2020-06-15, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jo, det stod t o m i tidningarna om det.

https://nyheteridag.se/tegnell-ojamlikt-att-spotifys-anstallda-far-jobba-hemma/
Det är är ju precis det jag säger: Spotify får göra som de vill, det kan finnas anledning där smittspridningen är stor och det skapar en ojämlikhet varför man behöver fundera på konsekvenserna innan man rekommenderar det. Precis som jag sagt hela tiden.
Citera
2020-06-15, 18:44
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Är det OK att duscha nu eller ska man fortsätta att bara tvätta händerna?
Inte duschat sen i mars...
Säkrast är att bada i klorerat vatten.
Citera
2020-06-15, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu är du ännu mindre trovärdig och ännu mer fjantig vilket jag inte trodde var möjligt för dig att uppnå.

Om du anser mig trovärdig eller inte är inte intressant. Men kul att du tog tog tid att ens tänka den tanken . Vem hjälpte dig ?
Citera
2020-06-15, 18:47
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fel igen:

The hypothalamus as a hub for putative SARS-CoV-2 brain infection

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.06.08.139329v1

Skulle precis kasta på dig ett epitet men jag förstår nu att du drabbats av kroniska skador i hjärnan av viruset. Mea culpa!

Obehagligt det där. Bara att notera meningslöst svammel som ett av alla symptom.

Klockrent! Ja, förlust av smak är ett relativt vanligt symptom så att viruset smiter in i nervsystemet har vi vetat länge.
Citera
2020-06-15, 18:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jo, det stod t o m i tidningarna om det.

https://nyheteridag.se/tegnell-ojamlikt-att-spotifys-anstallda-far-jobba-hemma/

Om det skulle vara jämlikhet så borde Tengele o Giesecke jobbat en vecka på ett smittat boende utan munskydd...
Citera
2020-06-15, 18:52
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Fast världens expertis är väl överens om att vädret inte påverkar..
Det är väl bara Tegnell som håller fast vid det, och Trump också kanske.

Huruvida D vitamin påverkar diskuteras flitigt dock. Högt UV index skulle kunna minska dödligheten om D vitamin gör sjukdomen lindrigare tex.
Citera
2020-06-15, 18:55
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det är luncher som drar in brödfödan och pengar till driften. Sen är alaCarte och barintäkterns ofta grädden på moset.
Hahaha, du verkar ju inte ha koll på mycket? Det är inte lunchserveringen som står för “brödfödan”, de är bara en liten del av intäkterna.
Citera
2020-06-15, 18:58
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jo men smartskalle där, hur ska de då veta att det är just corona de lidit av i tio veckor? Man kan inte bara gissa sig till en sån sak. Dessutom sa den person som pratade om 210 000 att hen återigen testat positivt för aktivt virus, så hen var uppenbart lyckligt lottad att få göra upprepade tester, inte bara för virus-DNA utan även för att testa om det var aktivt.

Men om du så gärna vill tro att det i Sverige finns 210 000 självdiagnosticerade covidsjuka som varit sjuka i 10+ veckor, så varsågod. Whatever floats your boat.
Antalet vet jag inte säkert men att de är i 10-tusen talen verkar högst troligt.

Det är naturligtvis inte jättesvårt att förstå om man drabbats av covid-19 även om man inte får testa sig. Jag känner folk som fått diagnosen via samtal med läkare, dock kan de ju inte skriva att det är covid-19 utan en positiv test även om de är övertygade om det.
Citera
2020-06-15, 19:02
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu är det väl inte helt klarlagt vad Tegnell sade och menade med påståendet om att inte till fullo rekommendera arbete hemifrån till en början. Det skulle dock kunna vara ett exempel på där en myndighet blir politisk i stället för objektiv.
Till fullo? Du får nog ta och lyssna på vad han sa exakt.
Citera
2020-06-15, 19:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Alla studenter har väl "underliggande sjukdomar sen tidigare" enligt vissa snart? Eller att de skulle vara för överviktiga..
Ja, man undrar ju hur dessa dårar fungerar. De är anmärkningsvärt faktaresistenta.
Citera
2020-06-15, 19:05
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Precis. Det var nog därför bokningsappen för coronatest kraschade idag i Sthlm, när den lanserades. För många som ville få testa sig, äntligen... Hoppas de får ordning på det.
Ja.

Det har ju förekommit en del artiklar om människor som varit sjuka mycket länge men ändå vägrats testning. Hemskt!
Citera
2020-06-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fel igen:

The hypothalamus as a hub for putative SARS-CoV-2 brain infection

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.06.08.139329v1

Tror tyvärr att den artikeln var lite för svår för dig. C19 ger inga permanenta hjärnskador men behandlingar och medicinering kan medföra sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in