fritt land. Man undrar varför de flyttade hit.
I slutändan tycker jag man kan fundera om coronaviruset är fullt så illa att det ska kväsas till sista droppen med alla tänkbara medel. Det är något man bör kunna ha en saklig diskussion om utan att spy galla och etter över Sverige om FHM.
Länge verkade många länder ha som mål att hålla nere spridningen så vården hann med, men nu har det svängt alldeles och de som inte vill utrota till sista droppen med drakoniska medel hatas och föraktas på ett sätt som kan verka lite överdrivet. Och många hakar på av bara farten.
Gissar att killen bara var en narcissist som inte kände sig nog omhuldad i sitt nya hemland. Vad göra?