2020-06-15, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Du kan hitta hälsoförsäkring som inkluderar Corona här för 1500 Baht i månaden, så det är inte så farligt.
Låter mera som någon lokal försäkring som inte täcker transport hem till Sverige om det skulle behövas.

Bra pris iof sig om den håller vad den lovar och gäller för utlänningar oavsett ålder och hälsotillstånd.
Citera
2020-06-15, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Låter mera som någon lokal försäkring som inte täcker transport hem till Sverige om det skulle behövas.

Bra pris iof sig om den håller vad den lovar och gäller för utlänningar oavsett ålder och hälsotillstånd.

Låter lite väl billigt, Ska väl täcka upp till 100 000 eller har jag missat något?
Citera
2020-06-15, 12:53
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcash
Länk tack!! Vore uppskattat om du kunde göra det.

Jag har inte skaffat det själv, ingår inte i någon riskgrupp. Har dock blivit spammad på Youtube och genom min telefonleverantör (AIS) med erbjudanden. Vet dock inte om de bara gäller för boende i Thailand eller även för turister. Tror inte turister kan få det just nu, om du inte redan är här, för nu krävs det försäkring som täcker upp till minst 100000 dollar för att dom ska släppa in dig i landet. Därför antar jag att de bara har riktat in sig på expats.
Min tjej säljer försäkringar genom det amerikanska bolaget Cigna, och de har förlorat så många kunder för att de inte erbjudit corona-täckning att hon kommer bli uppsagd snart...

Jag svarade mest med priset jag sett i anslutning till teorin om att folk som redan är här skulle bli tvungna att lämna pga försäkring.
Citera
2020-06-15, 12:54
Medlem
Citat:
Låter lite väl billigt, Ska väl täcka upp till 100 000 eller har jag missat något?
Låter för bra för att vara sant, men väntar på en länk som kan styrka det hela.
Citera
2020-06-15, 12:56
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:

Helt riktigt, tror inte den räcker för turister just nu, det är bara riktat till expats. Send vet jag inte hur det är om man är 70 heller, just 1500 är den jag blivit erbjuden genom AIS och den täcker såklart bara vård i Thailand, inte att man blir flugen till Sverige.
Senast redigerad av Bombolenat 2020-06-15 kl. 12:57. Anledning: Stavning...
Citera
2020-06-15, 12:58
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Låter för bra för att vara sant, men väntar på en länk som kan styrka det hela.

Har tyvärr ingen länk, jag har fått erbjudande genom SMS från AIS.
Citera
2020-06-15, 13:07
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Seriöst, behövs det ens än förklaring till det?

Nu var det ju iofs inte dig jag frågade och om det behövs eller inte kanske jag själv kan avgöra?

Alltid intressant att få vissa påståenden utvecklade så man förstår hur någon tänker kring ett yttrande.
Citera
2020-06-15, 13:12
Medlem
Citat:
Jag har inte skaffat det själv, ingår inte i någon riskgrupp. Har dock blivit spammad på Youtube och genom min telefonleverantör (AIS) med erbjudanden. Vet dock inte om de bara gäller för boende i Thailand eller även för turister. Tror inte turister kan få det just nu, om du inte redan är här, för nu krävs det försäkring som täcker upp till minst 100000 dollar för att dom ska släppa in dig i landet. Därför antar jag att de bara har riktat in sig på expats.
Min tjej säljer försäkringar genom det amerikanska bolaget Cigna, och de har förlorat så många kunder för att de inte erbjudit corona-täckning att hon kommer bli uppsagd snart...

Jag svarade mest med priset jag sett i anslutning till teorin om att folk som redan är här skulle bli tvungna att lämna pga försäkring.

Citat:
Helt riktigt, tror inte den räcker för turister just nu, det är bara riktat till expats. Send vet jag inte hur det är om man är 70 heller, just 1500 är den jag blivit erbjuden genom AIS och den täcker såklart bara vård i Thailand, inte att man blir flugen till Sverige.

Citat:
Har tyvärr ingen länk, jag har fått erbjudande genom SMS från AIS.

Tack för info. Jag är expat så informationen kom väl till handa.

Antar du fått det AIS sms genom statens tracking-app. Någon som fått ett fint konto i den vevan atar jag. Lol.
Citera
2020-06-15, 13:14
Medlem
Citat:
Vill inte märka ord men en expats är fortfarande en turist rent juridiskt sett, där av frågan om om försäkring som är helt avgörande om man kan stanna eller inte. En postadress i Thailand betyder ingenting om du inte har rätt försäkring som backar upp dig.
Citera
2020-06-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Nu var det ju iofs inte dig jag frågade och om det behövs eller inte kanske jag själv kan avgöra?

Alltid intressant att få vissa påståenden utvecklade så man förstår hur någon tänker kring ett yttrande.

Nej det har du ju rätt i men du har ju cash så du borde ju veta att en stabil ekonomi leder oftas till en stabil och hälsosam familj.

40 miljoner arbetslösa i USA. Det är så man bryter ned en nation för att sedan införa ett nytt samhälle. Ett nytt New Normal helt enkelt.

Level The Playing Field !!!!
Citera
2020-06-15, 13:21
Medlem
Citat:
Vill inte märka ord men en expats är fortfarande en turist rent juridiskt sett, där av frågan om om försäkring som är helt avgörande om man kan stanna eller inte. En postadress i Thailand betyder ingenting om du inte har rätt försäkring som backar upp dig.

Själv trodde jag termen kom från en utlänning som satt fot i ett nytt land genom arbete/familj ect. Och inte genom några veckors turistande.

Vad säger juridiken?

Plz enlighten me?
Citera
2020-06-15, 13:34
Medlem
Citat:
Själv trodde jag termen kom från en utlänning som satt fot i ett nytt land genom arbete/familj ect. Och inte genom några veckors turistande.

Vad säger juridiken?

Plz enlighten me?
Hur många förtidspensionärer och 70+ tror du är skrivna i Thailand?

Juridiken säger att du är förbehållen ditt försäkringsbolag och via UD´s avrådan så har dom upphört pga rådande situation.

Varför tror du så många långliggare åkte hem i mars? Knappast beroende på att Thailand har så bra och billig vård om man skulle bli sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in