2020-06-14, 23:26
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Just den statistiken säger faktiskt ingenting.. Skall det gå att jämföra mellan populationer så måste åtminstone urvalskriteriet för att testas vara likvärdigt.

Hur vet du att det varit stor skillnad på urval av testpersoner?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är vad jag läste mig till i den senaste publicerade rapporten om smittoläget.

Barn smittas men verkar vara asymptomatiska och skaffar sig inte antikroppar i någon utsträckning. Minst av alla åldersgrupper verkar det som. Detta kan vara lite oroande om det kommer en andra våg. Inga antikroppar kan ju betyda att man kan bli smittad igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det där är struntprat! Kineserna m.fl. ville väldigt gärna få fram ett vaccin mot SARS men misslyckades.
Ingen struntprat, läs lite
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
SARS las det inga större resurser på, så inte jämförbart öht.

Skulle alls förvåna mej om det kommer ett vaccin redan i år, dock så är det inget jag personligen tycker allmänheten ska ta, utan bara riskgrupper. Ett säkert vaccin tar flera år, det går inte att komma undan det, för man kan omöjligt veta vilka de långsiktiga effekterna är av ett vaccin utan att ha testat det i flera år.
Jag tror det kommer dyka upp minst ett vaccin innan årets utgång och ett flertal vaccin under första halvan av 2021, men jag tror inte att något av dem kommer vara av Gold Standard. Jag tror precis som du att man inte bör ge sig i kast med att vaccinera andra än riskgrupper.
Citera
2020-06-14, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, obesity (BMI på >30) räknas som en pre-existing condition.
Vad jag säger är att det fram till sista April avlidit 3,264 personer i COVID-19 i UK utan några underliggande sjukdomar. Alltså personer som räknas som fullt friska.
Sjuklig övervikt är just sjuklig och jag är väldigt övertygad om att de absolut flesta av dessa 3264 personer hade oupptäckta underliggande sjukdomar alternativt blev felbehandlade till döds av sjukvården.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Nej det där stämmer inte alls. Nu ljuger du igen 😊
Varför skulle jag ljuga om något som är fakta?
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Vid det här laget borde du fattat att jag kan ge dig ett svar på den frågan, eller hur? Och eftersom jag i motsats till dig inte sitter och gissar så finns det nu en betydande risk att du får ta på dig en dumstrut. Igen.

I UK har det fram till sista April avlidit 3,264 personer i COVID-19 utan några underbyggande sjukdomar. Helt friska personer, således.

Ta nu på dig dumstruten igen.

Presentera i så fall obduktionsprotokoll på dina tjockisar eller knip käft din patetiska människa
Citera
2020-06-14, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Skriver inte detta för att tjafsa, och jag tycker också att FHM och regeringen är pajasar.

Dock så är de faktiskt inte ensamma om tveksamheten till munskydd. Hela nordens folkhälsomyndigheter verkar ha i princip samma inställning.
Personligen tycker jag att det är svårt att dra några riktiga slutsatser av diskussionen kring munskydd. Forskningen verkar spreta så in i helvete.

Har man lyckats med sina åtgärder så kan man gå emot världen på sådana frågor, har man totalt misslyckat med sina åtgärder så tycker inte man kan gå emot världen i sådana frågor.

Ett stort problem med sverige är att våra åtgärder har varit klena och sena men också våran ovilja att ändra på våra åtgärder trots att vi har misslyckat. Det är en sak att göra ett felbeslut i början, men då får man ju försöka rätta till det så snabbt som möjligt, och inte bara stå där och stirra och fortsätta säga att våran strategi är bäst.

Sverige bör hoppa på allt man kan komma på för rädda oss ur detta, istället för vara motsträviga.
Citera
2020-06-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är som sagt bara att hoppas på att vaccinet, när det väl kommer, INTE har stressats fram. Omöjligt att veta det när man inte har insyn i processen.
Jag tror och hoppas på att det kommer att bli bra. Jag tror att det finns bra information på nätet gällande hur ett vaccin tas fram, olika faser och krav innnan det släpps ut till allmänheten. Men innan vi har vacciner gäller att vara på sin vakt. Inte särskilt många är det i Stockholm just nu kan jag tala om för dig...
Senast redigerad av starshipp 2020-06-14 kl. 23:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
SARS las det inga större resurser på, så inte jämförbart öht.

Skulle alls förvåna mej om det kommer ett vaccin redan i år, dock så är det inget jag personligen tycker allmänheten ska ta, utan bara riskgrupper. Ett säkert vaccin tar flera år, det går inte att komma undan det, för man kan omöjligt veta vilka de långsiktiga effekterna är av ett vaccin utan att ha testat det i flera år.

Om det nu är är ett resursproblem. Många virus har man trots ganska stora resurser och tiotals år försökt att få fram tillräckligt bra vacciner eller rentav något som fungerar men problemet är då inte brist på resurser utan istället att vår vetenskapliga och teknologiska kunskap inte är tillräckligt långt fram, ännu.

Jag känner en viss entusiasm i att man rapportera det alla vill höra för tillfället, att det är snart på gång. Det är ju dessutom i princip obegränsat forskningsanslag så länge man kan visa på resultat, då går det fort också av den anledning, frågan är hur många genvägar man tar. Dessutom verkar alla satsa på samma "häst", visar sig att det blir en besvikelse så finns det ingen plan B.
Senast redigerad av sunnis 2020-06-14 kl. 23:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Jag har ingen aning. Återger bara vad jag läser i utländsk press eftersom det sällan går att finna information på hemmaplan. Det verkar som länderna redan står i kö hur som helst. Inte Sverige dock.
Varför vet jag inte?? Andra länder verkar mer angelägna om att värna om sin befolkning.

Okej. Jag tänkte att eftersom du drar slutsatser att Sverige skiter i vaccin och att andra länder värnar mer om sin befolkning, att du hade nån aning om vad du pratar om. Men då vet jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
I bästa fall var det förvirrade teorier från någon som har extremt dålig koll på läget, i värsta fall var det medvetet levererade alternativa fakta med syfte att sprida osäkerhet om vad som egentligen har hänt.

Först hävdar SL att det är för tidigt att dra några slutsater (5000 har ju ändå dött av COVID-19 i Sverige med endast 10 miljoner innevånare), men i nästa andetag så lanserar SL diverse teorier om varför just Sverige är så hårt drabbat. Det framstår knappast som seriöst.
Jo för att det han sade stämmer. Men ni alarmister har svårt för logiska förklaringar speciellt de som går emot er agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in