2020-06-14, 18:37
  #16093
Medlem
Wow, vilken uppiggande kick jag fick nu när jag intog 0.7 bup nasalt... 😁😁😊
Citera
2020-06-14, 19:18
  #16094
Avslutad
Står i trådstarten en bra nybörjardos är år 0.5-1mg och maxtaket är 24mg. Hur är det då att klippa en hel 8:a på en gång?
Citera
2020-06-14, 19:27
  #16095
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Står i trådstarten en bra nybörjardos är år 0.5-1mg och maxtaket är 24mg. Hur är det då att klippa en hel 8:a på en gång?
Amen... Ta hela tabletten o krossa den i en plastpåse lr liknande o sedan så tar du lite pulver o sniffa, vänta minst 2 h om det skulle va lite o sedan fyll på då... Men om du e ovan börja med 0,3 - 0,8...denna e rätt potent drog, utvinns ur tebain vilket även morfin gör oxå..
Citera
2020-06-15, 08:21
  #16096
Medlem
Jag intog bup igår, har hört att t.ex Alvedon o tram är rätt farligt, förstärker kicken osv så min fråga lyder; e det lungt om jag tar 0,5 gram paracetamol idag?
Citera
2020-06-15, 08:52
  #16097
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Jag intog bup igår, har hört att t.ex Alvedon o tram är rätt farligt, förstärker kicken osv så min fråga lyder; e det lungt om jag tar 0,5 gram paracetamol idag?

Tram skulle jag undvika så länge det går men aldrig hört att paracetamol skulle vara farligt speciellt inte dagen efter? Har själv tagit det och jag lever, men med det sagt är jag ju inte läkare och ingen vet ju exakt hur du fungerar.

Hur stor mängd bup tog du?
Citera
2020-06-15, 08:56
  #16098
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Står i trådstarten en bra nybörjardos är år 0.5-1mg och maxtaket är 24mg. Hur är det då att klippa en hel 8:a på en gång?

Alltså bup funkar oftas så att effekten inte blir starkare desto mer du tar om du inte har någon tolerans, för mig är 1 mg lika bra som 8 Enda skillnaden är att jag spyr som ett svin i dagarna två men men det är inte så otrevligt som det låter. Men skulle absolut inte gå över 4 om jag är nybörjare eller noll tolerans bara slöseri.
Citera
2020-06-15, 09:28
  #16099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Tram skulle jag undvika så länge det går men aldrig hört att paracetamol skulle vara farligt speciellt inte dagen efter? Har själv tagit det och jag lever, men med det sagt är jag ju inte läkare och ingen vet ju exakt hur du fungerar.

Hur stor mängd bup tog du?
Ca 0,7. Den sitter ju fortfarande i.. (bupen), men har hört det e farligt o blanda tram o Alvedon, då måste väl det även va med denna? Men iofs är väl tram helt o hållet kemiskt o helt enkelt skit haha
Citera
2020-06-15, 09:36
  #16100
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Ca 0,7. Den sitter ju fortfarande i.. (bupen), men har hört det e farligt o blanda tram o Alvedon, då måste väl det även va med denna? Men iofs är väl tram helt o hållet kemiskt o helt enkelt skit haha

Grejen med att blanda tram är risken för kramper, riktigt otrevligt, så för att vara på den säkra sidan ta tram när man är ren från annat om man inte har kunskap.

0.7 slog på bra va? Riktigt mysigt. Hehe
Citera
2020-06-15, 10:21
  #16101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Grejen med att blanda tram är risken för kramper, riktigt otrevligt, så för att vara på den säkra sidan ta tram när man är ren från annat om man inte har kunskap.

0.7 slog på bra va? Riktigt mysigt. Hehe
O ja!! Perfekt dos, tog för första gången då nasalt, inget illamående vilket jag alltid blivit av att ta det under tungan.
Kmr aldrig o röra tram igen, mke äcklig drog helt ärligt men på ngt sätt e det lättare o bli beroende av tram än av bup (tror faktiskt många håller med mig om det)

Hur mke är en lagom dog för dig? Som sagt 0,3-0,8 är lagom för mig o tror nt heller jag kmr behöva öka då jag tar det ca en gång i veckan. Hur är det med dig? Går du på LARO? E mest bara nyfiken...
Citera
2020-06-15, 12:15
  #16102
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
O ja!! Perfekt dos, tog för första gången då nasalt, inget illamående vilket jag alltid blivit av att ta det under tungan.
Kmr aldrig o röra tram igen, mke äcklig drog helt ärligt men på ngt sätt e det lättare o bli beroende av tram än av bup (tror faktiskt många håller med mig om det)

Hur mke är en lagom dog för dig? Som sagt 0,3-0,8 är lagom för mig o tror nt heller jag kmr behöva öka då jag tar det ca en gång i veckan. Hur är det med dig? Går du på LARO? E mest bara nyfiken...

Jag kör inte opiater på regelbunden basis så jag behöver inte så stor dos sen är jag rätt känsligt mot just opiater också så en 2-4 mg räcker gott en helkväll ^^ Nej inget LARO, jag är en uppåtkille i själ & hjärta men om jag måste välja opiat är det definitivt buprenorfin, tagit mycket både sub & tem, får faktiskt en riktigt härlig känsla som ibland påminner om lite uppåt, så klart blir jag mysig också men får oftast saker gjorda och fyll med energi, noddar man för mycket brukar jag blanda lite conserta el tjack funkar fin fint men kanske inte så hälsosamt. Mvh
Citera
2020-06-15, 16:40
  #16103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Jag kör inte opiater på regelbunden basis så jag behöver inte så stor dos sen är jag rätt känsligt mot just opiater också så en 2-4 mg räcker gott en helkväll ^^ Nej inget LARO, jag är en uppåtkille i själ & hjärta men om jag måste välja opiat är det definitivt buprenorfin, tagit mycket både sub & tem, får faktiskt en riktigt härlig känsla som ibland påminner om lite uppåt, så klart blir jag mysig också men får oftast saker gjorda och fyll med energi, noddar man för mycket brukar jag blanda lite conserta el tjack funkar fin fint men kanske inte så hälsosamt. Mvh
Själv blir jag uppåt men kan ändå nodda samt sova... Svårt o förklara. Diggar tjack väldigt mke men det e skit så har endast testat det en gång, men kmr aldrig glömma den gången hahaha. Från skillnad från sub så smakar ciggararetter underbart när man e tjackat jamfört me sub...
Men sub e jävligt soft o jag e glad att det e än sådan drog (olika för alla såklart) jag kan ta en gång i veckan samt att illamåendet har försvunnit för mig, o jag står alltid på samma dos o samma effekt. 😊
Citera
2020-06-15, 16:44
  #16104
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Själv blir jag uppåt men kan ändå nodda samt sova... Svårt o förklara. Diggar tjack väldigt mke men det e skit så har endast testat det en gång, men kmr aldrig glömma den gången hahaha. Från skillnad från sub så smakar ciggararetter underbart när man e tjackat jamfört me sub...
Men sub e jävligt soft o jag e glad att det e än sådan drog (olika för alla såklart) jag kan ta en gång i veckan samt att illamåendet har försvunnit för mig, o jag står alltid på samma dos o samma effekt. 😊

Ja det är däremot något jag också gillar, har alltid kunnat jobba och vara bland folk på sub, det är betydligt svårare på tjack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in