Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Jag är inte intresserad av SD. Att han är en
idiot är väl utrett sedan länge? Det är väl alla
överens om?
Att jag delar det som ses som negativt om BO
beror på att det finns postare som från dag 1
har försökt sprida en falsk idealiserande bild av
henne. Oklart varför.
Dessutom förstår jag inte varför det hela tiden
ska tjatas om att hon var 3-barnsmamma.
Skulle det betyda att mordet på henne är värre
än mordet på en kvinna som inte har några
barn? Ger det henne ett högre värde som
människa?
Jag vill förstå varför hon mördades. Jag vill
veta om hon kunde ha levt idag om hon gjort
andra val. Jag tycker att det är viktigt så att
andra kvinnor kan bli medvetna om vilka risker
de ev. utsätter sig för.
Jag upplever det som att det blir skevt när du driver en egen sak i tråden om mordet på L. Vill du varna andra kvinnor om risker bör du starta en debatt i en egen tråd och lyfta in fall och exempel där du kan påvisa och diskutera om att det kunde ha slutat annorlunda om den mördade kvinnan gjort andra val.
Kanske inte ens mördaren riktigt förstår fullt ut varför hen mördade L. Mord är ju inget normalt agerande precis, men i detta fall finns såväl söndrig flerårig historik med en hemlig relation fylld av lögner, våld, hot om att döda, smygfoto/filmning och andra ömsesidiga hot. Till slut tappade S kontrollen över båda kvinnorna som dessutom blivit pigga och glada av att ha gått vidare med andra. Han hade ingen makt längre och hans obalans ses tydligt med strösselförhör, hans fjantade om att barnen kunde lika gärna bo hos mormor för han var inget värd och velandet med USA-resan. Det finns mängder med indicier och ett väldigt konstigt beteende med lögner i förhör, digitala raderingar, utlovanden om lösenord till polisen som sen tas tillbaka, en mängd konstiga påhitt om hotfulla män i bakhåll, larmar polis och sticker ut för att spana efter de hotfulla och lämnar mobilen hemma istället för att möta L och skydda henne som han stämt möte med, falserier om olika sexaktiviteter högt och lågt överallt för att förklara eventuella blodspår, Ls blod på hans tvättmaskin, Ls DNA i hans högra skoplös, S sperma på hennes kjol, färskt rivsår på hans ben och hans DNA på Ls ring. Alla spår leder till S och mastodontutredningen leder oundvikligen till S.
Som sagt, kanske inte ens mördaren kan förstå mordet, så jag tror din lusta till att fortsätts lyfta fram fler av Ls tillkortakommanden blir meningslös för många av oss som följt tråden eftersom de flesta av oss långvariga i tråden sannolikt har tagit del av FUP och rättegången. Därmed har vi fått ett rejält underlag att ta in om den här sorgliga historien. Kanske alla kommer att få leva med att S får rätt i att "Det aldrig kommer lösas" och att endast S kan veta om han är mördaren. Vi andra får fortsätta gissa.
Jag tror inget av ditt fortsatta skitgrävande om L efter rättegången kommer kunna ge dig några svar på varför hon mördades eller ge någon effekt i din agenda att varna andra kvinnor för att göra fel val i sina liv.
Påminner igen om:
Även om S mördade L så tror jag inte ens han skulle kunna tänka sig att stödja hur du och några andra ständigt ser till att lyfta fram ofördelaktiga detaljer om L ur ett sammanhang som är så mycket större. S tycks ha både älskat och hatat L, men jag har inte uppfattat att han ägnat sig åt att lyfta fram skit om henne som mamma eller kvinna.
Glourioslife, du skrev för drygt två år sen följande:
"2018-05-20, 02:56 #540
Så lågt att utnyttja ett mord på en stackars kvinna
för att sprida sin propaganda.
Kommer det alltid att vara så att kvinnan får skylla sig själv?
Ska det aldrig bli någon förändring på det?"