Citat:
Ursprungligen postat av
BrandiLove
Varför har hon ett intyg från kemtvätten att den inte luktar parfym? Säkert använd och kemtvättad.
Jag förstod det som att hon blev nekad att lämna tillbaka plagget och då gick till kemtvätten och där grät ut. Kemgubben satte sin näsa och luktade och kunde inte känna något. Han skrev då en lapp i affekt där det stod att han som erfaren kemgubbe då rakt inte kände någon parfymdoft.
Så min fråga hur dom kan neka henne att använda öppet köp är fortfarande inte helt klart. Om hon går vidare hur skall dom då visa att den luktar parfym om den inte längre gör det?
Enligt min fantasi så har tjejen sprungit in på Kemtvätten och där står det en kinesgubbe på 65 år. Hon gråter då hon har tagit sms-lån för klänningen som hon bara skulle använda en kväll och imponera på tjejerna.
Nu är hon helt förtvivlad och ber om ett intyg från kemkinesen att den inte luktar parfym. Kinesen luktar och känner hur det stinker parfym och svett om den. Han nekar naturligtvis och säger att han kan såklart inte sätta sitt namn på det. En avsugning senare och kinesen klottrar glatt ihop ett intyg.
Eftersom det verkar vara många som fantiserar ihop så kan väl jag med. Men frågan är vad vi vet och hur det överbryggar det öppna köpet. Vem kommer att få rätt och hur motiveras det?