2020-06-15, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag är inte intresserad av SD. Att han är en
idiot är väl utrett sedan länge? Det är väl alla
överens om?

Att jag delar det som ses som negativt om BO
beror på att det finns postare som från dag 1
har försökt sprida en falsk idealiserande bild av
henne. Oklart varför.

Dessutom förstår jag inte varför det hela tiden
ska tjatas om att hon var 3-barnsmamma.
Skulle det betyda att mordet på henne är värre
än mordet på en kvinna som inte har några
barn? Ger det henne ett högre värde som
människa?

Jag vill förstå varför hon mördades. Jag vill
veta om hon kunde ha levt idag om hon gjort
andra val. Jag tycker att det är viktigt så att
andra kvinnor kan bli medvetna om vilka risker
de ev. utsätter sig för.

Hon hade förmodligen levt idag om hon hade haft ett annat beteende. SD (om han nu är gm) hade förmodligen inte dödat någon annan om han inte träffat och spänt på LW.
Citera
2020-06-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag är inte intresserad av SD. Att han är en
idiot är väl utrett sedan länge? Det är väl alla
överens om?

Att jag delar det som ses som negativt om BO
beror på att det finns postare som från dag 1
har försökt sprida en falsk idealiserande bild av
henne. Oklart varför.

Dessutom förstår jag inte varför det hela tiden
ska tjatas om att hon var 3-barnsmamma.
Skulle det betyda att mordet på henne är värre
än mordet på en kvinna som inte har några
barn? Ger det henne ett högre värde som
människa?

Jag vill förstå varför hon mördades. Jag vill
veta om hon kunde ha levt idag om hon gjort
andra val. Jag tycker att det är viktigt så att
andra kvinnor kan bli medvetna om vilka risker
de ev. utsätter sig för.

Jag upplever det som att det blir skevt när du driver en egen sak i tråden om mordet på L. Vill du varna andra kvinnor om risker bör du starta en debatt i en egen tråd och lyfta in fall och exempel där du kan påvisa och diskutera om att det kunde ha slutat annorlunda om den mördade kvinnan gjort andra val.

Kanske inte ens mördaren riktigt förstår fullt ut varför hen mördade L. Mord är ju inget normalt agerande precis, men i detta fall finns såväl söndrig flerårig historik med en hemlig relation fylld av lögner, våld, hot om att döda, smygfoto/filmning och andra ömsesidiga hot. Till slut tappade S kontrollen över båda kvinnorna som dessutom blivit pigga och glada av att ha gått vidare med andra. Han hade ingen makt längre och hans obalans ses tydligt med strösselförhör, hans fjantade om att barnen kunde lika gärna bo hos mormor för han var inget värd och velandet med USA-resan. Det finns mängder med indicier och ett väldigt konstigt beteende med lögner i förhör, digitala raderingar, utlovanden om lösenord till polisen som sen tas tillbaka, en mängd konstiga påhitt om hotfulla män i bakhåll, larmar polis och sticker ut för att spana efter de hotfulla och lämnar mobilen hemma istället för att möta L och skydda henne som han stämt möte med, falserier om olika sexaktiviteter högt och lågt överallt för att förklara eventuella blodspår, Ls blod på hans tvättmaskin, Ls DNA i hans högra skoplös, S sperma på hennes kjol, färskt rivsår på hans ben och hans DNA på Ls ring. Alla spår leder till S och mastodontutredningen leder oundvikligen till S.

Som sagt, kanske inte ens mördaren kan förstå mordet, så jag tror din lusta till att fortsätts lyfta fram fler av Ls tillkortakommanden blir meningslös för många av oss som följt tråden eftersom de flesta av oss långvariga i tråden sannolikt har tagit del av FUP och rättegången. Därmed har vi fått ett rejält underlag att ta in om den här sorgliga historien. Kanske alla kommer att få leva med att S får rätt i att "Det aldrig kommer lösas" och att endast S kan veta om han är mördaren. Vi andra får fortsätta gissa.

Jag tror inget av ditt fortsatta skitgrävande om L efter rättegången kommer kunna ge dig några svar på varför hon mördades eller ge någon effekt i din agenda att varna andra kvinnor för att göra fel val i sina liv.

Påminner igen om:
Även om S mördade L så tror jag inte ens han skulle kunna tänka sig att stödja hur du och några andra ständigt ser till att lyfta fram ofördelaktiga detaljer om L ur ett sammanhang som är så mycket större. S tycks ha både älskat och hatat L, men jag har inte uppfattat att han ägnat sig åt att lyfta fram skit om henne som mamma eller kvinna.

Glourioslife, du skrev för drygt två år sen följande:
"2018-05-20, 02:56 #540

Så lågt att utnyttja ett mord på en stackars kvinna
för att sprida sin propaganda.

Kommer det alltid att vara så att kvinnan får skylla sig själv?
Ska det aldrig bli någon förändring på det?"
Citera
blomvattnares avatar

Moderatormeddelande

Postat av blomvattnare 2020-06-15, 11:54
Moderator
Observera att topic är själva mordet. Inte diverse anekdoter och personliga uppfattningar om vare sig MGM eller BO eller andra personer.

Både när det gäller en MGM och ett BO kan det förstås vara av intresse för själva brottet hur de är/var som personer. Detta eftersom motivet till ett brott kan uppstå från personligheterna och deras göranden och låtanden.

Men då åligger det postaren att göra denna koppling. Kopplingen till själva brottet.

Personliga åsikter om medpostare är alltid OT.

