Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Antar du baserar ditt utspel på följande:
Of the deaths involving COVID-19 that occurred in England and Wales in March and April 2020, there was at least one pre-existing condition in 90.4% of cases.
De uttalar sig egentligen inte om de övriga 9,6 procenten. Det är rimligt att tolka uppgiften som att det fanns minst en underliggande sjukdom i [åtminstone] 90,4 % av fallen, och att övriga inte hade något känt underliggande sjukdom.
Men om du vill sätta ditt liv på att de övriga 9,6 procenten med absolut säkerhet inte hade någon underliggande sjukdom så varsågod.
Det stämmer i alla fall illa med tyska förhållanden. Vill minnas att en patolog obducerade samtliga avlidna och kom fram til att alla hade någon underliggande sjukdom, som i vissa fall var okänd innan obduktion.
Så du kan inte säga med någon större visshet att de 9,6 procenten verkligen var nötkärnefriska. En ung och till synes frisk spanjor som avled visade sig t o m ha oupptäckt leukemi.
Ett problem med de som insjuknar är att sjukhuset drar sig för vissa undersökningar just på grund av smittorisken och det oerhörda extraarbetet med att grundligt decinficera apparater etc. efteråt. Det är alltså fullt möjligt att vården, trots att de försöker ge bästa tänkbara vård, ändå missar vissa diagnoser på dittills oupptäckta underliggande sjukdomar. Man får intrycket att du inte velat ta det med i beräkningen.
Nej, jag förlitar mig på det data. Jag länkade till det. Där finns samtliga dödsfall för den aktuella perioden och uppgifter om hur många som avlidit utan några pre-existing conditions och också hur många som avlidit MED existerande sjukdomar och vilka.
Jag förstår faktiskt inte vad som är problemet här. Om ni fått för er att det inte dör folk utan unerliggande sjukdomar så är det fel.
Faktaresistens på den nivå ni uppvisar är inte bra. Ni måste söka hjälp för det där.