2020-06-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Mm gick ju skitbra med svininfluensavaccinet
Jag tog den och det har gått jättebra
Citera
2020-06-15, 00:13
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ingen källhänvisning?

Rapporten:
https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/bulletins/deathsinvolvingcovid19englandandwales/deathsoccurringinapril2020#:~:text=The%20most%20co mmon%20main%20pre%2Dexisting%20condition%20in%20En gland%20and,condition%20was%20ischaemic%20heart%20 diseases.

Datat:
https://www.ons.gov.uk/file?uri=%2fpeoplepopulationandcommunity%2fbirthsd eathsandmarriages%2fdeaths%2fdatasets%2fdeathsinvo lvingcovid19englandandwales%2fapril2020/referencetable.xlsx

Jag tror dumstruten klämmer lite över öronen på dig?

Var är obduktionsprokollen idiot?
Citera
2020-06-15, 00:15
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Detta måste väl ändå vara en myt? Kunde beställa hem enkelt från nätet både FFP3 och enklare munskydd från en svensk återförsäljare för några månader sen. Nu måste väl det finnas att köpa här och var vid det här laget - även till ett humant pris?

återkom gärna när du har länkar till dessa här och där platser.....
Citera
2020-06-15, 00:16
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Jag vet , men misströsta inte . Du är inte den enda efterblivna härinne .

Coronaviruset har visat sig varit farligt för uppblåsta egon som hänger på anonyma forum.

Jobbigt för somliga när verkligheten kommer som en kalldusch och man sakta inser att man inte alls är så speciell som mamma sa.
Citera
2020-06-15, 00:16
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Jag tog den och det har gått jättebra

Jo gick jättebra för majoriteten naturligtvis men klen tröst för narkoleptikerna. Går inte att stressa fram ett vaccin, vansinne. Folkimmunitet är vägen, Tegnell har haft rätt hela tiden. Sveriges strategi kommer att bli hyllat i sinom tid.
Citera
2020-06-15, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
En teori är inte en slutsats, framför allt inte som ordet teori ofta används till vardags, dvs ungefär likvärdigt med hypotes. Man kan ha mängder av hypoteser utan att ha en enda slutsats.

Det är ju precis det jag menar, varför spekulera när man ändå inte vet, han föregår ju Corona-komissionen och sätter agendan med lösa påståenden. Det är precis så desinformation fungerar. Man planterar information som kan verka rimlig men som saknar faktisk grund sk alternativa fakta. I det här fallet betydligt mer subtilt än Trump. Folk i gemen kan inte skilja på vad som är hittepå hypoteser och vad som är underbyggt med forskning i det här läget.
Senast redigerad av B.R.Donut 2020-06-15 kl. 00:45.
Citera
2020-06-15, 00:18
Avslutad
Citat:
Mm gick ju skitbra med svininfluensavaccinet
Gick det så dåligt? En ytterst liten grupp fick biverkningar i form av narkolepsi. Hemskt som fan men dödsfall hos gamlingar är också det.
Citera
2020-06-15, 00:18
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Antar du baserar ditt utspel på följande:

Of the deaths involving COVID-19 that occurred in England and Wales in March and April 2020, there was at least one pre-existing condition in 90.4% of cases.

De uttalar sig egentligen inte om de övriga 9,6 procenten. Det är rimligt att tolka uppgiften som att det fanns minst en underliggande sjukdom i [åtminstone] 90,4 % av fallen, och att övriga inte hade något känt underliggande sjukdom.

Men om du vill sätta ditt liv på att de övriga 9,6 procenten med absolut säkerhet inte hade någon underliggande sjukdom så varsågod.

Det stämmer i alla fall illa med tyska förhållanden. Vill minnas att en patolog obducerade samtliga avlidna och kom fram til att alla hade någon underliggande sjukdom, som i vissa fall var okänd innan obduktion.

Så du kan inte säga med någon större visshet att de 9,6 procenten verkligen var nötkärnefriska. En ung och till synes frisk spanjor som avled visade sig t o m ha oupptäckt leukemi.

Ett problem med de som insjuknar är att sjukhuset drar sig för vissa undersökningar just på grund av smittorisken och det oerhörda extraarbetet med att grundligt decinficera apparater etc. efteråt. Det är alltså fullt möjligt att vården, trots att de försöker ge bästa tänkbara vård, ändå missar vissa diagnoser på dittills oupptäckta underliggande sjukdomar. Man får intrycket att du inte velat ta det med i beräkningen.
Nej, jag förlitar mig på det data. Jag länkade till det. Där finns samtliga dödsfall för den aktuella perioden och uppgifter om hur många som avlidit utan några pre-existing conditions och också hur många som avlidit MED existerande sjukdomar och vilka.

Jag förstår faktiskt inte vad som är problemet här. Om ni fått för er att det inte dör folk utan unerliggande sjukdomar så är det fel.
Faktaresistens på den nivå ni uppvisar är inte bra. Ni måste söka hjälp för det där.
Citera
2020-06-15, 00:19
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Jo gick jättebra för majoriteten naturligtvis men klen tröst för narkoleptikerna. Går inte att stressa fram ett vaccin, vansinne. Folkimmunitet är vägen, Tegnell har haft rätt hela tiden. Sveriges strategi kommer att bli hyllat i sinom tid.

Narkoleptikerna? Äh, dom hade nog gått och sovit snart ändå...

Badabom!
Citera
Medlem
Citat:
Hur många blev narkolepktiker? Och hur många som vaccinerades? Det gäller att jämföra nyttan mot en eventuell skada. Jag tror inte att de släpper fram ett vaccin som inte är någorlunda säker. Detta med flockimmunitet är inte bevisat när det gäller covid-19 och Tegnell likt fler andra ansvariga inom diverse myndigheter borde ställas till svars. Karln har inte haft många rätt ända sedan epidemins utbrott. Jag skulle kunna citera för dig en del av hans påståenden som inte stämde i efterhand. Häromkvällen när karln blev trängd i Svt på grund av de frågorna han fick blev personen nästan aggressiv i tonen...
Senast redigerad av starshipp 2020-06-15 kl. 00:25.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det finns folk som åker kollektivt i Sverige som bär munskydd även om nyttan är negligerbar.

Det säger du bara eftersom du själv inte kan få tag i munskydd!

Munskydd skulle ALDRIG användas inom vården om de inte funkade............
Citera
2020-06-15, 00:20
Bannlyst
Citat:
Var är obduktionsprokollen idiot?

Alla i Sverige har dött utan föreliggande sjukdomar .
Kom igen , motbevisa mig med obduktionsprotokollen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in