/Mod
2020-06-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Problemet med det är väl att SD inte blivit anmäld eller liknande av övriga flickvänner tidigare? SD verkar haft fungerande parrelationer till dess HD blev svårt deprimerad. Vilketantagligt medförde attSD själv inte mådde något vidare, så när relationen mellan LW som inte verkar helt hundra med sin ryggsäck såledesstöttar SDför att sedan inleda ett förhållande med SD så är det väl lite som en blind ska ledsagda en annan blind. De tar fram det sämsta ur varann. Detta är så den destruktiva relationen.
Martin Johansson har ju misshandlat andra flickvänner han haft, och tyvärr var väl Lotta som han dödade inte heller speciellt begåvad med grundläggande självbevarelsedrift. Martins bakgrund var väl känd för henne då de blev ett par. De träffades på hans muckarfest när han kom ut från ett fängelsestraff, han hade en annans liv i bagaget och några som han skadat för livet därutöver. Det tände Lotta på.

Det är knappast en begåvad självbevarelsedrift att mörda någon. Framförallt är det aldrig någonsin försvarbart. Och inte minst, mord kan inte preskriberas. Många inlägg vill att LW skall bära hundhuvudet i detta morddrama. Oavsett hur LW betedde sig är mord aldrig någonsin berättigat. Om mördaren nu är klokare än vad LW var, så kunde det lösts på annat sätt än genom ett mord. Mördaren skall fast!
Citera
2020-06-15, 13:34
Medlem
NA provläs till 13.43

HD har fått skadestånd, förlorad arbetsinkomst/sveda och värk knappa 30´för dryga veckan hon satt i häktet.
Citera
2020-06-15, 13:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
NA provläs till 13.43

HD har fått skadestånd, förlorad arbetsinkomst/sveda och värk knappa 30´för dryga veckan hon satt i häktet.

Citerar in lite från artikeln.

Citat:
Kvinnan greps misstänkt för mord förra hösten. Hon anhölls och häktades också under en vecka men släpptes senare fri. Alla misstankar mot henne avskrevs sedan av åklagare Åsa Hiding.

För tiden hon satt frihetsberövad, drygt en vecka, har hon nu sökt ersättning av staten. Och det har Justitiekanslern (JK) beslutat att hon ska få.

Totalt kommer ex-frun få 29 577 kronor. Dels för förlorad arbetsförtjänst, dels också för lidande.

"Hänsyn har tagits till att sökanden varit misstänkt för synnerligen allvarlig brottslighet", skriver JK.

https://www.na.se/artikel/misstanktes-for-inblandning-i-hjarstamordet-far-nu-ersattning-av-staten

Bra veckoförtjänst men jag skulle inte vilja byta med henne, pengarna kommer inte att hjälpa henne tillbaka till det liv hon hade innan hon greps.
Citera
2020-06-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

https://www.na.se/artikel/misstanktes-for-inblandning-i-hjarstamordet-far-nu-ersattning-av-staten

Bra veckoförtjänst men jag skulle inte vilja byta med henne, pengarna kommer inte att hjälpa henne tillbaka till det liv hon hade innan hon greps.

Tack, jag klarar inte av sådana "finesser".
Citera
2020-06-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
NA provläs till 13.43

Det var inget dåligt skadestånd hon fick, ja hon är helt avskriven i ärendet men med tanke på allt ljug, minnesluckor och skumt beteende så anser jag det rätt osmakligt.
Personligen tror jag att man hade kunnat sätta dit henne för skyddande av brottsling om utredarna hade ansträngt sig lite mer.
Men med tanke på att det mesta i detta fall skötts rätt illa så är det väl för mycket begärt
Citera
2020-06-15, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Härligt för MGK men jag tycker att det var på tok en för liten slant. Nu får vi verkligen hoppas och hålla våra tummar för att MGM får ett riktigt rejält skadestånd i slutänden, det tycke jag att MGM är väl värd.

Tack för en härlig nyhet hoppas på fler goda nyheter inom kort.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-15, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det var inget dåligt skadestånd hon fick, ja hon är helt avskriven i ärendet men med tanke på allt ljug, minnesluckor och skumt beteende så anser jag det rätt osmakligt.
Personligen tror jag att man hade kunnat sätta dit henne för skyddande av brottsling om utredarna hade ansträngt sig lite mer.
Men med tanke på att det mesta i detta fall skötts rätt illa så är det väl för mycket begärt

Om S döms i HR och den fortsatta utredningen inför kompletteringarna har påvisat att t ex H, J och SOA skyddat S genom högst medvetna raderingar av besvärligheter för S, så lär åkl kunna framställa om åtal som kan leda till fängelse minst 6 månader och högst 4 år för Skyddande av brottsling.
Citera
2020-06-15, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Om S döms i HR och den fortsatta utredningen inför kompletteringarna har påvisat att t ex H, J och SOA skyddat S genom högst medvetna raderingar av besvärligheter för S, så lär åkl kunna framställa om åtal som kan leda till fängelse minst 6 månader och högst 4 år för Skyddande av brottsling.
Man får väl sätta hoppet till HR.
För det finns inte i min värld att en människa beter sig som bl.a HD har gjort om man inte har kännedom om brottet.
4 år vore alldeles okej kan jag tycka
Citera
2020-06-15, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten

MGK är ju numera avskriven och skall sålunda betraktas som fullständigt oskyldig

Det kanske i själva verket varit så att Örebropolisen lidit av ett starkt tunnelseende i detta fallet både när det gällde MGK och MGM.

Kanske att KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega Therese också lidit av detta tunnelseendet.

Jag undrar vem den riktige GM är i detta fallet, eller om det nu var mer än en GM ?
Kanske någon eller några från Vivalla ?
Motorvägmannen ? huv-personen ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in